نوشته شد

روف گاردن و سوالات متداول – هر آنچه که لازم است در خصوص روف گاردن بدانیم

با توجه به اینکه علاقمندان به فضای سبز عمودی خصوص بام سبز و دیوار سبز با سوالات و ابهاماتی مواجه می باشند در ذیل به 10 سوال اساسی از دیدگاه پالیزبام پاسخ می دهیم

روف گاردن به چه روشهایی اجرا می شود ؟ ( انواع بام سبز )

 روف گاردن در ایران به سه روش گسترده ( با ایجاد یک لایه کم عمق و کاشت یکپارچه ) ، متمرکز ( با عمق کاشت بیشتر و کاشت گیاهان متنوع ) و مدولار پرتابل ( یا همان روش فلاورباکسی که بستر کاشت با استفاده از انواع فلاورباکس های پرتابل و با عمق کاشت متنوع ایجاد شده و در کنار کاشت گیاهان ، معمولا از سایر آیتم های مرتبط مانند آلاچیق ، مبلمان فضای باز ، آبنما ، کف سازی و … نیز استفاده می شود ) اجرا می گردد.

اجرای روف گاردن چه مزیت هایی دارد ؟ ( مزیت های اجرای بام سبز )

اجرای فضای سبز عمودی و به طور خاص بام سبز دارای مزایای بسیاری می باشد که مهمترین آنها عبارتند از : بهبود کیفیت هوا ، جلوگیری از هدر رفت انرژی ، عایق صوتی و حرارتی ساختمان ، ایجاد ارزش افزوده ملک ، تسهیل در فروش ملک ، تامین فضای استراحت و بازی در دسترس ، کاهش بار وارد بر تاسیسات دفع آب در هنگام بارندگی های شدید ، بهبود منظر شهری و درنهایت بهبود کیفیت زندگی شهری

روش اجرای بام سبز پالیزبام چگونه است ؟

پالیزبام به جهت مزیت های روش مدولار پرتابل نسبت به سایر روش های اجرای بام سبز ، به صورت تخصصی اقدام به ساخت اقلام فضای باز و اجرای روف گاردن و گرین وال به صورت پرتابل و با وارد نمودن بار زنده و سبک به ساختمان می نماید .

قیمت اجرای بام سبز چقدر است ؟ ( قیمت روف گاردن )

یکی از سوالات رایج در خصوص اجرای روف گاردن هزینه اجرایی آن می باشد.

در روش پالیزبام نمی توان قیمتی مشخص و بر مبنای متراژ پشت بام را اعلام نمود چرا که هزینه های اجرا نسبت مستقیم با متریال و اقلام به کار رفته در روف گاردن دارد و الزاما باید قبل از اجرا فضای مدنظر طراحی شده و قیمت و هزینه ها پس از طراحی و پیش از اجرا به صورت دقیق اعلام می گردد . ( به عنوان مثال در یک فضای با متراژ مشخص می توان برای آیتم دکینگ ( کفپوش ) از متریال متنوعی مانند چوب پلاست ، ترموود ، سنگ ، واش بتن ، موزائیک های سیمانی یا پلیمری ، چمن مصنوعی ، قلوه سنگ ، شن ، گرانول و … استفاده نمود که این متریال دارای قیمت متفاوتی می باشند )

برای عایق بام سبز چه کنیم ؟ ( عایق روف گاردن )

عایق بام سبز بسیار با اهمیت بوده و الزاما باید پیش از هرگونه اقدامی برای اجرای روف گاردن ، ایزولاسیون با استفاده از ایزوگام و یا عایق های نانو و نوین اجرا گردد.

نکته حائز اهمیت اینکه در روش پالیزبام با توجه به پرتابل بودن کلیه اقلام و سازه ها و عدم ارتباط اقلام با عایق احتمال آسیب دیدن عایق در حدود صفر می باشد و چنانچه عایق بام و شیب بندی آن به درستی آب باران را دفع نماید پاسخگوی روف گاردن پالیزبام هم خواهد بود.

آیا امکان اجرای روف گاردن بر روی ساختمان های قدیمی وجود دارد ؟

بله در ساختمان های در حال استفاده و حتی قدیمی نیز با توجه به استفاده از اقلام سبک و پرتابل و تحمیل بار زنده می توان بام سبز را به روش پالیزبام اجرا نمود و از آن بهره مند گردید .

آبیاری بام سبز چگونه است ؟ ( آبیاری روف گاردن )

آبیاری روف گاردن به سه روش دستی ، هوشمند و اتوماتیک قابل انجام است . روش هوشمند مناسب ساختمان های هوشمند بوده و به نسبت پرهزینه می باشد که اجرای آن چندان مورد توصیه نیست . روش دستی مناسب روف گاردن هایی است که ساختمان دارای یک نیروی باغبان و یا خدماتی دائم باشد که به صورت مرتب نسبت به آبیاری پوشش گیاهی پشت بام اقدام نماید .

روش اتوماتیک بهترین روش مورد توصیه برای آبیاری بام سبز است که با هزینه ای مناسب و معقول می توان سیستم آبیاری اتوماتیک را اجرا نمود و ضمن آسودگی و اطمینان از آبیاری مرتب گیاهان ، نسبت به تنظیم آبیاری مورد نیاز هر گیاه متناسب با نوع گیاه و فصل اقدام نمود.

چه گیاهانی در روف گاردن کاشته می شود ؟ ( گیاهان بام سبز )

در روف گاردن می توان طیف متنوعی از گیاهان پوششی ، فصلی ، درخت و درختچه را کاشت لکن بهتراست بخش زیادی از گیاهان را از گل ها و درختچه های چهارفصل انتخاب نمود و همچنین باید اقلیم و آب وهوای محل روف گاردن را نیز مد نظر قرار داد و تا حد امکان از گیاهان بومی استفاده نمود.

چه میزان بار توسط روف گاردن بر ساختمان وارد می شود ؟ ( بار وارد بر بام سبز )

در روش پالیزبام متناسب با طراحی و میزان استفاده از اقلام مختلف به طور متوسط 45 الی 80 کیلوگرم بار زنده بر هر مترمربع بام وارد می شود که بسیار پایین تر از بار مجاز و استاندارد می باشد.

جنس اقلام بام سبز پالیزبام از چیست ؟ ( اقلام روف گاردن )

اقلام ساخته شده در کارگاه پالیزبام دارای استراکچری فلزی از جنس پروفیل آهن و ورق گالوانیزه می باشند که کلیه اقلام پس از ساخت استراکچر و اتصال ورق به پروفیل ها ، در کوره رنگ قرار گرفته و برای بالا بردن مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی با رنگ الکترواستاتیک رنگ آمیزی می شوند و در نهایت متناسب با طرح و نیاز مشتری به وسیله چوب پلاست و یا ترموود کاور می گردند.

بررسی طرح فضای کافه سم بی سم
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما