نگهداری گیاهان روف گاردن

نگهداری گیاهان روف گاردن

گیاهانی که در روف گاردن کاشته می شوند بسیار شرایط نگهداری متفاوتی نسبت به گیاهانی که در سطح زمین کاشته می شوند، دارند و شرایط نگهداری گیاهان روف گاردن به سبب تفاوت در بستر کاشت آن نسبت به سطح زمین متفاوت می باشد.

شرایط نگهداری گیاهان روف گاردن

هنگامی که شما روف گاردنی را اجرا میکنید همان قدر که نگران وزن آیتم های روف گاردن هستید باید نگران در سلامت ماندن گیاهان قابل اجرا در بام نیز باشید به دلیل تفاوت دمایی که در بام و سطح زمین قرار دارد. گیاهان روف گاردن حساسیت بیشتری نسبت به خاک،دما و میزان آفتابی که به آن می تابد دارند.میزان دمای روف گاردن تا 5 درجه گرم تر از سطح زمین می باشد و ما برای کم تر آسیب دیدن گیاهان باید دما و میزان بارش باران و برف و عواملی که ممکن است به گیاهان ما آسیب بزنند را کنترل کنیم تا شرایط برای حفظ گیاهان مساعد بوده و گیاهان در کوتاه مدت از بین نروند.گرچه در انتخاب گیاهان نیز باید دقت کنیم.

هوم گاردن
مشاهده
نگهداری گیاهان روف گاردن

کنترل گیاهان روف گاردن در برابر عوامل آسیب زننده

همانطور که گفتیم گیاهان روف گاردن نسبت به گیاهان سطح زمین در معرض گرما و یا سرمای بیشتر و آلودگی هوا و باد بیشتر هستند پس ما باید از راهکارهایی برای حفظ این گیاهان در برابر این عوامل استفاده کنیم.

اول از همه ما باید گیاهان خود را در فلاورباکس مناسب قرار دهیم و برای حفظ گیاهان حساس تر میتوانیم از حفاظ های شیشه ای استفاده کنیم یا گیاهان قوی تر برای کم تر آسیب دیدن گیاهان روف کاشته شوند برای انتخاب گیاهان تنومند برای حفاظت از گیاهان حساس تر باید در انتخاب گیاهان تنومند دقت کنیم و گیاهانی با برگ های ضخیم و درشت انتخاب کنیم به دلیل این که تبخیر آب در برگ های این گیاهان بسیار کم تر از برگ های نازک هستند.

خاک سبک به ویژه خاک مرطوب می تواند برای سلامت گیاه مناسب باشد که این نیز انواع مختلفی دارد که بسته به شرایط آب و هوایی باید بهترین گزینه انتخاب شود و حداقل مقدار خاک نیز یکی از عوامل مهمی است که باید به آن دقت شود.ما میتوانیم از بعضی از کود ها به خصوص کودهایی که مواد آلی به آن ها اضافه شده استفاده کنیم.

بام سبز شیراز
مشاهده

در مرحله ی بعد دسترسی آب مهم ترین عامل برای نگهداری گیاهان روف گاردن میباشد که بهتر است در بام شیر آب تعبیه شده باشد و در شرایط ایده آل تر میتوان از آبیاری قطره ای استفاده کرد.لازم است بدانیم فشار آب یکی از مهم ترین عوامل است که باید به آن نیز بپردازیم.

نگهداری گیاهان روف گاردن

انتخاب گیاه مناسب روف گاردن

در پالیزبام مشاوره کاشت گیاه در روف گاردن به شما داده می شود و سپس اجرا و به طور کامل شرایط نگهداری آن به شما توضیح داده می شود.

مطلب پیشنهادی : چوب پلاست

گلدان یا فلاورباکس های مناسب برای نگهداری گیاهان روف گاردن

بهترین و مناسب ترین گلدان برای این گیاهان گلدان های چوبی یا همان فلاورباکس هایی با اندازه ی مناسب میباشند. در انتخاب فلاورباکس باید دقت کافی را به کار ببریم تا از فلاورباکس های نامناسب و بزرگ برای گیاهانی با ریشه های نازک استفاده نکنیم زیرا باعث آسیب به گیاه می شود.

طراحی باغ ویلا
مشاهده

فلاورباکس ها در اندازه و طرح های مناسب برای هر گیاه در پالیزبام برای بهتر و راحت تر انتخاب کردن شما موجود است.

نگهداری گیاهان روف گاردن

مشاوره تا اجرا برای بهترین انتخاب را به عهده ی پالیزبام بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما