نوشته شد

بام سبز در آمریکا

آیا تا به حال به بام های سبز در سرتاسر جهان توجه کرده اید ؟ آیا راجع به مزایای مختلف روف گاردن بام سبز اطلاعی دارید ؟ یکی از کشورهای پیشرو در اجرا فضای سبز عمودی ( گرین روف ، گرین وال و تراس گاردن ) آمریکا می باشد . تالار شهر در شیکاگو یکی از باغ بام های معروف در امریکا است که از ورود گرما به داخل ساختمان جلوگیری می کند و دی اکسید کربن هوا را خارج می کند .

باغ بام ها نسبت به روف گاردن ها دارای تفاوت جزئی هستند ، باغ بام ها علاوه بر افزایش کیفیت هوا و زیبایی بصری محیط ، سبب افزایش توان اکولوژیکی محیط با اقدامات کشاورزی می شوند .

اصولا سقف ساختمان ها یا اصطلاحا همان بام ساختمان ها دارای یک سطح قیر و ماسه هستند که به علت جنس آن ها و رنگ تیره آن ها نور خورشید را جذب کرده و گرما را به داخل ساختمان وارد می کند . ممکن است با قرار گرفتن در یک مرکز خرید بتونی کاملا متوجه این موضوع که متریال بام ها سبب افزایش جذب نور و گرما می شوند .

از اصول اولیه روف گاردن های ساختمان های بزرگ در آمریکا این است که دسترسی آن برای عموم آزاد باشد زیرا هدف از افزایش روف گاردن های بزرگ کمک به ، افزایش فضای سبز عمومی و نیمه عمومی است . اگر شما بر روی تپه ها و بلندی های اطراف شهر های آمریکا بروید کاملا با یک بخش وسیع از سبزینگی رو به رو می شوید به خصوص شهر های کوچک اطراف بیشتر به ایجاد باغ بام ها توجه می کنند زیرا می توانند با کاشت میوه و سبزیجات منبع در آمدی هم برای خود و خانواده هاشون  داشته باشند  و هم جنین سعی بر آن دارند بیشتر متریال روف گاردن آن ها از مواد بازیافتی باشد به طور مثال چوب پلاست یکی از متریال بازیافتی است که می شود از آن استفاده کرد . با افزایش تکنولوژی کم کم آلودگی های زیست محیطی هم افزایش پیدا می کند پس  کمک به افزایش فضا های سبز عمومی و نیمه عمومی  در بهبود کیفیت هوای شهری بسیار موثر است .

نمونه های روف گاردن در آمریکا

در این جا چند نمونه از روف گاردن های بزرگ و معروفی که در ایالت های مختلف آمریکا قرار دارند را مورد بررسی قرار می دهیم :

بام سبز اوکلند – کالیفرنیا :

مرکز کایزر در اوکلند در سال 1960 احداث شده است که جزء بزرگترین باغ بام جهان است ، در واقع این باغ بام نوعی پارک هم محسوب می گردد زیرا وسعت زیادی دارد و 42 نوع مختلف گیاه  در آن کاشته شده است علاوه بر آن دارای  یک استخر در مرکزیت باغ بام است .

روف گاردن گالری کراکر سانفرانسیسکو – کالیفرنیا :

وقتی وارد این ساختمان می شوید لابی ساختمان را مشاهده می کنید ، هنگامی که از پله ها به سمت روف گاردن می روید بوته های باریک و زیبا را مشاهده می کنید که نظم و هماهنگی منحصر به فردی به فضا داده است ؛ این ساختمان دارای دو روف گاردن مخفی می باشد که جزء بهترین روف گاردن های مخفی دنیا می باشد .

باغ وحش واشنگتن دی سی :

چند مطلب جالب و حائز اهمیت راجع به روف گاردن این باغ وجود دارد ؛ 83 % فضا روف گاردن گیاهان مختلف کاشته شده است که اکثر این گیاهان هم نیاز آبی بسیار پایینی دارند که همین امر سبب دو برابر شدن طول عمر باغ بام می شود ، از طرفی مسیر های پر پیچ و خم روی بام طراحی شده است .

روف گاردن راکرفلر – نیویورک :

یکی از مزیت هایی که این باغ بام نسبت به بقیه بام های سبز دارد این است که استفاده برای عموم آزاد است گرچه برای مراسم های خصوصی هم روف گاردن قابل اجرا کردن است .

روف گاردن این ساختمان هم برای عموم آزاد است و حتی wifi هم برای عموم مردم قابل دسترسی است ، ارتفاع این ساختمان به 40 طبقه می رسد که برای استفاده از روف گاردن نیازی نیست که شما به طبقه آخر بروید به خصوص اگر ترس از ارتفاع داشته باشید پس اگر سوار آسانسور شوید و طبقه هفتم پیاده شوید هم به راحتی می توانید از روف گاردن آن جا استفاده کنید.

5 دلیل برای اجرای باغ بام
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما