نوشته شد

مراسم در روف گاردن – بام سبز

از این دوران به بعد خیلی از طراحان و مهندسان به ایجاد فضاهای باز ، اهمیت بیشتری می دهند. یکی از قابلیت هایی که فضاهای باز  مانند بام سبز ، حیاط و برخی تراس سبز های بزرگ دارند ، فراهم نمودن بستری مناسب جهت برگزاری مراسم های متفاوت می باشد . این مراسم ها در همه ی ساختمان ها می تواند قابل اجرا باشد.

انواع مراسم های قابل برگزاری در بام سبز

 تمامی مراسم ها اعم از مراسم عروسی ، عقد ، تولد ، دورهمی های صمیمی ، دورهمی های رسمی ، انواع جلسات ، جشن های فارق التحصیلی ، همایش ها و …  در روف گاردن با توجه به ابعاد مورد نیاز برای تعداد شرکت کنندگان مراسم ،  قابل برگزاری هستند.  

طراحی فضاهای باز برای برگزاری مراسم

الزامات طراحی و اجرای مورد نیاز برای برگزاری مراسم:

عایق نمودن بام : با توجه به هویت ساختمانی که قرار است در بام آن جمعیت زیادی همزمان حضور پیدا کنند و فعالیت داشته باشند ، باید به عایق بودن بام توجه ویژه ای شود. به علت احتمال به وجودآمدن آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت برای دیگر ساکنین ساختمان ، زیرسازی در بام قبل از طراحی و اجرای فضای مربوطه ، باید به درستی صورت گیرد. هرچند که با اجرای کفپوش ، خود لایه ای به لایه های زیر سازی اضافه خواهد کرد و یک عایق به حساب می آید.

جان پناه ایمن : با توجه به این که در جشن ها امکان حضور کودکان زیاد است ، جان پناه ها قبل از هر چیزی باید مورد توجه و بررسی قرار گیرند و در صورت کم بودن ارتفاع آن و یا وجود حفره های بازی که امکان رد شدن سر کودکان از آن وجود دارد و یا مقاوم نبودن آن ها ، باید ایمن سازی صورت بگیرد .

کفپوش و مسیر : در طراحی بعد از جان پناه ها باید مسیرهای مورد نیاز جایگذاری و کفپوش تعیین شود. مسیرها با توجه به تجسم طراح از حرکت و نیاز شرکت کنندگان در فضا ایجاد می شوند . کفپوش های مورد استفاده در مسیرها می توانند باتوجه به سبک طراحی و نوع مراسم و روحیات مخاطبین ، چوب ترمووود ، چوب پلاست ، چمن مصنوعی ، واش بتن ، بلوک پلیمری ، موزاییک بام ، شن و … در نظر گرفته شوند.

یکی دیگر از موارد قابل بررسی برای  انتخاب متریال کف ، در نظر گرفتن کفش های شرکت کنندگان و میزان استفاده از آن می باشد . در جشن ها ، کفش ها  بیشتر دارای پاشنه هستند و در صورت استفاده از چوب ترموود در کف ، امکان خراشیدگی روی چوب ها وجود دارد و این متریال برای این گونه مراسم ها انتخاب نامناسبی می باشد . مورد دیگر خوانا بودن مسیر ها در طراحی می باشد ، به عبارتی اگر بام متراژ وسیعی داشته باشد ، مسیرها باید راهنمای مطلوبی برای مخاطبین باشد و قابلیت دسترسی به همه ی فضاها را داشته باشد تا افرادی که برای اولین بار در آنجا حضور پیدا می کنند ، دچار سردرگمی نشوند .

قابل ذکر است که در حین طراحی باید به شرکت کنندگان معلول و یا کم توان نیز توجه کرد و مسیرهایی که ایجاد می شوند ، برای آنها نیز قابل دسترس و راحت باشد.

تجهیزات مورد نیاز: باتوجه به نوع مراسم ، مبلمان و تجهیزات در طرح روف گاردن جایگذاری می شوند . همچنین معمولا میز بار ، آبدارخانه ، استیج و سرویس های بهداشتی نیز در طرح لحاظ می شود .

لازم به ذکر است که نوع و رنگ مبلمان های مورد استفاده در بام سبز باتوجه به شاد یا رسمی تر بودن مراسم انتخاب می شوند.

تاسیسات روف گاردن : علاوه بر این موارد ، تاسیسات موجود در بام باید کاملا کاور و یا جدا از فضای بام در نظر گرفته شود. تا از عواقب و آلودگی هایی که ایجاد خواهد کرد ، جلوگیری شود. حال این جداسازی و کاور کردن می تواند با متریال هایی مانند چوب پلاست و یا چوب ترموود و یا حتی تلفیقی با دیوار سبز و آبنما ، اجرا شود و نمای بصری مناسبی را فراهم کنند.

تزئینات مورد نیاز : برای طراحی فضای جشن لازم است سبزینگی های زیباتر و بیشتری به کار برده شود و تا حد امکان از تزئینات نصبی موقت جلوگیری شود . برای تعریف ورودی اینگونه فضاها ، اجرای رواق با تلفیقی از سبزینگی می تواند گزینه مناسبی باشد.

در مراسم های رسمی تر نیز سبزینگی های کمتر با رنگ و نوع پایدارتری استفاده می شود و از شلوغ کردن فضا تا حدی اجتناب می گردد.

مراسم های موقت در روف گاردن

برخی ساختمان های مسکونی هستند که برای برخی از ماه های سال خواستار برگزاری مراسم هستند و در ماه های دیگر نیاز به یک روف گاردن معمولی جهت استراحت و وقت گذرانی خود دارند. در این صورت شرکت پالیزبام با طراحی ، تولید و اجرایی متفاوت با سبک پرتابل مدولار ، این چالش را رفع نموده و متناسب با نیاز کارفرما و بهره برداران نهایی اقدام به طراحی و اجرای مطلوب می نماید.

سایبان روف گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما