پنل های خورشیدی در روف گاردن

پنل های خورشیدی در روف گاردن

اهمیت استفاده از پنل های خورشیدی

استفاده از پنل های خورشیدی در طراحی و اجرای روف گاردن می تواند آیتمی پر کاربرد باشد و جا نمایی آن در طرح قابل بحث می باشد. در ادامه به بررسی پنل های خورشیدی در روف گاردن می پردازیم.

حفظ انرژی تجدیدپذیر خورشیدی

حفظ محیط زیست

کاهش هزینه های مصرف انرژی

افزایش ارزش ملک

الزمات طراحی و جانمایی پنل های خورشیدی در روف گاردن

نکاتی وجود دارند که قبل از طراحی و اجرا باید در نظر گرفت. جانمایی یکی از مباحث مهم آن می باشد. برای جانمایی آن باید به موارد زیر توجه شود:

  • اشغال نشدن فضا
  • انعطاف پذیر بودن( حفظ کاربری)
  • عدم دسترسی همگانی
  • کاور نمای پنل ها

فضای در نظر گرفته شده برای جانمایی پنل های خورشیدی باید در هر شرایط آب و هوایی کاربردی داشته باشد.

به عبارتی باید هر فضایی که تعریف می شود انعطاف پذیر باشد و حداقل با دو کاربری در هر شرایطی مورد استفاده قرار بگیرد.

تولید چوب پلاست
مشاهده

پنل های خورشیدی در روف گاردن

استفاده از پنل ها به عنوان سایبان می تواند ویژگی انعطاف پذیری را به فضا بدهد و علاوه براشغال نکردن فضا سایبانی نیز برای فضا ایجاد نماید.

انتخاب نوع پنل خانگی ، نصب و فریم بندی آن و نحوه جانمایی آن در سایبان از موارد مهم استفاده از این پنل ها در روف گاردن می باشد.

مطلب پیشنهادی : دیوار سبز

انتخاب نوع پنل خورشیدی:

در وحله ی اول قبل از خرید مشاوره گرفتن از یک متخصص سیستم های انرژی خورشیدی مورد اهمیت است. بعد از آن باید بدانید که شرکت های سازنده زیادی هستند که پنل های خورشیدی تولید می کنند که انتخاب یکی از آن ها در بین این همه برند کار دشواری است که مشاوره گرفتن از افراد متخصص و سرچ بهترین برندها می تواند کمک شایانی در این زمینه بکند.

انتخاب ابعاد مناسب پنل های خورشیدی:

بعد از انتخاب برند این پنل ها، ابعاد انتخابی آن مورد بحث واقع می شود. پنل های کریستالی سیلیکونی برای اختصاص دادن حداقل فضا به جانمایی پنل های خورشیدی بهترین گزینه محسوب می شود. در کل پنل ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند که بر اساس نیاز کارفرما و میزان توانایی پنل ها نسبت به ابعادشان انتخاب می شوند.

همه چیز درباره روف گاردن
مشاهده

ویژگی یک پنل خورشیدی مناسب

ویژگی هایی وجود دارند که در صورت اهمیت ندادن به آن ها مقدار انرژی موردنیاز از پنل ها دریافت نمی شود. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • مقاوم در برابر آلودگی و زنگ زدگی
  • پنل ها باید قابلیت حرکت و جابه جایی داشته باشند تا بتوان کارایی آن ها را در هر شرایط آب و هوایی و فوصول مختلف سال حفظ نمود.

طراحی نمای مناسب پنل های خورشیدی

پنل های خورشیدی نمای مناسبی برای یک بام سبز ندارد ولی می توان با استتار کردن آن ها در قالب کارکردی دیگر و یا کاور کردن نمای آن، فضای مناسب و زیباتری در فضا ایجاد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما