نوشته شد

گیاهان دفع کننده حشرات در روف گاردن

در خیلی از موارد با وجود داشتن تراسی زیبا، محوطه و یا روف گاردن، امکان استفاده از فضای باز را نداریم. در برخی از مناطق و فصل ها، حشرات زیاد می شوند و افراد را از بودن در فضای باز منصرف می کنند. یا حتی در برخی مواقع گیاهانی در فضا وجود دارند که خود باعث جمع کردن حشرات ریز و آزاردهنده ای می شوند. اما در این متن راه کاری با عنوان گیاهان دفع کننده حشرات در روف گاردن ارائه می دهیم که بتوانیم بدون اذیت شدن از شرایط محیطی و حشرات، از فضای سبزمان بهره مند شویم.

راهکارهای دفع حشرات در روف گاردن

راه های مختلفی برای مبارزه با موجودات آزار دهنده از جمله حشرات وجود دارد. که یک از بهترین این روش ها، استفاده از گیاهان برای دور کردن آن ها از فضا است، که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

اما راه حل های دیگری نیز وجود دارد که می توان به پوشیده کردن فضا اشاره نمود. که با استفاده از سایبان های متحرک، شیشه های ثابت و متحرک ، نرده های کاورشده با چوب پلاست و … قابل اجرا می باشد.

مزایای استفاده از این گیاهان دفع کننده حشرات

  • تامین سبزینگی محوطه و روف گاردن
  • تلطیف و مطبوع کردن محیط با استفاده از گیاهان طبیعی
  • کاهش استفاده از سموم شیمیایی و مضر و آلاینده های محیط زیست
  • کاهش خطرات ناشی از استفاده از سموم
  • استفاده دارویی و خوراکی از برخی گیاهان مخصوص دفع کننده حشرات

گیاهان دفع کننده حشرات در روف گاردن

ریحان: گیاه ریحان ضمن دارا بودن رایحه ای خوش، از گیاهان دفع کننده حشرات در روف گاردن می باشد. این گیاه علاوه بر دفع کننده، در شرایط معمول نیز کاربردهای گوناگونی دارد. به عنوان مثال می توان به خاصیت های خوراکی درمانی آن اشاره نمود، یکی از این موارد، جبران کمبود آهن بدن و برطرف کننده سردرد های عصبی می باشد.

رزماری: این گیاه، دفع کننده ی خوبی برای کک و پشه ها می باشد. همچنین ضمن آنکه فواید درمانی زیادی دارد، در بهبود عملکرد مغز، تاثیر بسزایی نیز دارا می باشد.

جعفری: گیاه جعفری از گیاهان دفع کننده حشرات در روف گاردن ، شته و پشه ها را از محیط دور می کند و می تواند در تراس سبز خانه، به عنوان محصولی خانگی برای استفاده خوراکی کاشت شده و پرورش داده شود.

اسطوخودوس: این گیاه علاوه بر استفاده ی درمانی، حشراتی از قبیل کک، مگس و پشه را از محیط دور نگه می دارد.

علف لیمو: گیاه علف لیمو علاوه بر معطر نمودن محوطه شما می تواند کک، مگس و پشه ها و حشرات ریز مزاحم را دفع کند.

بادرنجبویه: این گیاه نیز دفع کننده ی حشراتی از قبیل مگس و پشه محسوب می شود.

علف گربه: گیاه علف گربه به عنوان دفع کننده سوسک و پشه شناخته شده است.

آویشن: گیاه محبوب آویشن نیز علاوه بر کاربرد های خوراکی و دارویی فراوانی که دارد می تواند جزء گیاهان دفع کننده حشرات در روف گاردن باشد.

نعناع: گیاه خوراکی و معطر نعناع نیز می تواند علاوه بر دور کردن پشه و مگس، عنکبوت ها را نیز دفع کند.

طراحی کاشت گیاهان دفع کننده حشرات

استفاده ازاین گیاهان در روف گاردن در دیوار سبز، محوطه، تراس، بام سبز و … باید به صورت اصولی بوده و به درستی کاشت شوند. قبل از انتخاب گیاهان مدنظر باید شرایط آب و هوایی سایت، نوع حشرات محوطه، عمق کاشت قابل استفاده، شرایط نگهداری گیاهان، رنگ های موجود در فضا، کاربردهای مدنظر کارفرما و خیلی از موارد دیگر مورد بررسی قرار بگیرد. بعد از انتخاب گیاهان، با احتساب هماهنگی آن ها با رنگ متریال های موجود در محیط و سبک طراحی، گیاهان بر حسب اندازه، رنگ، بستر کاشت، شرایط نگهداری، خاک موردنیاز و … در محیط کاشته می شوند.

جالب است بدانید همانگونه که می توانیم با کاشت برخی از انواع گیاهان حشرات مزاحم را از محیط خود دفع نماییم در عین حال می توانیم پرندگان و پروانه ها را به فضای روف گاردن و تراس سبز خود بیاوریم. به عنوان مثال گیاهان مریم گلی، نعناع سیب و نعناع دشتی جذب کننده پروانه ها می باشند.

لنداسکیپ درمانی – روف گاردن درمانی – باغ های شفابخش
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما