نوشته شد

بررسی نکات پایه در ساخت روف گاردن

با توجه به گسترش ساخت روف گاردن و تراس گاردن و میزان استقبال عموم مردم از آنها بهتر است قبل و بعد از اجرا و ساخت روف گاردن نکاتی را مدنظر قرار داده و رعایت کنید؛ در این جا به بررسی نکات پایه در ساخت روف گاردن می پردازیم و در خصوص آنها نکاتی را عنوان می نماییم.

نکات پایه در ساخت روف گاردن

از جمله مهمترین نکات پایه در ساخت روف گاردن می توان به بار وارد بر ساختمان، مجوز های مربوطه، آبیاری و اقلام روف گاردن اشاره نمود که در ادامه شرح مختصری بر آنها خواهیم داشت.

میزان بار وارد بر ساختمان

در ساخت روف گاردن بررسی حجم باری است که به سقف ساختمان وارد می گردد زیرا اگر باری که به ساختمان وارد می شود بیشتر از توان ساختمان باشد سبب آسیب به ساختمان می گردد.

در ساخت روف گاردن به روش پرتابل کم ترین بار به سقف ساختمان وارد می گردد و همچنین علاوه بر سبکی بار، می توان به مزیت بار زنده اشاره نمود چرا که بار زنده بر خلاف بار ثابت و فیکس در زمان بروز زلزله فشار کمتری را به سازه وارد نموده و احتمال تخریب و آسیب های ناشی از زلزله را کاهش می دهد.

قلوه سنگ چیست – تعریف قلوه سنگ رودخانه ای
مشاهده

مجوز برای ساخت

یکی از نکات پایه در ساخت روف گاردن دریافت مجوز برای اجرای آن می باشد، اگر در طراحی و ساخت سقف بر روی بام قرار بگیرد مستلزم این می باشد که بابت ساخت آن مجوزی دریافت شود در غیر اینصورت ممکن است در حین اجرا با ممانعت شهرداری مواجه شده و کار متوقف گردد.

یکی دیگر از موارد لازم، دریافت مجوز برای ساخت روف گاردن بر روی بام ساختمان های در حال سکونت می باشد که لازم است اکثریت ساکنین با اجرای بام سبز موافق بوده و اعلام رضایت نمایند چرا که فضای بام جزو مشاعات بوده و همه ساکنین در نحوه استفاده از آن صاحب حق می باشند.

آبیاری گیاهان

نگهداری گیاهان یکی از نکات حائز اهمیت می باشد زیرا افزایش سبزینگی و نگهداری صحیح از آن، نشاط و سرزندگی را در محیط افزایش می دهد طبیعتا در بین نیازهای عمومی یک گیاه شامل خاک، آب ، نور و مواد مغذی مهمترین آن آب می باشد که باید برای دریافت آب کافی و به موقع گیاهان تدبیر گردد.

سیستم های مختلفی برای آبیاری گیاهان دیوار سبز، روف گاردن و محوطه وجود دارد که یکی از رایج ترین آن ها سیستم آبیاری قطره ای می باشد که با نصب یک تایمر اتوماتیک در ابتدای مسیر آب و توزیع آن توسط لوله های پلیمری و نازل های ثابت یا تنظیم شونده می توان نیاز آبی پوشش گیاهی را مطابق برنامه برآورده نموده و شادابی و رشد صحیح گل ها و گیاهان را تضمین نمود.

روف گاردن در فشم
مشاهده

ایجاد حریم

برای بسیاری از ساکنین ساختمان عدم اشرافیت و دید ساختمان های اطراف به روف گاردن بسیار مهم تلقی می گردد و برای این امر باید در اطراف فضای روف گاردن حریمی تعریف گردد که این حریم با ایجاد دیوارپوش چوب پلاست و یا فضای سبز امکان پذیر می باشد.

از جمله گزینه هایی که برای ایجاد حریم وجود دارد ایجاد دیوار چوب پلاست یا ترموود با استفاده از شاسی فلزی ، نصب دیوار سبز فلاورباکسی و یا کابلی و یا استفاده از فلاورباکس و تری باکس و درخت و درختچه های بلند می باشد.

گلدان های روف گاردن

یکی از نکات پایه در ساخت روف گاردن بستر مناسب برای افزایش فضای سبز و سبزینگی می باشد که برای این منظور پالیزبام اقلام مختلفی از جمله: فلاورباکس، تری باکس، پلانترباکس، قاب درختی و فلاورباکس های دیوارسبز را ارائه می دهد.

استراکچر فلاورباکس های پالیزبام بر پایه فلز می باشد که داخل آن ورق گالوانیزه به همراه فیلتر زهکش قرار می گیرد، برای بالا بردن بیشتر مقاومت بر روی فلاورباکس ها رنگ پودری کوره ای زده می شود و بر روی فلاورباکس ها با چوب پلاست و یا ترمووود کاور می شود. همچنین درون باکس ها لایه های ژئوتکستایل و درین شیت به عنوان فیلتر خاک و زه کش عمل می نمایند.

مینی گلف چیست؟
مشاهده

کف پوش روف گاردن

یکی از نکات پایه در ساخت روف گاردن انتخاب کف پوش مناسب شرایط نگهداری را به مراتب آسان تر می کند و همچنین زیبایی فضای شما چند برابر می کند برای این منظور می توانید از انواع کف پوش ها مانند ترمووود، چوب پلاست، چمن و غیره استفاده نمایید.

چوب پلاست یکی از کف پوش هایی می باشد که بسیار مقاومت بالایی دارد و هم چنین هزینه نگهداری بام را به حداقل می رساند و به صورت نصب بر روی شاسی فلزی و یا استفاده از زیره پلاستیکی قابل انجام است. البته بهتر است در متراژ های بالا و در بام سبز با استفاده از شاسی فلزی نصب صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما