نوشته شد

اجرای بهار خواب در ساختمان – بهار خواب آپارتمان چه بخش هایی دارد

در بخش قبل به تعریف بهار خواب و پوشش گیاهی آن پرداختیم و در اینجا به سازه های بکار رفته در بهارخواب خواهیم پرداخت .

انواع سازه ها در بهار خواب

برای طراحی بهارخواب می توان از آیتم های سازه ای گوناگونی استفاده کرد که از جمله آنها موارد ذیل می باشد :

المان های زیباسازی

آبنما : المانی است که وجود آن در هر فضایی موجب لطافت و آرامش روح و روان انسان می گردد آبنماهای مختلفی وجود دارند که شما می توانید مورد استفاده قرار دهید آبنماهای ثابت یا پرتابل با مصالح بنایی ، چوبی ، سنگی ، فلزی ، شیشه ای و … معمولا در بهار خواب ها آبنمایی مورد استفاده قرار می گیرد که از لحاظ وزن بار زیادی به سازه شما وارد نکند و قابل جابجایی نیز باشد بهترین نوع این آبنماها را می توان با استراکچر فلزی و کاوری از چوب پلاست یا ترمووود طراحی و اجرا نمود زیرا هم قابلیت جابجایی دارند و هم به اشکال گوناگون می توان آنرا طراحی و اجرا نمود و مهمتر از همه ی این ها می توان به خاصیت طبیعی آن اشاره نمود .

باربیکیو : امروزه باربیکیو نیز در بیشتر فضاها مورد استفاده قرار می گیرد باربیکیو می تواند به چند صورت اجرا شود باربیکیو ذغالی و گازی ، بستگی به ذوق و سلیقه ی هر شخص می توان آن را طراحی و اجرا نمود .

محوطه سازی اداری شرکت خدمات ماشینی تامین
مشاهده

نور پردازی : سیستمی است که می تواند به تنهایی تمام آیتم های بهار خواب شما را تکمیل نموده و زیبایی آن را دو چندان نماید . نورپردازی علاوه بر تامین روشنایی باعث می شود که شما شبانه از بهار خواب خود بیشترین لذت را ببرید . نور پردازی باید حتی الامکان تمام بهار خواب شما را پوشش دهد بصورتی که هیچ فضایی در شب به جهت نبود یا کمبود روشنایی بلااستفاده نماند.

المان های پوشش کف

سکوهای شاه نشین : از قدیم الایام سکوهای شاه نشین در ایوان ها نقش بسزایی داشتند و از این سکوها به عنوان نشیمن گاهی برای دورهمی ها استفاده می کردند امروزه در ساختمان های مدرن و بهار خواب ها نیز این سکوها کاربرد فراوانی دارند ومورد استفاده قرار می گیرند به گونه ای که مبلمان را روی این سکوها قرار می دهند و به عنوان نشیمن گاه نیز از این سکوها استفاده می کنند سکوها را نیز می توان با سازه های فلزی اجرا نمود و با چوب پلاست ، ترمووود  یا چوب روس کاور کرد و فضای کاملا طبیعی را تدائی نمود .

دیوار سبز در دکوراسیون داخلی
مشاهده

کفپوش : یکی دیگر از بخش های پرکاربرد در بهار خواب کفپوش ها می باشند که تنوع زیادی داشته و شما می توانید برای طراحی بهار خواب خود مورد استفاده قرار دهید . کفپوش ها می توانند چمن مصنوعی ، بلوک های سنگی یا پلیمری ، قلوه سنگ ، شن های تزئینی ، چوب پلاست ، ترمووود و … باشند که استفاده از ترکیب تمام یا تعدادی از این کفپوش ها نیز می تواند فضای بسیار مدرن و لاکچری را ایجاد نماید .

المان های جدا کننده

کانتر : المان دیگریست که در طراحی و دیزاین بهار خواب نقش دارد و معمولا در کنار جان پناه و دیوارها این کانترها را (صفحه ای برای سرو غذا و نوشیدنی ، قراردادن لوازم پذیرایی ، سیستم های کامپیوتری و … ) طراحی و اجرا می کنند . در کنار کانترها می توان نیمکت نیز قرار داد و به عنوان میز از آن استفاده کرد

سایبان : با توجه به بدون سقف بودن فضای بهار خواب می توان برای بهره برداری بیشتر از این فضا از سایبان های مختلفی نیز استفاده نمود مانند سایبان های چتری ، کرکره ای ، چوبی و … سایبان ها می توانند مدت زمان استفاده از بهار خواب را بالاتر ببرند و یا حتی باعث شوند شما در طول شبانه روز از بهار خواب خود استفاده کنید علاوه بر این باعث زیبایی فضای شما نیز می شوند .

پروژه تراس سبز خیابان پیامبر
مشاهده

پارتیشن : فضای بهار خواب معمولا در بخشی از سازه ساختمان در نظر گرفته می شود که به دور از هیاهوی ماشین ها و رفت و امد انسان هاست شما می توانید با مصالح مختلفی فضاهای مجزایی را در بهار خواب خود داشته باشید این دیوار های جدا کننده یا پارتیشن ها می توانند از جنس مصالح بنایی یا متریال طبیعی تری مثل چوب پلاست باشد . استفاده از چوب پلاست در ساخت و اجرای پارتیشن به چند دلیل نسبت به مصالح بنایی ارجحیت دارد 1) هزینه ی کمتر و اقتصادی تر 2) زیبایی بیشتری 3) اجرای سریع تر 4) قابلیت جابجایی و باز طراحی با حداقل زحمت و هزینه 5) تحمیل وزن کمتر و بار زنده بر ساختمان .

نکته آخر اینکه بهارخواب ها می توانند فضای بسیار ایده آلی باشند که اجرای آنها در هر ساختمانی یکی از مزیت های آن ساختمان خواهد بود و با یک طراحی هوشمندانه و متناسب با محیط به سبک پالیزبام و یک هزینه متعادل و استفاده از آیتم های متنوع فضایی مطلوب و لاکچری را فراهم نمود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما