نوشته شد

ساخت لانه سگ

ساخت لانه سگ یا گربه با توجه به نژاد و شرایط نگهداری طراحی و اجرا می شود، همچنین متریال مورد استفاده هم باید با توجه به شرایط محیطی انتخاب شود. لانه سگ را می توان در حیاط، داخل منزل، روف گاردن ، پاسیو یا تراس ساخت که در این مقاله به ساخت لانه سگ با چوب پلاست و متریال مشابه می پردازیم.

لانه سگ با طرح های مختلفی قابل اجراست که به برخی از آن ها اشاره می کنیم :

طرح ساخت لانه سگ Lowe’s  :

این طرح لانه سگ بسیار ساده است و مخصوص سگ هایی با ابعاد متوسط ارائه می گردد. ساختن لانه سگ با این طرح با سرعت بالایی قابل اجرا است.

طرح لانه سگ شبکه DIY:

لانه سگ به این روش هم به راحتی قابل اجرا است اما مسئله ای که در این جا بیان می شود آن است که این لانه سگ برای محوطه های بیرونی قابل استفاده است. این طرح علاوه بر ساخت آسان هزینه اجرای پایینی را دربر می گیرد.

ساخت لانه سگ House of wood :

متریالی که در ساخت لانه سگ با این روش به کار برده می شود چوب ترمووود است که همین امر سبب بالا رفتن هزینه ساخت می شود، علاوه بر آن هزینه نگهداری از آن بسیار هزینه بالایی دارد زیرا در فضای مرطوب احتمال ایجاد آفت بالا می رود و چوب شما را به خرابی می کشاند. در این طرح محل آب و غذا و اسباب بازی هم تعریف شده است.

طرح لانه سگ Ana-white :

به طور معمول نگهداری سگ در خانه نیست اما در بعضی موارد به خصوص برای سگ های کوچکتر، نگهداری در خانه هم دیده می شود. این سبک از لانه سگ به گونه ای طراحی می شود که علاوه بر استفاده لانه سگ بتوان به عنوان میز کوچکی هم از آن استفاده کرد.

ساخت لانه سگ به روش پالیزبام :

در پالیزبام ابتدا با توجه به ابعاد و نژاد سگ یا گربه، برای کارفرما طراحی انجام می شود و متریال پیشنهادی برای ساختن لانه سگ، چوب پلاست است زیرا مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی دارد و هم چنین تولید چوب پلاست به گونه ای است که کمک شایانی به محیط زیست اطرافمان می کند زیرا چوب پلاست متشکل از خرده چوب هایی است که همین امر سبب کاهش مصرف گرایی می شود.

در ساخت لانه سگ حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که لانه سگ در فضای باز در تماس با آب باران و رطوبت قرار می گیرد پس حتما باید از متریالی استفاده شود که مقاومت بالایی در برابر آفت و رطوبت داشته باشد، بهترین گزینه چوب پلاست است اما ممکن است چوب پلاست در گذر زمان دچار رنگ پریدگی شود که راهکاری که در این جا ارائه می گردد این است که در اجرا با چوب پلاست از رنگ های تیره تر استفاده گردد.

لانه سگ اجرایی پالیزبام:

ساخت لانه سگ برای کارفرمای محترم خانم مهندس رضایی یکی از پروژه های اجرایی لانه سگ پالیزبام است که برای سگ ژرمن شپرد که متوسط قد این نژاد 55 تا 65 سانتی متر است. با توجه به اینکه مقداری از شاسی کشی این لانه سگ انجام شده بود ما نواقصات شاسی کشی را تکمیل کرده و بصورت استاندارد بازسازی کردیم طبق روال همیشگی در این پروژه نیز از استراکچر فلزی برای کاور چوب پلاست استفاده کردیم برای کاور لانه سگ از چوب پلاست نما پوش ( دیوارپوش) و چوب پلاست تایل 10 استفاده نمودیم این پروژه در یک روز به اتمام رسید و تحویل سرکار خانم مهندس رضایی گردید.

گلخانه در روف گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما