پروژه تراس سبز خیابان پیامبر

پروژه تراس سبز خیابان پیامبر

تراس هر خانه ای می‌تواند از یک فضای بلااستفاده به فضایی پویا و سرزنده تبدیل شود. این فضا هر چند هم که کوچک باشد امکان طراحی و ایجاد فضایی دلنشین جهت گذران اوقات فراغت و رسیدن به آرامش در زندگی روزمره و شهرنشینی را دارد. در این مقاله به بررسی پروژه تراس سبز خیابان پیامبر می پردازیم.

موقعیت تراس سبز

یک تراس کوچک به ابعاد 1 متر در 3 متر در خیابان پیامبر تهران، متعلق به جناب آقای مینویی که با تماس اولیه کارفرما با شرکت پالیزبام و برقراری ارتباط با مدیر پروژه، آغاز شد. تراس در وضعیت موجود خود بدون کاربری بوده و دیواره ها، کف و سقف آن نمای نامناسبی برای خانه ایجاد کرده بود.

پروژه تراس سبز خیابان پیامبر

طراحی تراس سبز خیابان پیامبر

مرحله طراحی حدود یک هفته زمان برد و در این میان کارفرما با نظرات متعدد خود موجب تغییر طرح در 5 مرحله شد. پس از تکمیل طرح نهایی با توجه به نظر و درخواست کارفرما و ارائه رندر و انیمیشن، نهایتا طرح به تایید کارفرمای محترم رسید و پس از آن در یک جلسه حضوری قرار داد اجرا به امضا طرفین در آمد.

دیوار سبز در دکوراسیون داخلی
مشاهده
پروژه تراس سبز خیابان پیامبر

اجرای تراس سبز

این تراس مبلمانی که امکان استفاده حداکثری از فضا را فراهم می آورد ساخته شد که در ادامه در مورد آن ها به تفصیل توضیح خواهیم داد. هدف اصلی از اجرای این پروژه تبدیل تراس با فضای بی روح و بی استفاده به یک فضای نشیمن جذاب و کارآمد بود. به همین منظور با توجه به درخواست کارفرما، به دلیل کوچک بودن فضا جهت قرار دادن آبنما، آبنمایی به طرح آبشاری با اتصال کامل به دیوار ضلع غربی تراس تعبیه گردید که در طبقات بالایی آن با ایجاد دیوار سبز، فضایی جهت کاشت گیاهان و ارتقا سبزینگی در نظر گرفته شد تا هم به خواسته کارفرما جامه عمل بپوشانیم و هم از فضا جهت ارتقا حس طراوت و سبزینگی نهایت استفاده را ببریم.

پروژه تراس سبز خیابان پیامبر

کلیه دیوار ها کفسازی آن نیز با استفاده از دک چوب پلاست  به رنگ ترمویی بنا به خواسته و سلیقه کارفرما و با استفاده از شاسی کشی فلزی انجام شد.

تغییر کاربری پاسیو
مشاهده

در ضلع شرقی تراس دو عدد شلف دیواری قرار گرفت. نشیمنی به ابعاد 60 در 100 سانت نیز در زیر آن ساخته شد که دسترسی به فضای زیر آن به عنوان انباری، با استفاده از یک درب بازشو تامین شد.

پروژه تراس سبز خیابان پیامبر

علاوه بر این یک میز و نیمکت تاشو نیز در فضای این تراس تعبیه شد تا در صورت نیاز با باز کردن آن امکان استفاده حداکثری از فضا مهیا گردد.

جهت ارتقا نمای بصری سقف فضا نیز پس از انجام مذاکراتی با کارفرما، نتیجه بر آن شد تا با استفاده از پرگولای 5 سانتی چوب پلاست، سقف نیز به صورت پرگولایی اجرای گردد.

چالش های پروژه تراس سبز خیابان پیامبر

یکی از چالش هایی که در این پروژه وجود داشت، سنگ لبه تراس بود که بعد از نصب شیشه آکاردئونی توسط شیشه بر، امکان اجرای کاور چوب پلاست و شاسی کشی را برای تیم اجرایی تقریبا غیر ممکن کرده بود. بعد از بررسی های انجام شده و رایزنی با کارفرما، جهت حل این مشکل تصمیم بر آن شد تا سنگ لبه تراس برش داده شود و این سنگ تا جایی که امکان اجرا برای کاور دیواره لبه تراس را ممکن میکند، برداشته شود.

اجرای روف گاردن در نوشهر
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما