ساخت بام سبز

ساخت بام سبز

بام سبز یکی از روش هایی می باشد که شما می توانید علاوه بر مزیت های زیادی که به همراه دارد، جایگزین باغ و باغچه و طبیعت در محیط شهری را پیدا کنید و از آن لذت ببرید. اجرای روف گاردن روش های متفاوتی دارد که در ادامه به هر یک از آن ها برای ساخت بام سبز می پردازیم.

ساخت بام سبز

اجزای بام سبز

در ابتدا بهتر است آیتم های مختلف بام سبز را بررسی کنیم تا بتوانیم مفهوم بهتری از اجرای هر یک از آن ها را ارائه دهیم. قابل ذکر است که هر روش اجرایی اجزای متفاوتی را می تواند داشته باشد اما به صورت کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش کف بام: کفپوش بام سبز شما می تواند بازه ی متریال های متفاوتی را در بر بگیرد. چوب پلاست، سنگ، چمن مصنوعی، چمن طبیعی و پوشش های گیاهی دیگر، قلوه سنگ و شن تزئینی، کف کاذب با پایه های خود تراز، انواع عایق های مورد نیاز و …انواعی از این پوشش ها می باشند.
  • آلاچیق: یکی از پرکاربردترین آیتم ها در بام سبز آلاچیق ها هستند که با توجه به کاربری فضا و بودجه کارفرما به شکل های متفاوتی طراحی و اجرا می شوند. آلاچیق ها از این نظر بسیار مورد توجه قرار می گیرند که در بسیاری از شرایط جوی بتوانند کاربری بام سبز را حفظ کنند. برخی از این آلاچیق ها می توانند در قالب آتریوم کاملا مسقف و بسته باسند و برخی با استفاده از پرگولا و سقف های شبکه ای، نیمه مسقف اجرا شوند.
گیاهان مناسب آپارتمان - نگهداری گل ها و گیاهان فضای بسته ( بخش اوّل )
مشاهده

ساخت بام سبز

  • بسترهای کاشت: پوشش گیاهی اصلی ترین گزینه برای داشتن یک روف گاردن لذت بخش می باشد که بستر کاشت آن اهمیت زیادی دارد. بسترهای کاشت انواع زیادی دارند برخی از آن ها شامل تری باکس، فلاورباکس، پلانترباکس، قاب درختی، باغچه های مناسب و … می باشند.
  • نورپردازی: المان های نورپردازی شامل چراغ های دفنی، روکار، خطی و … دیتیل های روف گاردن شما را شاخص تر و استفاده از آن ها را در شبانه روز تسهیل می کنند.
  • مبلمان: نبود مبلمان و نشیمن های مناسب فضای باز در بام سبز شما می تواند کاربری روف گاردن را زیر سوال ببرد. در نظر گرفتن تعداد نشیمن های مناسب با متریال های مقاوم در فضا بسیار مورد اهمیت می باشد.
  • عناص تزئینی: یکی از این عناصر در بام سبز می تواند آبنما باشد که در شکل های متفاوت پرده ای، آبشاری، سازه ای، پرتابل و … طراحی و اجرا می شوند.
  • فضای تهیه غذا یا آشپزخانه: در اغلب بام سبزها آشپزخانه ای با متریال های سازگار طراحی می نمایند تا لذت آشپزی در فضای باز، بام سبز شما را محبوب تر کند.
بام سبز شیراز
مشاهده

ساخت بام سبز

انواع روش های ساخت بام سبز

برای انتخاب روش مناسب اجرای روف گاردن در تهران مهم است که نکات مهم ساختمان توسط متخصص مربوطه بررسی شود. نکاتی مانند بار قابل تحمل برای ساختمان، ایمنی فضا، عایق، قوانین و ضوابط  ( استانداردها)، هزینه موجود، میزان سرمایه و قابلیت نگهداری پس از اجرا و … .

1- ساخت بام سبز با روش گسترده: در این روش نیاز است تا کل سطح بام با استفاده از چندین لایه عایق بندی شود و سپس بخش وسیعی از فضا با استفاده از خاک و پوش گیاهی مناسب کاور شود. این روش می تواند خطر نفوذ رطوبت به ساختمان شما را بالا ببرد و تعمیر و نگهداری روزهای آتی ان را برای شما دشوار کند. همچنین هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت.

ساخت بام سبز

2- ساخت بام سبز با روش پرتابل مدولار: در این روش تمامی آیتم های لازم و تزئینی برای بام سبز بدون نیاز به هیچ اتصالی به بنای ساختمان و عایق بندی سطحی قابل اجرا هستند. به گونه ای که مونتاژ نمودن هرکدام از آن ها راحت بوده و برای نگهداری و تعمیر هزینه زیادی را به وجود نمی آورند.

میز و نیمکت محوطه
مشاهده

ساخت بام سبز

ساخت بام سبز با شرکت پالیزبام

شرکت پالیزبام پس از بازدید و برداشت فضای مورد نظر شما و بررسی نکات ایمنی بام به شما در رابطه با نوع روش اجرا مشاوره خواهد داد و در برخی از موارد به درخواست کارفرما از هر دو روش استفاده می کند. برای در خواست خدمات با شماره تلفن های درج شده تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما