کسب درآمد از روف گاردن

کسب درآمد از روف گاردن

بام های بی استفاده

فضای بام خیلی از ساختمان ها فقط از تاسیسات پر شده و هیچ استفاده دیگری از آن نمی شود. برخی از افراد آن را به بام سبز تبدیل می نمایند و خیلی از افراد دیگر هستند که سعی می کنند با استفاده از آلاچیق، فلاورباکس و… از بامشان استفاده های دیگری کنند. خیلی از این بام ها  به واسطه ی عایقی که روی بام نمایان است ، نمای بصری نامناسبی ایجاد می کنند که می تواند خود دلیلی بر بی استفادگی آن باشد.

چه ساختمان هایی می توانند روف گاردن اقتصادی داشته باشند

ساختمان های تجاری مانند رستوران ، پاساژها ، کافه ها ، بانک ها ، ادارات ، موسسات آموزشی ، کتابخانه ها و… اگر فضای کمی داشته باشند یا به فکر گسترش آن باشند ، روف گاردن ها گزینه بسیار مناسبی می باشد و می تواند یک کاربری ویژه ای به ساختمان و اقتصاد آن اضافه کند.

رستوران بام ها و کافه ها:

اختصاص دادن بام ساختمان به رستوران ، با عنوان غذاخوری در فضای باز، باعث افزایش ظرفیت فضا برای مشتری ها و جذب آن ها می شود. رستوران بام صرفا چیدمان میز و صندلی نمی باشد بلکه طراحی آن می تواند مشتری را ترغیب به استفاده از آن بکند. طراحی کفپوش های مناسب و متنوع ، ایجاد فضای بازی و غذاخوری کودکان، در نظر گرفتن آلاچیق ، پرگولا یا سایبان های چتری برای میزها ، نورپردازی ، ایجاد آبنما و سبزینگی ، تاثیر مهمی در رستوران بام دارند.

کسب در آمد از روف گاردن

بانک ها و ادارات:

ساختمان های ادارای به راحتی به واسطه ی روف گاردن ها یا حتی تراس سبز می تواند محیط و روحیه ی کارمندان و مراجعه کنندگان را تغییر داده و کار را لذت بخش تر نموده و نتیجه بهره وری را ارتقا دهند.

بام های سبز ادارات به صورتی طراحی می شوند که فضای استراحت کارکنان و مراجعین در صف انتظار و برگزاری جلسات کاری را تامین کند. وجود بخش هایی با سایبان ، فضاهای نشیمن همراه با کانتر و سبزینگی کافی، فضای کاری را مطلوب تر می سازد.

کسب در آمد از روف گاردن

کتابخانه ها:

تنوع فضایی در کتابخانه، مخاطبین بیشتری را تشویق به استفاده می کند. در صورت اعمال طراحی های لازم در بام، بستری مناسب مطالعه در فضای باز ایجاد می شود که به کسب تجربه متفاوت و لذت بخش مطالعه در هر شرایط آب و هوایی می انجامد.

تلفیق فضاهای مطالعه به همراه کافه در روف گاردن برای افرادی که عادت به نوشیدن قهوه، چایی و… در کنار مطالعه را دارند، تاثیر جذب را چندین برابر می کند.

کسب درآمد از روف گاردن

مرکز خرید:

طراحی روفگاردن ایمن، زیبا و کاربردی برای بازی کودکان، همراهان و تفریح بعد از خرید در ساختمان های تجاری، راحتی و رضایت بیشتری را به ارمغان می آورد.

کسب درآمد از روف گاردن

خلاقیت در چند کاربری کردن ساختمان

برخی از ساختمان ها می توانند با استفاده از بام ، تنوع کاربری خود را افزایش دهند.

به طور مثال هر ساختمانی تا جایی که به شناسه آن لطمه ای وارد نشود، می تواند در هر فضایی که دارد مثل بام، تراس، محوطه و لابی کاربری متفاوت ایجاد کند. لابی با داشتن سبزینگی مناسب حاصل از دیوار سبز و نشیمن های زیبا، می تواند فضایی مطلوب برای مراجعین باشد که ماندن و انتظار در لابی را برایشان لذت بخش نماید.

تعمیرات در روف گاردن
مشاهده

همچنین می توان با ایجاد بام سبز، تراس سبز  و محوطه آرایی به عنوان رستوران و کافه از فضاهای موجود استفاده اقتصادی نمود.

کسب در آمد از روف گاردن های خانگی

خیلی از افراد دارای بیزینس خانگی برای روند انجام کارهای خود به فضایی جدا از خانه و بزرگتری نیاز دارند که روفگاردن به راحتی این نیاز را با طراحی متناسب با کار ساکنین رفع می کند.  اینفلوئنسر یا بلاگر ها نیز با داشتن محیطی مناسب در بام یا تراس خود، کیفیت آموزش را بهبود می بخشند و نمای بصری زیبایی را ایجاد می کنند. همچنین مربیانی هستند که در این ایام کرونایی و شرایط مشابه آن، کلاس های مجازی را هدایت می کنند و فضای روف گاردن برای آموزش و تمرینات ورزشی بهترین گزینه محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما