نصب چوب پلاست – مجری چوب پلاست

نصب چوب پلاست

چوب پلاست به عنوان یک متریال جدید، دوستدار محیط زیست، زیبا و کاربردی برای ساخت اقلام و مبلمان فضای باز، نمای ساختمان، آلاچیق و پرگولا مورد توجه قرار گرفته و طی دهه گذشته تلاش قابل توجهی برای بالا بردن کیفیت و تنوع آن صورت گرفته است.

این متریال که در ابعاد و رنگ های مختلف تولید می شود دارای مزایای زیادی خصوصا برای فضای بیرونی می باشد اما باید به نکته ای مهمتر از تولید چوب پلاست و کیفیت و رنگ آن اشاره نمود در واقع روش نصب چوب پلاست و مجری چوب پلاست که اشراف و تجربه قابل قبولی در این زمینه داشته باشد می تواند مهمترین نکته در نصب و اجرای چوبپلاست باشد.

در موارد زیادی مشاهده شده است که علیرغم کیفیت مناسب چوب پلاست و استفاده از مقاطع مقاوم آن، بدلیل عدم آشنایی تیم نصب چوب پلاست و اجرای ناصحیح آن خصوصا در قسمت شاسی و زیرسازی، پس از مدت کوتاهی کیفیت کاهش پیدا کرده و حتی منجر به شکستگی و دفرمه شدن کار شده است.

اجرای روف گاردن در چالوس
مشاهده

با توجه به این نکات، اهمیت نصب و مجری چوب پلاست غیرقابل انکار بوده و لازم است کارفرمایان و مصرف کنندگان توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند تا متحمل خسارت و کیفیت پایین نگردند.

نصب چوب پلاست

روش نصب چوب پلاست

به طور کلی نحوه اجرای چوب پلاست به صورت تیتروار در محل های مختلف به شرح ذیل است

  1. قبل از اجرای چوب پلاست الزاما سطح زیرکار که می تواند دیوار، زمین و یا اقلام باشد باید صاف و تا حد امکان تراز شود و به هر میزان که این تراز دقیق تر باشد کیفیت نهایی کار مطلوب تر خواهد بود. البته این موضوع در اقلام اهمیت بسیار بالایی دارد اما در کف و دیوار در صورت ناترازی می توان سطح نهایی کار را تراز تحویل داد.
  2. قبل از نصب چوب پلاست الزاما باید شاسی کشی فلزی صورت گیرد و بستگی به محل نصب، ابعاد چوب پلاست و یا بار وارد بر سازه معمولا از پروفیل های آهنی (قوطی) 3*3، 4*4 و 2*3 استفاده می شود و در مواردی نیز از سایر مقاطع آهنی.
  3. یکی از اصلی ترین نکات در آهن کشی زیرکار، لزوم رعایت فواصل بین پروفیل هاست که این فاصله بین 20 تا حداکثر 40 سانتی متر می باشد و هر چه بار وارده بیشتر و یا پروفیل چوب پلاست ضعیف تر باشد فواصل را نزدیک تر لحاظ می کنیم.
  4. در نصب پروفیل های چوب پلاست خصوصا در محیط باز و هر مکانی که تنش دمایی بالا بوده و انقباض و انبساط ایجاد می شود باید هم به صورت طولی و هم به صورت عرضی مابین پروفیل ها فاصله گذاشت تا دچار شکستگی در اثر فشار انبساط نشوند.
  5. برای نصب تایل کفپوش از کلیپس (بست) های T و H شکل پلاستکی و یا بست های گالوانیزه استفاده می شود تا ضمن تثبیت پروفیل در صورت انبساط و انقباض شاهد شکستگی نباشیم.
طراحی استخر روف گاردن
مشاهده
نصب-چوب-پلاست

مجری چوب پلاست

مجری چوب پلاست فردی است که نسبت به ویژگی های چوب پلاست و مقاومت و رفتار آن در حالات و دمای مختلف آشنایی داشته باشد و همچنین دارای تجربه قابل قبول در نصب چوب پلاست باشد.

نصاب چوب پلاست با تجربه معمولا هم به جوشکاری و شاسی کشی اشراف دارد و هم چوبکاری که بتواند کار نهایی استانداردی را تحویل دهد.

پالیزبام با تیم اجرایی ماهر و با تجربه و نظارت فنی مهندسین مجری در حین طراحی و اجرا آمادگی اجرای پروژه های نصب چوب پلاست اعم از روف گاردن، نمای ساختمان و آلاچیق، ساخت اقلام و مبلمان فضای باز را دارد.

نصب-چوب-پلاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما