مینی گلف چیست؟

مینی گلف چیست؟

تعریف مینی گلف

مینی گلف ، همان گلف است که در مساحت کوچک و محدود و با تعداد ضربات کم انجام می شود و با توجه به استفاده از حداقل فضا با نام گلف مینیاتوری نیز شناخته می شود.

هدف این بازی طبق تعریف فدراسیون جهانی مینی‌گلف ، ورزشی برای افزایش خونسردی ، تمرکز و قدرت تصمیم بازیکنان است.

خصوصیات مینی گلف

  • عدم نیاز به مهارت های جسمانی بالا
  • مناسب تمامی سنین
  • تقویت دید
  • افزایش تمرکز
  • قابل اجرا در کمترین مساحت ها
  • قابلیت اجرا در فضاهایی مانند حیاط ، بام و حتی لابی ساختمان ها
  • انجام آن به صورت تکی و گروهی
  • نیاز به حداقل زمان برای انجام

 

مطلب پیشنهادی : اجرای تراس سبز

 

ویژگی زمین موردنیاز

بسته به اهداف بازی ، کوچکترین فضایی که میشود در نظر گرفت حداقل 5 متر مربع می باشد. جنس زمین گلف می تواند از چمن مصنوعی، بتن و یا موکت باشد. لازم به ذکر است برای داشتن زمین با کیفیت ، باید به ویژگی های متریال های مورد استفاده دقت شود. به عنوان مثال چمن مصنوعی که می توانیم در این زمین ها استفاده کنیم باید به صورتی باشد که مانع حرکت توپ نشود، همچنین  پر تراکم و  با الیاف و نخ های کوتاه کار شود و در فضاهای باز مانند روف گاردن و محوطه الیاف آن دارای مقاومت مناسبی در برابر حرارت ، سرما و تابش آفتاب باشد.

روش های اجرایی مینی گلف

مینی گلف ها انواع ، ابعاد و طرح های هندسی متفاوت دارند و می توانند با فرورفتگی و برآمدگی ، چاله ، شیب و یا به صورت سطحی صاف طراحی شوند و از مزیت های آن این است که مطابق مقدورات و نظر کارفرما و همچنین پیشنهادهای طراحان و با روش پرتابل و به صورت مدولار قابل اجرا می باشد.

مینی گلف با اینکه به عنوان آیتمی جذاب ، جدید و لاکچری می باشد که حداقل در ایران و تهران سابقه ی کوتاهی دارد ، هزینه ی زیادی نداشته و به صورت اقتصادی و کم هزینه قابل اجراست.

برای نصب زمین های مینی گلف با توجه به سطح نصب مورد نظر و نوع مینی گلف ، مراحلی پیش روی مجریان قرار دارد. به عنوان مثال برای اجرای چمن طبیعی گلف روی سطح بام ، ابتدا زیرسازی هایی باید صورت گیرد تا در فرایند استفاده و نگهداری آسیبی به بام و عایق آن وارد ننموده و از طرفی کیفیت خود زمین مینی گلف نیز حفظ شود.

می توانیم مینی گلف را بدون داشتن نگرانی و دردسر، در هرجایی که بخواهیم ، داشته باشیم و از آن استفاده کنیم. و این شرایط با روش پرتابل و استفاده از متریال سبک و بدون تحمیل بار سنگین و مرده ( در محل هایی که بار وارده در آن اهمیت دارد) امکان پذیر می باشد.  به عبارتی دیگر این زمین های مخصوص به صورت پیش ساخته تولید و در محل مورد نظر قرار می گیرند و خاصیت جابه جایی دارند، مشکلاتی برای سطوح ایجاد نمی کنند ، بار زنده محسوب می شوند و هزینه کمتری در پی دارند و متریالی که در تولید آن به کار برده می شود با هدف ارائه سازه سبک انتخاب می شوند.

خلاقیت در مینی گلف

ایده هایی وجود دارد که می تواند به تنوع مینی گلف ها بیافزاید و کارایی و زیبایی آنها را چند برابر کند. تلفیق آنها با آبنما، گیاهان ، متریال های متفاوت ، نشیمن ، سایبان و… کارایی  و زیبایی را چندین برابر می کند.

پالیزبام آمادگی دارد با طراحی و تعریف این آیتم جذاب به عنوان بخشی از روف گاردن ، جذابیت و توجیه اجرایی روف گاردن را بالا برده و در نهایت فضایی مطلوب تر را برای شما ایجاد نماید که بتوانید در کنار استفاده از آب و هوای مطلوب ، برگزاری دورهمی های خانوادگی و استراحت در روف گاردن به تفریح و ورزشی مفرح نیز بپردازید.

بالکن سبز آپارتمان های کوچک :
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما