چه گیاهانی برای روف گاردن مناسب است؟

گیاهان روف گاردن

روف گاردن یکی از گزینه هایی محسوب می گردد برای اینکه افراد بتوانند بخشی از طبیعت را به خانه ها و ادارات خود بیاورند و قسمتی از نمای زشت و آلوده شهر را در فضایی که بیشتر وقت خود را می گذرانند جبران کنند. به علاوه ساختمان های تجاری، تفریحی  و رستوران ها و کافه ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند و می توانند علاوه بر فرآیند زیباسازی به جذب مشتری نیز کمک شایانی کنند. متراژ تراس و یا روف گاردن اهمیتی ندارد و می توان با هر ابعادی که موجود است بسترهای کاشت مناسبی را برای انتقال گیاهان به این فضاها ایجاد نمود. در ادامه به “چه گیاهانی برای روف گاردن مناسب است” می پردازیم.

گیاهان روف گاردن

گیاهان روف گاردن باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

به طور کلی گیاهانی که برای روف گاردن انتخاب می شوند باید با هر نوع شرایط جوی و محیطی بیشترین سازگاری را از خود نشان دهند و طول عمر بالایی را برای فضا داشته باشند. همچنین گیاهانی با شرایط نگهداری آسان یکی از مهم ترین دغدغه های کارفرما را رفع می کند. بر این اساس فاکتورهایی از قبیل شدت و جهت نور، آبیاری مناسب، شرایط اقلیمی منطقه، میزان ریشه دوانی گیاه، دمای مناسب، عمق خاک بستر کاشت در نظر گرفته شده، طیف رنگی گیاهان مورد نظر برای مطابقت با فضا، میزان نیاز گیاه به هرس و تغذیه، کود دهی، میزان شدت و وزش باد، ابعاد گیاهان و … در انتخب گیاهان تاثیرگذار بوده و مرحله ی مهمی در دیزاین کاشت محسوب می گردد.

فلاورباکس چوب پلاست
مشاهده

گیاهان روف گاردن

مورد مهم دیگری که در انتخاب گیاه اهمیت دارد نوع پوشش گیاهان در فضای روف گاردن می باشد. به عنوان مثال گیاهان را به سبب پوشانندگی سطحی زمین، ارتفاع و عرض زیاد، بالاروندگی، کوتاه و قابل دسترس دسته بندی می کنند. گیاهانی با پوشانندگی سطحی می توانند بستر وسیعی از سرسبزی را در روف گاردن ایجاد کنند. گیاهانی با ارتفاع بالا می توانند دید اطراف به فضای بام سبز را مسدود نمایند و یک فضای خصوصی را ایجاد کنند. گیاهان بالارونده نماهای نامناسب دیوارهای خرپشته و یا جانپناه ها را کاور می نمایند.

گیاهان روف گاردن

انواع درختچه و درختان مناسب روف گاردن

یکی از بهترین درخچه هایی که به طور مکرر در روف گاردن ها دیده می شود درخچه ی همیشه سبز اسطوخودوس، انار، کامیس  پاریس، نی خیزران، توری، فوتونیا، یاس هلندی، پیروکانتا، میخک هندی و … می باشند که هر کدام با توجه به شرایط نگهداری و اقلیمی منطقه انتخاب می شوند.

آلاچیق چیست ؟
مشاهده

مطلب پیشنهادی : ایزولاسیون روف گاردن

درختانی که در روف گاردن کاربرد دارند شامل درختان کاج، انواع سرو مانند سرو لاسون، نقره ای، سنجد زینتی، هلودیا و … می باشند که باید توجه داشت انتخاب درخت برای روف گاردن محدودیت زیادی را به همراه دارد وبسیاری از مسائل باید قبل از انتخاب نوع درخت مورد بررسی قرار بگیرد. میزان بلندی درخت و ریشه هایش یکی از این موارد قابل بررسی می باشد.

شرکت پالیزبام خدمات خود را در شهرها و استان های مختلف ایران ارائه می دهد که شما عزیزان می توانید از این خدمات بهره مند شوید. از نمونه ای از خدمات این مجموعه می توان به اجرای روف گاردن در گیلان اشاره کرد.

گیاهان روف گاردن

بوته و گل هایی که می توان در روف گاردن مورد استفاده قرار داد شامل اطلسی، جعفری، نازگوشتی، ناز فرانسوی، کوکب، آهار، شمعدونی، تاج خروس، طاووسی، گل کاغذی، پتوس طلایی، بومادران، مینا، آجوکا، رعنا، گازانیا، ابری نقره ای، مریم گلی، نسترن سفید، شمشاد سبز و نقره ای و بربریس قرمز می باشند.

انواع بالکن ساختمان
مشاهده

گیاهان روف گاردن

طراحی کاشت برای گیاهان روف گاردن

همانطور که اشاره کردیم برای انتخاب، تامین و کاشت گیاهان مناسب روف گاردن باید ملاحظاتی را اعمال نمود. در این راستا طراحی کاشت می تواند تمامی این مراحل را آسان و سریع تر پیش ببرد و نتیجه ی بهتری را به همراه داشته باشد. از این رو طراحان پالیزبام برای خدمت رسانی به شما در زمینه طراحی کاشت و روف گاردن، تهیه و انتقال متریال و اجرا آماده می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما