نوشته شد

بهار خواب چیست

تعریف بهار خواب

تراس ، بالکن و ایوان معمولا اصطلاحاتی هستند که سهواً بجای هم بکار می روند و عموما این سه واژه را یک اصطلاح می دانند در صورتی که هر واژه معنای مجزا و خاص خود را دارد . ایوان اصطلاحی است که مترادف  کلمه ی بهار خواب می باشد و نسبت به بالکن و تراس معمولا دارای مساحت بیشتری است . بهار خواب هم می تواند مسقف باشد هم می تواند بدون سقف باشد بستگی به نوع طراحی آن می توان به هر دو صورت طراحی و اجرا نمود .  

معمولا بهار خواب در ساختمان ها برای القای یک حس خوب و سرشار از آرامش است که این مهم می تواند شما را به داشتن یک بهار خواب در ساختمان خود ملزم و ترغیب نماید بهترین روش در طراحی بهار خواب به دلیل باز بودن فضای این پلان استفاده از المان ها و متریال های است که به طبیعی بودن آن بیشترین جلوه را می دهد شما می توانید با استفاده از گیاهان ، چوب پلاست ، ترمووود ، چمن مصنوعی ، قلوه سنگ ، بلوک های پلیمری و … تمام سبک های  طراحی را به صورت مستقل و یا ترکیبی داشته باشید اعم از طراحی سنتی و طراحی مدرن .

روف گاردن چیست – تعریف روف گاردن
مشاهده

المان یا آیتم هایی که می توان در بهار خواب مورد بررسی قرار داد و از آنها به عنوان یک سیستم اجرایی استفاده کرد می تواند متفاوت باشد

بهار خواب مکانی است که بیشتر برای سپری کردن اوقات فراغت ، سرو دسر و نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد معمولا مبلمان یکی از المان هایی است که بیشترین طرفدار را در بین آیتم های دیگر دارد و می توان آن را یکی از مهمترین بخش های طراحی در بهار خواب در نظر گرفت محصولات پالیزبام در بخش مبلمان می تواند بهترین پیشنهادها را ارائه دهد  که بالاترین مقاومت را نسبت به تابش آفتاب ، تنش های دمایی و تغییرات آب و هوا دارند .

آیتم های گوناگون و متنوعی وجود دارند که می توان در طراحی بهار خواب در نظر گرفت که به تعدادی از آنها در دو دسته کلی الف ) پوشش های گیاهی و ب) سازه ها می پردازیم

پوشش گیاهی بهارخواب

همه چیز درباره روف گاردن
مشاهده

پوشش گیاهی در بهار خواب یک امر لاینفک و ضروری است که قابل حذف نیست شما نمی توانید بهار خواب را بدون گل و گیاه حتی تصور کنید برای ایجاد این فضای سبز و طبیعی به بستر کاشت نیازمند هستید بهترین بستر برای کاشت گل و گیاه بستری هست که هیچ گونه آسیبی به ایزولاسیون بهار خواب شما وارد نکند و حتی این بستر قابل جابجایی باشد این سیستم کاشت سیستم پرتابل است و شما می توانید در هر شرایطی این بستر کاشت را جابجا و چیدمان آن را عوض کنید . انواع فلاور باکس و تری باکس ها می توانند این هدف شما را محقق سازند و فضای دلخواه خود را در آن ایجاد نمایید . فلاور باکس و تری باکس ها ابعاد و اندازه های مختلفی دارند و می توان به هر سبکی که علاقه مندید آن را انتخاب نمایید ، گیاهان به اندازه ی 10 سانت تا 2 متر این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا از هر پوشش گیاهی به بهترین نحو ممکن استفاده کنید فلاور باکس های زمینی و دیواری این قابلیت را دارا می باشند .

طراحی و اجرای تراس
مشاهده

سازه ها در بهار خواب

در بخش سازه می توان از آیتم های گوناگونی برای طراحی بهار خواب استفاده کرد که مهمترین آنها عبارتند از :

  1. سایبان
  2. آبنما
  3. پارتیشن
  4. سکوهای شاه نشین
  5. کانتر
  6. باربیکیو
  7. نورپردازی
  8. کف پوش ها

با توجه به گوناگونی سازه ها در بهار خواب در مقاله ای در سایت پالیزبام به صورت مستقل به آن خواهیم پرداخت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما