طراحی استخر روف گاردن

سازه در روف گاردن

برای داشتن استخر در روف گاردن در مرحله ی اول بررسی شرایط داشتن آن در الویت خواهد بود. در ادامه به بررسی شرایط و طراحی استخر روف گاردن می پردازیم.

شرایط داشتن استخر روف گاردن

به صورت کلی شرایط مربوطه را به طور کلی نام می بریم:

داشتن فضای کافی در روف گاردن برای داشتن استخر

میزان تحمل بار وارده از استخر به بنا

میزان بودجه لازم برای ساخت استخر و نگهداری از آن

حریم استفاده از استخر در بام

نیاز یا عدم نیاز به سقف عایق بندی مناسب کف استخر برای جلوگیری از عواقب آن

طراحی استخر در روف گاردن

بعد از بررسی همه ی موراد ذکر شده، به الزامات طراحی استخر می پردازیم. در مرحله ی اول ابتدا الویت وجود استخر در روف گاردن را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر باتوجه به ابعاد و خواسته ی کارفرما استخر یکی از موارد اصلی بام بود، استخر را در پلان با ابعاد مورد نظر جایگذاری کرده و اقلام و آیتم های دیگر را حول آن لکه گذاری می کنیم.

روف گاردن مازندران
مشاهده

در مرحله ی بعد از لکه گذاری به نوع اجرا و نصب استخر آن می پردازیم، استخر روف گاردن می تواند پرتابل و یا روش اجرایی ماسونری را داشته باشد. که با توجه به نوع روش اجرایی آن متریال استخر انتخاب شده و بر اساس آن طراحی می کنیم.

مطلب پیشنهادی : پاسیو سبز

استخر در اشکال هندسی متفاوتی می توانند طراحی شوند که بستگی به سبک طراحی، نوع استفاده از آن و … دارد. با توجه به خواسته ی کارفرما می توان برای استخر،عمق های متفاوت، جکوزی و … در نظر گرفت.

مرحله ی بعد، طراحی و تعیین متریال دور استخر بعد از جانمایی گاتر آن می باشد. دور استخر می تواند چوب پلاست، سنگ و یا چمن در نظر گرفته شود. متریالی که لغزنده نباشد و مقاومت خوبی به رطوبت داشته باشد. در برخی از پروژه ها می توان با توجه به بودجه موجود برای روف گاردن، آبنما و میز و صندلی را داخل استخر نیز طراحی کرد.

طراحی محوطه سازی و روف گاردن به سبک باغ آبی
مشاهده

اجرای استخر در روف گاردن

معمولا برای داشتن استخر در روف گاردن، باید جایگاه آن را حین طراحی ساختمان مشخص کرده باشند تا الزامات داشتن آن را در ساختمان لحاظ کنند.

در ساختمان هایی که بعد از ساخت آن اقدام به ساخت استخر در روف گاردن خود می کنند، باید بعد از مشخص نمودن جایگاه آن، ارتفاعی را با استفاده از شاسی کشی و کاور چوب پلاست یا … بالا بیاورند و استخر را داخل آن اجرا نمایند تا عواقبی  را برای بنا ایجاد نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما