نوشته شد

انواع آلاچیق – آلاچیق چوب پلاست – آلاچیق فلزی

تعریف آلاچیق :

آلاچیق سازه ای است که معمولا افراد از آن در بام ، حیاط و پارک ها به عنوان سر پناهی برای نشستن استفاده می کنند و معمولا به دلیل اینکه در اطراف آن پوشش های گیاهی وجود دارد به عنوان مکانی برای لذت بردن از طبیعت و رفع خستگی می باشد.

امروزه به دلیل گسترش شهر نشینی و دوری افراد از زندگی سنتی و طبیعت خیلی از اشخاص به دنبال فضایی هستند که بتوانند  با فاصله گرفتن از زندگی ماشینی و روتین روزمره از آن فضا لذت ببرند و به آرامش برسند که حضور در روف گاردن و استفاده از فضاهایی آن منجمله آلاچیق یکی از گزینه های مطلوب برای این منظور است.

معمولا برای ساخت آلاچیق متناسب با استفاده و مکان قرار گیری آن متریال های گوناگونی در نظر گرفته می شود و باتوجه به فضای موجود آلاچیق ها رابصورت مربعی ، مستطیلی ، شش ضلعی ، هشت ضلعی ، فانتزی ، مدور و حتی مثلثی نیز می سازند.

انواع آلاچیق از نظر نوع جنس :

آلاچیق های فلزی ساده یا با کاور چوب پلاست و ترموود ، چوبی ، پارچه ای ، بتنی یا سیمانی از رایج ترین انواع آلاچیق می باشند.

آلاچیق های فلزی عموما در پارک ها و ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل استحکام بالا معمولا نسبت به سازه های دیگر علاقه مندان بیشتری دارند و می توان آن را در ابعاد و اندازه های گوناگون و دلخواه ساخت و اجرا کرد .

آلاچیق های چوبی در جنگل ها ، سواحل دریا ، فضای باغ و باغچه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد معمولا طول عمر آلاچیق های چوبی از فلزی پایین تر می باشد و از لحاظ هزینه الاچیق های فلزی مقرون به صرفه تر هستند.

آلاچیق های پارچه ای معمولا در باغهای پذیرایی و تالارهای عروسی استفاده می شوند و از پارچه های حریر و یا سایر پارچه های مقاوم و مناسب فضای باز برای ساخت آن استفاده می شود.

آلاچیق های بتنی یا سیمانی بیشتر در مناطق جنگلی و کوهستانی یا در پارک های شهری و بین راهی مورد استفاده قرار می گیرند و دارای استحکام بالا می باشند.

آلاچیق چوب پلاست ( آلاچیق فلزی با کاور چوب پلاست ) :

پالیزبام به عنوان مجری متخصص در حوزه آلاچیق ، آلاچیق با کاور چوب پلاست را پیشنهاد می دهد.

آلاچیق فلزی با کاور چوب پلاست سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده و در تمام مکان های تجاری و مسکونی و تفریحی می توان از آن استفاده کرد این آلاچیق ها بسیار مدرن و زیبا بوده و با ترکیبی از فلز و چوب پلاست ضمن سبکی نسبت به سایر روش ها قابلیت اجرا به صورت پرتابل را داشته و در طراحی و اجرای آن می توان انعطاف زیادی به خرج داد.

آلاچیق های چوب پلاست به دلیل شباهت بسیار زیادی که به چوب دارند و از طرفی استحکام بالا به دلیل سازه فلزی بسیار پر کاربرد هستند  این نوع آلاچیق ها را می توان بنا به در خواست  مخاطب و فضای که دارد به بهترین نوع ممکن طراحی و اجرا نمود این نوع از آلاچیق ها چون ترکیبی از فلز و چوب پلاست هستند از نظر استحکام و زیبایی و کاربرد فراوان دارای مشتریان بیشتری بوده و به عنوان یک آیتم اصلی در طراحی های روف گاردن مورد استفاده قرار می گیرند آلاچیق چوب پلاست در روف گاردن به اشکال مختلفی طراحی و اجرا می شود و می تواند خواسته ی هر شخصی با هر سلیقه ای را براورده نماید.

آلاچیق چوب پلاست با استراکچر فلزی به دو روش اجرا می شود

آلاچیق با اتصال جوش :

تمام اجزای آلاچیق با استفاده از سیستم جوشکاری به همدیگر متصل می شوند و سازه ی اصلی را تشکیل می دهند بعد از اتمام شاسی کشی باید سازه کاملا رنگ آمیزی شود که با گذشت زمان در مقابل رطوبت هوا دچار زنگ زدگی نشود، بعد از اتمام رنگ آمیزی سازه ، تمام اجزای سازه با چوب پلاست کاور می شود به صورتی که آلاچیق ظاهری چوبی بخود می گیرد البته بنا به سلیقه افراد می توان سازه را به طور کامل کاور نکرد و ترکیبی از چوب و آهن را مورد استفاده قرارداد.

آلاچیق با اتصال پیچ و مهره :

برای اتصال اجزای سازه می توان به جای جوش از اتصالات پیچ و مهره استفاده کرد و با این نوع از اتصال می توان آلاچیق را کاملا به صورت پرتابل مونتاژ و یا دمونتاژ نمود و مزیت این روش علاوه بر قابلیت بازو بست نمودن و انتقال آن ، این است که استراکچر اصلی به صورت کارگاهی بوده و در محل اجرا تسط نیروی نیمه ماهر نیز قابل نصب است.

طراحی دیوار پاسیو
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما