جدول بندی باغچه حیاط و نمای دور آن

جدول بندی باغچه حیاط و نمای دور آن

برای داشتن باغچه هایی زیبا و مرتب تر نیاز است ایده و روش های متفاوتی را برای آن ها پیاده کنید. امروزه مرز بین باغچه و فضاهای دیگر محوطه را با متریال های به روزتر، مقاوم تر و زیباتری مشخص می کنند؛ که در ادامه به بررسی جدول بندی باغچه حیاط و نمای دور آن می پردازیم.

مزایای جدول بندی باغچه حیاط

باغچه ها یکی از مهم ترین آیتم های دیزاینی محوطه یا حیاط های بزرگ و کوچک محسوب می شوند؛ که اهمیت دادن به طراحی کاشت باغچه، طراحی حصار و … بسیار حائز اهمیت می باشد. از این رو به مزایای جدول بندی باغچه حیاط می پردازیم:

  • نظم دهی به بستر کاشت گیاه و جداسازی از مسیر اصلی
  • کمک به زیباسازی محوطه
  • حفظ بستر کاشت در برابر پاخوردگی و عواملی شبیه به آن
  • کمک به تعریف فضاهای مختلف در محوطه و حیاط
  • جداسازی بستر کاشت گیاهان مختلف از یکدیگر با شرایط نگهداری و ابیاری متفاوت

جدول بندی باغچه حیاط

انواع جدول بندی باغچه حیاط و نمای دور آن

برای مشخص کردن مرز بین گیاهان و محوطه بیرونی متریال های متنوعی وجود دارند که می توان از آن ها با توجه به کاربری و ویژگی هایی که دارند، بهره برد. در ادامه برخی از این متریال ها را معرفی می کنیم:

لنداسکیپ درمانی – روف گاردن درمانی – باغ های شفابخش
مشاهده

1- جدول باغچه سنگی: سنگ ها تنوع زیادی دارند و می توانند بر اساس کاربردی که مد نظر است برای مرزبندی انتخاب شوند. سنگ می تواند نمایی طبیعی به فضا بدهد.

 

مطلب پیشنهادی : طراحی و اجرای روف گاردن

 

2- جدول باغچه چوبی و چوب پلاست: یکی از انوع متریال ها برای مرزبندی باغچه ها چوب پلاست می باشد. چوب پلاست می تواند به تنهایی و یا با استفاده از فریم های فلزی در شکل ها و اندازه های مختلف برای جدول بندی به کار گرفته شوند. چوب پلاست متریالی است که در هر شرایط آب و هوایی ماندگاری دارد و می تواند استحکام لازم خود را حفظ نماید.

قابل ذکر است که استراکچر چوب پلاست به عنوان حصار می تواند به گونه ای اجرا شود که بتوان آن را جابه جا کرد و تغییر نمود.

جدول بندی باغچه حیاط

3- جدول بتنی: بتن نیز متریال مستحکم و ماندگاری است که می تواند بدون نیاز به نگهداری سال ها بی تغییر باقی بماند ولی در مواقعی که بخواهید حصار و مرز باغچه ها را از نظر زیبایی و یا مقیاسی عوض کنید، چالش هایی به وجود می آورد.

روف گاردن – شرکت پالیزبام
مشاهده

4- جدول پلاستیکی: جدول های پلاستیکی می توانند به عنوان حصاری ارزان و راحت مورد استفاده قرار بگیرند. ولی همانطور که مشهود است عمر بسیار کوتاهی خواهند داشت و زیبایی خاصی برای فضای شما ایجاد نمی کنند.

5- جدول فلزی: بسته به نوع فلز به کار گرفته شده می توان عمر و استحکام حصار باغچه را تضمین نمود. فلز ها می توانند برای انحنا بخشیدن به مرز باغچه ها نیز بسیار مناسب باشند و جدولی تمیز و حرفه ای برای باغچه شما ایجاد نمایند. یکی از بهترین فلزهایی که می توان به کار گرفت گالوانیزه می باشد.

6- جدول باغچه آجری: جدول بندی آجری یکی از قدیمی ترین و آسان ترین گزینه محسوب می شود. این نوع از متریال برای مشخص نمودن فضای باغچه ها بیشتر برای محوطه هایی مناسب می باشد که به سبک قدیمی و سنتی طراحی شده باشند.

علاوه بر موارد نامبرده شده گزینه های بسیار زیاد دیگری وجود دارد که می توان براساس کاربری فضا، مدت زمان مورد نیاز برای اجرا، صرفه اقتصادی و … از آن ها بهره مند شد.

ایمنی روف گاردن مهدکودک
مشاهده

جدول بندی باغچه حیاط پالیزبام

شرکت پالیزبام می تواند برای حصار کشی و مرزبندی باغچه ها خدماتی را ارائه دهد. این خدمات شامل طراحی و اجرای حصارهای چوب پلاست و فلزی می باشند که در رنگ های مختلف، مدل های متفاوت و روش های اجرایی مناسب با فضا و بودجه شما می باشند.

برای دریافت نمونه کار های اجرا شده با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما