نوشته شد

مبلمان روف گاردن و تراس گاردن

تعریف روف گاردن :

روف گاردن یا بام سبز به ایجاد فضای سبز با نصب و اجرای انواع آیتم ها و تجهیزات مربوطه ( فلاورباکس ها، مبلمان، آبنما، کفپوش، دیوارسبز و … ) بر روی بام ساختمان گفته می شود که با توجه به تغییر سبک زندگی و گسترش آپارتمان نشینی روشی رو به گسترش برای جبران کمبود فضای سبز و محل استراحت و تفریح می باشد.

مبلمان روفگاردن و تراس دارای اهمیت زیادی بوده و در صورت انتخاب و چیدمان مبلمان روف گاردن مناسب می توان زیبایی و کارایی روف گاردن را تا حد زیادی افزایش داد. در واقع ایجاد بستر روف گاردن و طراحی و اجرای آن اگرچه بسیار حائز اهمیت می باشد و لازم است نکات تخصصی بسیاری در آن رعایت شود اما چنانچه مبلمان مناسب و کاربردی برای آن فراهم نشود امکان بهره مندی رضایت بخش از فضای بام سبز وجود نخواهد داشت.

مبلمان روف گاردن و تراس گاردن

تعریف تراس گاردن :

تراس گاردن ( تراس سبز ) نیز همچون بام سبز تبدیل فضای بلا استفاده تراس ساختمان به محیطی برای نشیمن خانوادگی و استفاده از انواع فلاورباکس ها، گل و گیاه، مبلمان روف گاردن یا همان مبلمان تراس و … می باشد و در شرایطی که امکان استفاده از بام نباشد و یا ساکنین علاقه مند به محیطی خصوصی تر باشند تراس گاردن گزینه ای مناسب، کم هزینه و در دسترس می باشد. در چیدمان تراس نیز همانند بام مبلمان دارای اهمیت زیادی می باشد که در ادامه به صورت مجزا در خصوص مبلمان تراس مطالبی ارائه می گردد.

مبلمان روف گاردن و تراس گاردن

جزئیات روف گاردن :

یک روف گاردن با توجه به روش اجرای آن می تواند از جزئیات مختلفی تشکیل شده باشد لکن با توجه به اینکه مطلوب ترین روش اجرا استفاده از اقلام پرتابل و مدولار می باشد به طور کلی می توان به آیتم های ، انواع تری باکس و فلاورباکس و پلانتر باکس ، گرین وال ، کفپوش های چوب پلاست، ترموود، پلاستیکی وگرانول، بلوک های سنگی، سیمانی، پلیمری، مبلمان مناسب فضای باز، آبنما، گل و گیاهان مناسب فضای باز اشاره نمود.

در واقع این جزئیات و اقلام هستند که با قرارگیری در یک طرح کلی و جامع روف گاردن را تشکیل داده و آماده بهره برداری می کنند. لذا استفاده از اقلام و متریال مناسب و توجه به جزئیات نکته ای مهم در طراحی و ساخت روف گاردن می باشد.

مبلمان روف گاردن :

یکی از مهمترین و کاربردی ترین بخش های یک روف گاردن و تراس سبز مبلمان مناسب و متناسب با محیط هم به لحاظ متریال و هم کارایی می باشد و با توجه به اینکه در اجرای روف گاردن از چه روشی استفاده نموده ایم و با علم به اینکه مبلمان بام سبز باید مقاومت کافی برای استفاده در فضای بیرونی و بالای بام را داشته باشد و در مقابل تابش مستقیم آفتاب، بارش برف و باران، سرما و گرما و تنش های دمایی دچار آسیب نشود مبلمان مناسب را انتخاب و چیدمان نماییم.

مبلمان روف گاردن در واقع همان مبلمان محوطه می باشد با این تفاوت که باید به دو نکته توجه بیشتری صورت گیرد اول اینکه عموما روف گاردن ها نسبت به محوطه به صورت لاکچری تر اجرا می شوند و به همین دلیل باید مبلمانی زیبا و در طراز محیط استفاده شود. دومین نکته قابل ملاحظه وزن مبلمان است، در بام سبز بر خلاف محوطه وزن اهمیت بالایی دارد و باید تا حدامکان از مصالح و متریال سبکتری استفاده شود و به همین دلیل مبلمان سنگی و بتنی گزینه های نامناسبی برای بالای بام می باشند و بیشتر از مبلمانی با متریالی مانند قوطی های آهنی، آلومینیومی و استیل، چوب پلاست، چوب، ترمووود، پلاستیک و حصیر استفاده می شود.

مبلمان تراس

برای تعریف مبلمان تراس شما را ارجاع می دهیم به پاراگارف قبلی و توضیحات ارائه شده در خصوص مبلمان روف گاردن چرا که به صورت کلی نمی توان تفاوتی بین تراس گاردن و روف گاردن و اقلام مصرفی در آنها قائل شد. و در اینجا صرفا به برخی نکات که برای مبلمان تراس مطلوب تر است می پردازیم.

مبلمان مورد استفاده در تراس علاوه بر ویژگیهای عمومی مانند وزن سبک، قابلیت جابجایی، مقاومت متریال در مقابل تابش و بارش بهتر است به صورتی طراحی شود که حداقل فضا را اشغال نماید چرا که معمولا در تراس نسبت به بام محدودیت فضا وجود دارد و لزوم طراحی دقیق و استفاده بهینه از فضاها و چیدمان اقلام کمجا در تراس مورد تاکید است.

میز و نیمکت های مورد استفاده در تراس سبز می توانند به صورت تاشو و جمع شو طراحی و ساخته شوند که در مواقع مورد نیاز باز و مجدد جمع شوند که با این اقدام علاوه بر استفاده بهینه از فضای تراس عملا عمر مفید این اقلام بدلیل کاهش زمان قرارگیری در معرض تابش و بارش و تغییرات دمایی افزایش می یابد.

بهتر است میز و نیمکت های تاشو در مجاورت دیوار یا نرده های تراس نصب شوند که در حالت جمع شده به دیوار تکیه داده شده و نیاز نباشد که آنها را از تراس خارج نمود. این اقلام با دقت و ظرافت خاص و استفاده از متریال مناسب در کارگاه پالیزبام ساخته و آماده نصب در تراس های مشتریان می باشند.

مبلمان روف گاردن و تراس گاردن

مبلمان روف گاردن پالیزبام :

پالیزبام مبلمان بام سبز را همچون سایر اقلام تولیدی و به طور کلی با استفاده از قوطی های فلزی ، ورق گالوانیزه ، کاور چوب پلاست و ترموود به بازار عرضه می نماید. روش کار نیز به این شکل است که استراکچر اصلی کار با قوطی آهنی ساخته می شود و در اقلامی که نیاز به استفاده از ورق باشد، ورق گالوانیزه پس از خم کاری به استراکچر متصل می شود و سپس به صورت یکپارچه با قرارگیری در کوره رنگ، با پوششی از رنگ پودری الکترواستاتیک رنگ آمیزی شده و در نهایت با چوب پلاست گرید1 کاور شده و در محل پروژه قرار می گیرد.

مبلمان تولیدی در کارگاه پالیزبام برای استفاده در روفگاردن و تراس در مدل های متنوع و متناسب با بازخوردهای دریافتی از مشتریان قبلی طراحی و تولید شده است و همچنین علاوه بر مدل های موجود امکان طراحی و ساخت اقلام جدید برابر خواست و نیاز کارفرمایان وجود دارد. کارفرمایان می توانند با تعامل و مشورت با طراحان پالیزبام طرح های خاص مدنظر خود را مدل نمایند و دستور ساخت دهند. زنجیره کامل طراحی تا تولید پالیزبام این امکان را فراهم نموده که خواسته های مشتریان تا حد بسیار بالایی تامین و ساخته شود.

مبلمان روف گاردن و تراس گاردن

انواع مبلمان پالیزبام :

  • نیمکت نشیمن
  • نیمکت پشتی دار
  • میز و نیمکت تاشو
  • میزمحوطه
  • میز با آتشدان
  • تاب کودک
  • تاب دونفره

روف گاردن مینیمال
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما