نوشته شد

طراحی تراس سبز – تراس گاردن

چرا تراس سبز ؟

با گسترش شهرنشینی و تخریب روزافزون محیط زیست و کم شدن درصد سبزینگی  شهرها و محدود شدن سهم مان برای استفاده از طبیعت ، بسیاری از افراد به فکر وارد کردن طبیعت به محل زندگی و بهبود امکان دسترسی به آن هستند . باتوجه به شرایط نامناسب موجود نیاز به فضایی شخصی ، که بتوان در آن شرایط را برای تمدد اعصاب و آرامش فکری فراهم نمود بیش از پیش احساس می شود .

روف گاردن ، تراس سبز ، پاسیوسبز  و محوطه طراحی شده ، بستر رسیدن به این هدف را فراهم می نمایند . اما با توجه به اینکه بام سبز و محوطه عموما جزو مشاعات ساختمان بوده و امکان استفاده خصوصی از آن میسر نیست و پاسیو نیز در کمتر ساختمانی وجود دارد لذا یکی از مطلوب ترین گزینه ها استفاده از تراس منزل و ساخت و اجرای تراس سبز می باشد و می توان با هزینه ای حداقلی و معقول فضای سبزی اختصاصی را برای استفاده خانواده و دورهمی های خصوصی فراهم نمود .

چرا تراس هایمان به انباری تبدیل می شوند ؟

برخی از افرادی با دیدن ابعاد کوچک تراس ، اولین و گاها تنها فکری که برای استفاده به ذهنشان می رسد ، پهن کردن لباسها و انبار کردن وسایل اضافه در تراس است که علاوه بر هدر رفتن این فضا بعضاً از نمای بیرونی ساختمان ها شاهد مناظر نامطلوب و نامناسبی هستیم که این خلاف فرهنگ شهرنشینی و بی احترامی به اجتماع و مصداقی از برهم زدن نمای بصری شهر می باشد که طبیعتا هیچکدام از ما خواستار آن نبوده و نسبت به زیبایی شهر و محل زندگی خود دارای مسئولیت اجتماعی می باشیم .

لذا می توان به کمک تیم طراحی پالیزبام زیباترین و گاهی رویایی ترین فضاها را در تراس ساختمان طراحی نمود و مجریان توانمند پالیزبام نیز این طرح ها را اجرا نموده و عینیت می بخشند و عملا یک فضای مرده و نازیبا به فضایی زیبا ، کاربردی و مطلوب تبدیل می شود.

تراس گاردن ( تراس سبز )

روشی که امکان ارائه یک فضای دوست داشتنی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت در محیط منزل را دارد. استفاده از عناصری مانند پرگولا ، انواع فلاورباکس ها ، مبلمان ، آبنما ، نورپردازی ، کفپوش ، دیوارپوش ، دیوارسبز و … در فرایند به طراحی و اجرای یک تراس گاردن می توانند نقش موثری داشته باشند و توصیه پالیزبام استفاده از اقلام و آیتم هایی است که به صورت پرتابل بوده و امکان جابجایی و بازطراحی را داشته باشند تا در صورت لزوم بتوان نسبت به بازطراحی آن اقدام نمود و یا حتی در صورت استیجاری بودن ملک ، مستاجر می تواند نسبت به انتقال اقلام به محل جدید اقدام نماید.

طراحی تراس گاردن

قبل از طراحی تراس باید نکاتی مورد توجه و بررسی قرار می گیرد که مهمترین آنها شامل موارد زیر می باشد :

تفاوت اقلیمی موجود در تراس و زمین ، مقدار گرما و سرمایی که تراس دریافت می کند ، زاویه و میزان تابش آفتاب ، جهت و میزان وزش باد ، ساعت استفاده بیشتر مخاطب جهت اعمال نورپردازی در صورت لزوم ، گل ها و گیاهان مقاوم و متناسب بیرونی ، بررسی روحیات و خواسته های کارفرما و … می باشد .

 کوچکترین سطح موجود برای طراحی نیز قابلیت اجرا دارد . پس نگرانی برای داشتن فضای ذکر شده وجود ندارد. راه حل هایی که برای تراس های کوچک در نظر می گیرند کلیتی از این قرار است که : استفاده از دیوارها ، کف و نرده های موجود ، تا حدودی محدودیت در طراحی و اجرا را جبران می کند و هدف را پیش می برد.

روف گاردن ارزان
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما