نوشته شد

چمن مصنوعی روف گاردن

روف گاردن به عنوان یک فضای سبز طراحی شده بر روی پشت بام از آیتم ها و بخش های مختلفی تشکیل می شود که یکی از متداول ترین آنها چمن مصنوعی به عنوان یکی از اقلام پرکاربرد در دکوراسیون داخلی و خارجی می باشد که در ادامه در خصوص انواع ، کیفیت و کاربرد آنها خواهیم گفت.

انواع چمن مصنوعی :

چمن مصنوعی متناسب با جنس نخ و زیره ، ارتفاع نخ، دارا بودن خاصیت آنتی یو وی (Anti uv)، تک بافت یا دوبافت بودن، تراکم چمن ، بکینگ ،رنگ و وزن چمن و کاربرد آن انواع مختلفی و  متفاوتی دارد که مصرف کننده نهایی باید متناسب با کاربرد مد نظر و قیمت آن نسبت به انتخاب چمن مصنوعی مناسب اقدام نماید بخشی از انواع آن عبارتند از

چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی روف گاردن

چمن مصنوعی موکتی

کاربردهای چمن مصنوعی :

چمن مصنوعی روف گاردن به عنوان یک محصول زیبا و با کیفیت کاربردهای زیادی در دکوراسیون داخلی و خارجی دارد که با توجه به مزیت های آن می توان از آن در محل مورد نظر استفاده کرد.

مهمترین کاربردهای چمن مصنوعی شامل موارد ذیل می باشد.

  • تجهیز حیاط و ایمن های بازی و ورزش مدارس
  • استفاده در روف گاردن
  • استفاده در محوطه سازی حیاط و لنداسکیپ
  • نصب و اجرا در کف تراس سبز ( بالکن سبز )
  • استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی منزل و ویلا
  • چمن اسپورت برای زمین های فوتبال و فوتسال
  • کفپوش مهد کودک به عنوان کفپوشی زیبا و ایمن
  • پرکننده فضای بین موزائیک و سنگ ها در حیاط یا پشت بام
  • کفپوش باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام
  • استفاده به عنوان دیوار سبز مصنوعی در فضای داخلی و خارجی

چمن مصنوعی در روف گاردن :

یکی از کاربردهای رایج چمن مصنوعی استفاده از آن در بام سبز و تراس گاردن می باشد. چمن مصنوعی به دلیل رنگ زیبا و هماهنگ با طبیعت ، وزن سبک ، قیمت اقتصادی ، عدم نیاز به آبیاری و نگهداری ، قابلیت نظافت و شستشو ، قابلیت جمع آوری و جابجایی و … در طراحی و اجرای روف گاردن مورد استفاده قرار می گیرد و ترکیب آن با سایر آیتم های بام سبزخصوصا در کفسازی مانند کفپوش چوب پلاست ، شن و قلوه سنگ و موزاییک های پلیمری و سنگی جلوه بسیار زیبایی به بام سبز می دهد.

در انتخاب چمن مصنوعی برای روف گاردن با توجه به اینکه میزان و شدت تابش آفتاب زیاد می باشد باید از چمن مصنوعی با کیفیت استفاده کرد که در طول زمان دچار پوسیدگی و رنگ پریدگی نشود.

همچنین چمن مصنوعی روف گاردن باید دارای طول نخ متناسب باشد که علاوه بر تامین زیبایی مزاحمتی بابت تردد ایجاد نکند که معمولا چمن مصنوعی با طول نخ 25 تا 35 میلیمتر مناسب می باشد.

برای استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن بهتر است از نوع پاییزه آن انتخاب و نصب شود چرا که چمن مصنوعی پاییزه به دلیل وجود نخ های زرد رنگ در ترکیب با نخ های سبز طبیعی تر به نظر می رسد و جلوه زیباتری دربام سبز دارد.

چمن مصنوعی مینی گلف :

مینی گلف به عنوان یکی از بخش های یک بام سبزلاکچری می تواند در فضایی محدود نصب و اجرا شود که البته نیازمند استفاده از چمن مصنوعی مناسب می باشد. چمن مصنوعی مینی گلف باید ضمن دارا بودن مقاومت مناسب در مقابل تابش آفتاب و عوامل محیطی دارای نخ با کیفیت و طول کوتاه باشد تا به راحتی استفاده کنندگان بتوانند نسبت به هدایت توپ به سمت هدف اقدام نموده و از بازی مینی گلف در بام سبز خود لذا ببرند.

مبلمان روف گاردن و تراس گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما