نوشته شد

گابیون بندی در روف گاردن :

سبد های گابیونی از اقلامی هستند که هم در روفگاردن و هم تراس گاردن زیبایی بصری و ساختاری را چندین برابر افزایش می دهند اگرچه به دلیل وزن بالا عموما استفاده از آنها در باغ ها ، لنداسکیپ ومحوطه سازی توصیه می شود، سبد های گابیونی شامل مش های مفتولی و ورق های گالوانیزه هستند که با توجه به طراحی انتخاب می شوند . در صورتی که سبد های گابیونی حامل مواد سنگین باشند بهتر است از مش های فلزی استفاده شود . عمر سبد های گابیونی تا 50 سال است و به علت مقاومتی که دارد بر روی سطوح دیوار هم سوار می شود ، به همین دلیل برای نما سازی دیوار سبز خود می توانید از گیاهان به همراه سبد های گابیونی استفاده کنید ، هم چنین از دیوار های گابیونی می توانید به عنوان جدا کننده استفاده کنید .

گابیون در شکل های مختلف ، مکعب ، مستطیل و استوانه ای اجرا و ارائه می شود . داخل گابیون ها معمولا با قلوه سنگ ها با سایز مختلف پر می شود و سنگ ها در برابر ریزش مقاومت بالایی دارند .

پیشینه گابیون :

در زمان های قدیم برای جلوگیری از سیلاب ها و طغیان رودخانه ها در کف رودخانه ها تکه سنگ هایی قرار می دادند و روی آن را یا سیم های فلزی می بستند تا یک کف سازی مقاوم به سیل ایجاد کنند ، یکی دیگر از اقداماتی که انجام می دادند ، در جنگ های نظامی با سیم های فلزی باکس هایی درست می کردند که به جای اینکه آن را یا سنگ پر کنند با اسلحه پر می کردند که در واقع محلی برای نگهداری سلاح های نظامی بوده است .

مزایای گابیون :

گابیون ها از تور های مفتولی تشکیل می شود که بر روی آن می توان انواع روکش ها قرار بگیرد .

  • سبد های گابیونی بر اساس نیاز و سلیقه کارفرما در شکل های مختلف قابل اجرا است .
  • کاربرد سبد گابیونی علاوه بر نمای زیبایی که به محوطه شما می دهد ، توانایی کنترل و هدایت آب را بر عهده دارد .
  • سبد های گابیون را در کف سازی هم برای هدایت آب استفاده می کنند .
  • گابیون بندی ها به صورت حصار و یا جدا کننده در فضا ها استفاده می شوند .
  • گابیون ها می توانند از پوسیدگی گیاهان هم جلوگیری نمایند .

ایده های طراحی با گابیون بندی :

  • گابیون هم در فضا های داخلی و هم در فضاهای بیرونی استفاده می شوند ، گابیون بندی می تواند با ایده های مختلف طراحی همراه شود ، یکی از ایده های کاربردی و زیبایی که می توانید برای دیوار سبز خود استفاده کنید ؛ استفاده از گیاهان بالا رونده بر روی سیم های مفتولی سبد های گابیون و این میکس قلوه سنگ و گیاهان برای دیوار های سبز بسیار جذاب و خیره کننده است .
  • اگر می خواهید فضایی هنری داشته باشید می توانید از سنگ های تزئینی و یا رنگی استفاده بکنید و یا حتی روی سیم های مفتولی روکش های جذاب قرار بدهیم که در شب هم زیبایی بصری محیط را افزایش دهند .

نکاتی که باید در انجام گابیون بندی رعایت شود :

  • از استاندارد زیر سازی  جایی که می خواهید گابیون ها را روی آن قرار دهید کاملا مطمئن باشید زیرا اگر زیر سازی مشکل داشته باشد بار گابیون ها به  طور مساوی بر روی سطوح پخش نمی شود و در طولانی مدت هم گابیون ها و هم زیر سازی تخریب می شود .
  • سنگ هایی که در توری های گابیون ها استفاده می شود حتما باید در برابر شرایط آب و هوایی و بارندگی مقاوم باشد زیرا اگر این سنگ ها مستحکم نباشند به مرور زمان خرده می شوند و از بین می روند .
  • زیر سطح گابیون ها نباید گیاهی کاشته شود و یا اینگه گل و لای یا لجنی نباید در آنجا باشد وگرنه بعد از مدتی شاهد نشست گابیون ها می شوید .
  • برای اینکه گابیون ها در برابر عوامل طبیعی مقاوم باشند باید سطح زیر گابیون ها حتما کوبیده شود تا در اثر زلزله نشست پیدا نکند .
اجرای روف گاردن در گیلان
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما