نوشته شد

هزینه ساخت روف گاردن

با توجه به رشد شهرها و افزایش جمعیت و کمبود فضاهای سبز شهری نیاز به اجرا و اجرای روف گاردن در ساختمانها یکی از الویت های سازندگان و مجریان ساختمانی شده است.  در طراحی و اجرای یک روف گاردن موارد بسیاری برهزینه ساخت آن موثر هستند که از جمله می توان به نوع کفپوش ، اقلام موجود در روف گاردن مثل مبلمان فضای باز، آب نما ، آلاچیق و… اشاره کرد .برای داشتن یک روف گاردن ارزان یا گران ابتدا باید با توجه به خواسته کارفرما یک طراحی اولیه و برآورد هزینه انجام شود. در این مقاله هزینه ساخت روف گاردن را بررسی می کنیم.

هزینه ساخت روف گاردن ارزان

کاهش هزینه مستلزم شرایط مختلفی از جمله موقعیت مکانی ، استفاده اقلامی که در روف گاردن مورد نیاز هستند و همچنین نحوه طراحی اولیه می باشد که هرچقدر طراحی سبک تر و ساده تر باشد و از جزییات کمتری برخوردار باشد هزینه ساخت و اجرای آن نیز کمتر می شود و برای بهتراست که در طراحی آن  تا جایی که امکان دارد از اقلام کمتری استفاده کرد .

دیوار سبز : مروری بر سیستم ها و خصوصیات گرین وال
مشاهده

هزینه ساخت روف گاردن متوسط

 میزان اجرای بام سبز باتوجه به اقلامی که در آن قرار می گیرد و برای آن ساخته می شود بستگی دارد ، به طور مثال کفپوش ها انواع مختلفی دارند از جمله می توان به دک کف ( چوب پلاست ) ، چمن مصنوعی ، بلوک پلیمری ، شن و قلوه سنگ و … اشاره کرد که در این میان استفاده از این اقلام باتوجه به بودجه کارفرما و میزان هزینه ای که برای روف گاردن درنظر گرفته شده است می تواند به صورت تک و مجزا و یا ترکیبی باشد .

روف گاردن گران

گران بودن یک بام باتوجه به طرحی که برای ارائه اولیه زده می شود که معمولا با عنوان طرح لاکچری خوانده می شود شامل کاملترین اقلام و کفپوش و دیوارپوش و… می باشد .

هزینه های مربوط به کاشت و گیاهان در روف گاردن

یکی از مواردی که در اجرای و تجهیز روف گاردن ها از آن استفاده می شود تنوع در پوشش گیاهی است که با توجه به نوع گیاه و کم وزیاد بودن و تراکم کاشتی که در نظر گرفته می شود هزینه های متفاوتی دارند .

چه گل ها و گیاهانی برای دیوارسبز مناسب هستند
مشاهده

آبیاری و تجهیزات سیستم آبیاری اتوماتیک و یا دستی یکی دیگر از امکاناتی است که می توان در روف گاردن ها در نظر گرفت که برای داشتن روف گاردن ارزان و یا گران و باتوجه به هزینه و بودجه مدنظر کارفرماها می توان از آنها استفاده نمود .

مورد دیگری که در اجرای روف گاردن ارزان موثر است نورپردرازی است که معمولا در طراحی و اجرا تاثیر به سزایی در کاهش و یا افزایش هزینه دارد .

در نهایت می توان گفت که هزینه یک روف گاردن باتوجه به طراحی اولیه و خواسته های کارفرما قیمت های متفاوتی را شامل می شود که ما به عنوان مجری و طراح در این زمینه با در اختیار دادن مشاوره رایگان به کارفرماها و انتخاب گزینه صحیح کارفرما با توجه به کاربری ، بودجه و سرانه استاندارد محیطی آلترناتیوهای مختلفی می توانیم ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما