نوشته شد

طراحی روف گاردن کلاسیک

امروزه علاوه بر طراحی مدرن که در روف گاردن ها دیده می شود، طراحی روف گاردن کلاسیک هم طرفدارن خاص خود را دارد که در این مقاله به بررسی ویژگی های آن می پردازیم:

روف گاردن کلاسیک

سبک کلاسیک، سبکی است که بیشتر در دوران عصر باستان دیده می شود، در این دوران فضاهایی، شبیه به  تالارها که ستون های کشیده در وسط قرار داشته اند و مملوء از عناصر طبیعی هستند دیده می شود. امروزه سعی بر آن است روف گاردن ها به واسطه آبنما، طراحی کاشت و نورپردازی به سمت کلاسیک سوق پیدا کند.

ویژگی طراحی روف گاردن کلاسیک

در این قسمت به بررسی ویژگی هایی که طراحی روف گاردن را کلاسیک تر می کند اشتره می کنیم:

میز آتش:

میزهای آتش و آتشدان ها علاوه بر اینکه سرمای موجود در روف گاردن در فصل سرما را کاهش می دهد جلوه خوبی به فضای شما می دهد، استفاده از شیر گاز راحت ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای تامین آتش میزهای آتش و آتشدان ها می باشد.

آبنما:

استفاده از آبنما در همه ی سبک های روف گاردن به ویژه سبک کلاسیک دید بصری زیبایی را ایجاد می کند، آبنما به دلیل ایجاد صدای روان آب، تاثیر آلودگی صوتی را به مراتب کاهش می دهدو سبب آرامش روان انسان می شود.

فضای سبز:

از زمان قدیم تا کنون حس دلپذیر قرار گیری در یک فضای سبز از جمله نیاز های انسانی بوده است، در این سبک کاشت گیاهان و ایجاد باغچه حرف اول را می زند، در این سبک استفاده از دیوار سبز چه به صورت کابلی و چه به صورت فلاورباکس دیواری ایجاد حریم و افزایش سرزندگی را به همراه دارد.

آشپزخانه:

ایجاد آشپزخانه نیازمند فضای گسترده ای در روف گاردن می باشد  و ممکن است این فضای گسترده موجود نباشد، حال با توجه به اینکه ایجاد آشپزخانه یکی ار گزینه های مهم می باشد می توانید با قرار دادن ایتم های جداگانه مانند باربیکیو و سینک کنار هم و دیزاین اطراف آن روف گاردنی هرچه کلاسیک تر داشته باشید.

اجرای روف گاردن کلاسیک

برای طراحی روف گاردن کلاسیک حتما در نظر داشته باشید که دیتیل های اجرایی به طور دقیق اجرا شوند زیرا در اجرا سعی بر آن است که هزینه های نگهداری به حداقل برسد.

اجرای هرچه بهتر روف گاردن مستلزم رعایت برخی نکات است که به بررسی آن می پردازیم:

لایه زهکش:

در نظر داشته باشید به دلیل وجود کاشت گیاهان و آبیاری آن ها، نیازمند لایه زهکش مناسب هستیم تا از نشتی آب بر بام جلوگیری شود و تخریب بام را در طولانی مدت به حداقل برساند و آب اضافی باران هم به راحتی جمع گردد.

لایه ژئوتکستایل:

این لایه مابین لایه زهکش و لایه کشت گیاهان قرار دارد و در واقع از رسوب ذرات خاک جلوگیری می کند و این لایه باید مقاومت بالای مکانیکی و بیولوژیکی داشته باشد.

گیاهان مناسب طراحی روف گاردن کلاسیک

در سبک کلاسیک تنوع گیاهان به ویژه در رنگ به وضوح دیده می شود و روف گاردن شما را به بامی خاص تبدیل می سازد.

بررسی نکات پایه در ساخت روف گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما