نوشته شد

طراحی روف گاردن و تراس گاردن

طراحی

طبیعتا اولین گام جهت اجرا و ساخت یک ساختمان ، سازه ، روف گاردن ، تراس سبز ، دیوارسبز و… ارائه ایده و سپس به تصویر کشیدن آن می باشد. هدف طراحان و معماران در راستای سبز کردن فضاهای سبز عمودی و بام ها و دیوارهای شهر، حفظ پیوند انسان با طبیعت است. پیوندی که حتی در زمان هایی خاص و مواقعی مانند بحران کرونا و آلودگی هوا نیز محدود نشود و بتوان با کمترین زمان و مسافت طبیعت را در کنار خود داشت و از آن بهره برد. طراحی درست ، تخصصی و بهینه منجر به استفاده حداکثری از فضای محدود موجود و بهبود و آسان سازی ارائه و تامین نظر کارفرمایان و کاربران نهایی خواهد شد.

در ابتدا باید گفت که طراحان فضای سبز در طراحی هر بخش مرتبط با حوزه کاریشان ،  نسبت به جغرافیدانان توجه بیشتر و دقیق تری به اکولوژی دارند که به تعادل، پایداری و کیفیت در طرح می­ انجامد. طراحان به این موضوع پی برده اند که استفاده از طرح اولیه یا طرح کلی یک راه موثر برای سرعت بخشیدن به پیشرفت ایده ها و تفکرات در دنیای واقعی است.

روند کار طراحی

1- برداشت حضوری : دریافت پلان و یا مراجعه حضوری به محل و برداشت دقیق شامل مشاوره ، یادداشت برداری درخواست­ های کارفرما ، تصویربرداری ، متره و کروکی توسط طراحان اولین مرحله کار می باشد

2- همفکری و ارائه ایده متناسب با محل و کاربری و آماده سازی حداقل دو طرح اولیه به صورت پلان در نرم افزارهای مرتبط.

3- ارائه طرح اولیه و تعامل با کارفرما و نزدیک نمودن خواسته های مشتری با طرح اولیه و اصلاح و تکمیل آن.

4- درصورت توافق و تأیید پلان­ها ، شروع به سه بعدی سازی طرح­های نهایی.

5- ارائه رندر (خروجی تقریبا واقعی) طرح­های سه­ بعدی ، برآورد هزینه و صدور و ارائه پیش فاکتور به کارفرما

6- نهایی کردن طرح­ طبق تغییرات و نظرات و توافقات نهایی با کارفرما

7- برآورد متریال و اقلام استفاده شده در طرح ، تهیه نقشه اجرایی، ابلاغ به تیم اجرا و شروع اجرای طرح در محل توسط مجریان متخصص پالیزبام

نرم افزارها

نرم افزارهایی که در حیطه کاری طراحان فضای سبز وجود دارد به چند دسته تقسیم می ­شوند که برخی آنها بین دسته­ بندی­ ها مشترک هستند. به این صورت که طراحی پلان در وهله اول می ­تواند در نرم افزارهایی مانند اتوکد (Autocad) یا رویت (revit) بصورت دو بعدی انجام شود و در وهله دوم در نرم افزارهای اسکچاپ (sketchup) ، اتوکد سه بعدی ، رویت و تریدی مکس (3dmax) به صورت سه بعدی مدل سازی شوند ودرنهایت رندر و خروجی طرح ها در نرم افزارهای مربوطه ازجمله لومیون (lumion) انجام می­ شود.

تعامل طراحان با کارفرما

در زمینه طراحی ، توانایی به تصویر کشیدن ایده ها با استفاده از روش های موثر دیداری مثل کشیدن طرح اولیه ، درها را به سوی برقراری ارتباط بهتر و کارآمد تر بین طراح و کارفرما می گشاید و در نهایت منجر به تامین حداکثری نظر کارفرما و استفاده بهینه از فضا می شود.

اجرا

تا زمانی که طرحی به اجرا نرسد عملا اتفاقی نیافتاده و خلقی صورت نگرفته است. نهایتا پس از قطعی شدن طراحی و اتمام این مرحله تمامی نقشه‌ها و مدارکی كه در قسمت های قبل به صورت اجمالی توضیح داده شد برآورد نهایی گردیده و پس از برداشت نهایی و تطبیق طرح با فضای موجود ، دیتیل و نقشه های اجرایی جهت اجرا به تیم اجرایی پروژه ابلاغ و برابر استاندارد پیاده ­سازی و اجرا می گردد.

لازم به ذکر اینکه این پایان کار طراح نبوده و با توجه به اینکه از ابتدای کار با کارفرما در تعامل بوده است ، در مراحل اجرا نیز نسبت به نظارت بر اجرا و خروجی نهایی کار بر مبنای طرح نهایی اقدام می نماید و همچنین چنانچه در حین اجرا از طرف کارفرما درخواست های جدیدی جهت تکمیل یا بهبود کار مطرح شود تا حد امکان این خواسته ها اجرایی می گردد.

الزامات روف گاردن برای پایان کار
مشاهده

2 نوشته

  1. awlii bod 👌

    1. ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما