مصالح روف گاردن

مصالح روف گاردن

امروزه مصالح زیاد و جدیدی پا به عرصه اجرا در فضای باز گذاشته اند. از این رو انتخاب آن ها برای اجرای روف گاردن، تراس سبز، محوطه سازی و … چالش مهمی برای طراح  و مجری محسوب می شود. در این مقاله تلاش شده تا حد امکان بتوان با بررسی مصالح روف گاردن، تصمیم گیری برای انتخاب مصالح مورد نظر پروژه را راحت تر انجام داد.

انتخاب مصالح روف گاردن

انتخاب مصالح مناسب روف گاردن به موراد زیادی بستگی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

بررسی شرایط لوکیشن پروژه از نظر جوی و رطوبت

میزان استفاده در طول روز

نوع کاربری

سبک طراحی

رنگ مورد نظر متریال

روش اجرایی

میزان وزن متریال

انواع مصالح روف گاردن

در این بخش برخی از مصالح پرکاربرد فضای باز را بررسی می کنیم.

چوب پلاست:

چوب پلاست، جدیدترین و بهترین متریال فضای باز می باشد. متریالی بین چوب و پلاستیک که عمر سازه ها و آیتم های روف گاردن شما را تضمین می کند. چوب پلاست بدون نیاز به نگهداری، می تواند در برابر رطوبت، خوردگی توسط حشرات ، حرارت، و عوامل جوی دیگر مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

محوطه سازی اداری شرکت خدمات ماشینی تامین
مشاهده

ورق گالوانیزه:

ورق های گالوانیزه در صورتی که رنگ پودری کوره ای بخورند و با رعایت اصول لازم خم بخورند، می توانند متریال بسیار مناسبی برای کاور کردن و ساخت اقلام محسوب شوند. ضمن آنکه می توان با ایجاد طرح روی آن ها و رنگ های مورد نظر، به زیبایی آن ها اضافه نمود.

پنل های استیک وال:

پوشش های دکوراتیو داخلی و بیرونی که اجرای راحتی دارند. نماهای مختلفی از این پوشش ها در بازار موجود است که با توجه به سلیقه طراح و کارفرما انتخاب می شوند. این پوشش ها قابل شستشو و رنگ آمیزی هستند و انعطاف پذیری خوبی دارند. همچنین عایق حرارت، رطوبت و صوت نیز محسوب می شوند.

این پوشش ها را بیشتر برای کاور نمودن نماهای نامناسب مانند جانپناه و دیوارهای خرپشته استفاده می نمایند.

مطلب پیشنهادی : مبلمان فضای باز

آهن:

آهن تقریبا یکی از متریال های اصلی برای اجرای روف گاردن و… می باشد. برای اجرای سازه ها و ساخت اقلام، آهن یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود. باید در نظر گرفت که استفاده از آهن باید با رعایت نکات لازم مورداستفاده قراربگیرد تا در مرور زمان دچار زنگ زدگی و … قرار نگیرد.

اجرای روف گاردن کردان
مشاهده

ترمووود:

ترمووود، چوب طبیعی که یکسری فرایندها روی آن انجام می پذیرد و می تواند عایق خوبی در برابر حرارت و رطوبت باشد. اما تا حد امکان به علت هزینه بالای نگهداری ترمووود، از این متریال به عنوان کفپوش استفاده کمتری می نمایند.

سمنت بورد:

پنل هایی از ترکیب سیمان و الیاف هستند که وزن بسیار پایینی دارند و از این رو بار کمتری را بر بنا وارد می کنند. پنل های سمنت بورد در مقابل ضربه،رطوبت، حرارت و خوردگی توسط حشرات مقاومت خوبی نشان می دهند. همچنین تعمیرات و نگهداری آسانی را دارند.

سایر متریال ها:

متریال های دیگر زیادی وجود دارند که با توجه به نوع اجرا و پروژه مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال پروژه هایی که به صورت ماسونری اجرا می شوند، مصالحی همچون: بتن، سیمان، ملات و … بیشتر مد نظر می باشند.

متریال های مناسب روف گاردن به سبک پالیزبام

اجرا به روش پالیزبام تا حد امکان در چهار چوبی پیش می رود که بتواند پکیج کاملی از روف گاردن را با داشتن بهترین ویژگی ها از قبیل وارد کردن کمترین میزان وزن به بنا، ماندگاری اجرا و متریال، کاربردی بودن طراحی در حین زیبایی و … را ارائه دهد. از این رو آیتم های مورد نظر بام سبز را با استفاده از بهترین متریال های فضای باز از قبیل چوب پلاست، آهن و ورق گالوانیزه به صورتی اجرا می کند که در شرایط خاص علاوه بر داشتن ماندگاری و کیفیت، قابل مونتاژ و جا به جایی باشد.

پنل های خورشیدی در روف گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما