اجرای آلاچیق گردان

اجرای آلاچیق گردان

در این مقاله به نوع متفاوت دیگری از انواع آلاچیق با عنوان اجرای آلاچیق گردان می پردازیم. اجرای آلاچیق در روف گاردن، تراس های سبز و محوطه سازی در متراژ بالا به تخصص و تجربه ای نیاز دارد که شرکت پالیزبام می تواند کیفیت آن را تضمین نماید.

آلاچیق چیست

: الاچیق به سازه ای گفته می شود که دارای تعدادی ستون و یک سقف یکپارچه می باشد که به اشکال گوناگون طراحی و اجرا می شود و با توجه به ابعاد واندازه الاچیق ، تعداد ستون ها مشخص  می شود .

الاچیق ها می تواند از متریال های گوناگونی ساخته و تولید شود که می توان به انواع ان ها  مانند الاچیق های فلزی ، چوبی ، سنگی  و سیمانی اشاره نمود.

پروژه روف گاردن گیشا

پروژه ی آلاچیق گردان پالیزبام

با توجه به بازدید ها و بررسی های  متداول از محیط  اجرای الاچیق و درخواست کارفرما الاچیق در ابعادی به قطر 9 مترطول  طراحی شد . متریال های متفاوت و گوناگونی در ساختار این الاچیق مورد استفاده قرار گرفت که ترکیب بسیار زیبا و جذابی را در کنار هم بوجود اورد .

طراحی و ساخت آبنما
مشاهده

انواع متریال های استفاده شده در این الاچیق به شرح ذیل است .

1 – فلز

2 – چوب پلاست

3 – پلی کربنات

فلزات : به مواد غیر شفاف ، گداخت پذیر ، انعطاف پذیر و براقی گفته می شود که رسانای الکتریکی و گرمایی خوبی دارند .

در این پروژه ما از فلزاتی که به عنوان قوطی یا پروفیل در بازار شناخته می شود استفاده نمودیم  . پروفیل ها در سایز های 7@7 ، 6@4 ، 4@4 و 3@3 مورد استفاده قرار گرفت .

چوبپلاست : به موادی که از ترکیب چوب ، ترموپلاستیک ها و یکسری مواد افزودنی ساخته می شوند چوب پلاست می گویند .

تایل 7 و 20 سانتی متری و دک 14 سانتی متری در این پروژه  مورد استفاده قرار گرفت .

پلی کربنات : ورق های شفاف پلاستیکی هستند که عمدتا بجای شیشه مورد استفاده قرار میگیرند که علاوه بر شفاف بودن دارای انعطاف نیز می باشند

 پلی کربنات فلت سایز 6 میلی متر در این پروژه مورد استفاده قرار گرفت .

اجرای آلاچیق گردان

مراحل اجرای آلاچیق گردان

ابتدا برای اجرای این الاچیق تعداد هشت عدد بیس پلیت در نظر گرفت شد که لازم است برای اجرای آن حتما مباحث فنی و مهندسی در نظر گرفته شود . بیس پلیت ها در فواصل تعیین شده برای اجرای ستون های اصلی سازه قرار داده شد تعداد ستون های اصلی این سازه نیز هشت عدد است که برروی هر بیس پلیت یک ستون قرار می گیرد لازم بذکر است که با توجه به گنبدی بودن شکل هندسی الاچیق ، هیچ ستون مرکزی در این سازه وجود ندارد و سازه ی چرخشی این کف دقیقا در مرکز این سازه اجرا می شود . بعد از نصب ستون های اصلی که بصورت خرپا نیز اجرا شد ستون های فرعی نیز در فواصل هر یک متر طول در کنار هم در یک مدار اجرا گردید پس از اتمام شاسی کشی الاچیق ، سازه ی گردان نیز در مرکز الاچیق نصب گردید بخشهایی از الاچیق با چوب پلاست کاور شد و بخشهایی نیز با ورق پلی کربنات کامل پوشیده شد و یک سازه ی کاملا پوشیده و چهار فصل اجرا گردید .

آلاچیق شیشه ای گرد
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما