نوشته شد

کفپوش روف گاردن

هر فضایی نیاز به کفپوش مناسب دارد و فضاهای بیرونی شامل محوطه ، بام سبز و تراس سبز نیز از این قاعده مستثنی نیستند. چمن ، مسیرها ، صفه ها ، شن و … بسترهایی هستند که ما روی آنها حرکت می کنیم.ازجمله عواملی که در انتخاب کفپوش روف گاردن اهمیت پیدا می کند زیبایی ، کارایی و پایداری کفپوش هاست و همچنین توجه به اینکه کاربری فضای بیرون چه باشد ، می تواند در انتخاب مناسب کفپوش به ما کمک کند.

انواع کفپوش روف گاردن و کاربرد آن

کفپوش ها باتوجه به محل قرارگیری و کاربری به انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از:چوب پلاست ، چمن مصنوعی ، بلوک پلیمری ، واش بتن ، شن و قلوه سنگ که د رادامه به توضیح هریک از اقلام می پردازیم.

چوب پلاست

کامپوزیت چوب پلاست یکی از متریال های نوین و دوستدار محیط زیست است که برای تولید اولیه آن هیچ درختی قطع نشده و آسیبی به محیط زیست زده نمی شود.

امروزه در ایران با توجه به مقاومت بالای چوب پلاست در مقابل تابش آفتاب ، رطوبت و تغییرات دمایی یکی از اصلی ترین متریال های مصرفی در طراحی و تجهیز بام سبز و تراس سبز و محوطه سازی می باشد و به طور خاص از آن در دکینگ کف (کفپوش) استفاده می شود.

چمن مصنوعی

با توجه به اینکه چمن طبیعی نیاز به نگهداری سخت و آب زیاد و همچنین هرس دائم دارد ، اصولا استفاده از آن در بام مقرون به صرفه نیست و دراین حالت چمن مصنوعی جایگزین جذاب و پرکابردی برای آن می باشد که به عنوان کفپوشی مناسب در طراحی بام سبز و تراس سبز استفاده می شود.

بلوک پلیمری

بلوک پلیمری یک نوع از بتن اصلاح شده است که درای خواصی از قبیل مقاومت در برابر  فرسایش و سایش ، مقاومت کششی و خمشی بالا و … می باشد که به نسبت بتن معمولی امتیازهای زیادی دارد. مواد اولیه در این کفپوش ها  رزین ، آب ، سیمان و چسب بتن است و دارای رنگها و طرح های متنوعی از جمله کفپوش مخصوص نابینایان می باشد و اصلی ترین مزیت آن داشتن ضخامت کم است.

اکسسوری در روف گاردن
مشاهده

این نوع از کفپوش دارای ابعاد مختلف می باشد که با توجه به خواست کارفرما  و طراحی مدنظر قابل اجرا می باشد که البته عموما در چینش ها از تایل هایی با ابعاد 30*60 و 40*40 استفاده می شود.

بلوک پلیمری به صورت خشکه چین ویا با استفاده ازملات یا چسب مخصوص قابل اجرا بوده و همچنین می تواند به صورت مستقل و یا ترکیب با سایر متریال ها مانند چمن مصنوعی و یا شن یا قلوه سنگ استفاده شود.

واش بتن

یکی دیگر از متریال هایی که در کفپوش بام سبز، حیاط سبز یا تراس سبز استفاده می شود واش بتن است. واش بتن ها از ترکیب سیمان ، سنگ دانه های معدنی با رنگ طبیعی ، چسب بتن و سایر افزودنی های بتن در انواع طرح ونقش ها با استفاده از رنگهای مختلف ساخته شده است.

مقاومت بالای واش بتن ها در برابر تغییرات آب وهوایی یکی از عواملی است که استفاده از آن را در فضاهای بیرونی و سبز میسر ساخته است. واش بتن در ابعاد مختلف(30*30_ 40*40_ 50*50_ 30*60) ساخته می شود که معمول ترین و پرمصرف ترین آنها در ابعاد 30*60 و ضخامت 4تا4.5 سانتی متر است.

شن

این نوع کفپوش علاوه بر ارزانی و نصب آسان ، ظاهری طبیعی به محیط می دهد. اما تقریبا امکان جابه جایی و تردد روی آن ها مقداری سخت و کند انجام می پذیرد البته که ترکیب شن ها با سنگ های رنگی ریز می تواند زیبایی بصری فضا را دوچندان کند.

قلوه سنگ

قلوه سنگ ­ها در مقایسه با سایر پوشش ­دهنده ­ها از هزینه کم ، نمای بصری بیشتر و اجرای آسان تری برخوردارند اما بیشتر در بین متریالهای دیگر به صورت ترکیبی به عنوان کفپوش استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما