نوشته شد

باغچه آرایی در تراس

خیلی از تراس های سبز فارغ از هر کاربری دیگری به خواسته ی کارفرما، به یک باغچه آرایی در تراس یا فضایی برای نگهداری گیاهان نیاز دارند.

انواع بستر کاشت باغچه

به چندین روش می توان باغچه آرایی در تراس خود با هر ابعادی که دارد باغچه ای را داشته باشیم که نما و شرایط بهتری برای نگهداری آن ها نسبت به داشتن فلاورباکس داشته باشد.

طراحی کاشت بسته به انتخاب نوع بستر کاشت ، صورت می گیرد. بسترها می توانند موارد زیر را شامل شوند.

  • پلانترباکس ( سینی کاشت)

برای باغچه آرایی در تراس، سینی هایی وجود دارند که جنس بدنه آن ها از ورق گالوانیزه ای که رنگ پودری کوره ای خورده است ، می باشد و داخل سینی با فیلتر و زهکش عایق شده است. این سینی ها به علت داشتن عمق کاشت کم می توانند با چیده شدن کنار هم ، نمایی از باغچه را در تراس به وجود بیاورند. به طوری که با کاشت گیاهان پوششی و کمی آویز لبه های سینی می تواند پوشانده بماند و در صورت استفاده از گیاهان معمول تر ، برای پوشش داددن نمای سینی ها از کاور چوب پلاست استفاده می شود. در صورتی که گیاهی با عمق کاشت مورد نیاز بیشتری بخواهیم در فضا استفاده کنیم از قاب های گل استفاده می کنیم. این قاب ها با استراکچر چوب پاست و نبشی فلزی می تواند روی سینی مورد نظر قرار بگیرد و عمق کاشت بیشتری ایجاد نماید .

  • خاک ( در کف اصلی تراس)

در برخی از تراس ها شرایط بنای اصلی ساختمان به گونه ای می باشد که می توان بعد از مهندسی و بررسی بنا و زیربنا ، کف اصلی تراس را مانند زمین در نظر بگیریم و بکنیم و یک باغچه با عمق کاشت کم از آن در بیاوریم.

  • باکس های سفارشی

می توان یک باکس سرتاسری سفارشی به ابعاد مد نظر در تراس ساخت و طراحی کاشت در سطحی بالاتر صورت بگیرد.

  • سنگ و شن

باغچه آرایی در تراس سبز با استفاده از ایده زری اسکیپ می توان با به وجود آوردن فضایی متعارف ، با استفاده از شن ، قلوه سنگ ، سنگ و … بستری ایجاد نمود و با گیاهانی با نیاز آبی کم و حتی تزئینی ، کاشت انجام دادو باغچه ای نمادین را ایجاد نمود.

روش های اجرایی باغچه در تراس

بنایی

یکی از این روش ها که در قسمت بستر کاشت نیز به آن اشاره شد روش بنایی می باشد که این روش با بنای اصلی سرو کار دارد و امکان آسیب به بنا در آن بیشتر می باشد. هزینه در وقت ، نیرو و .. نیز در این روش بیشتر می باشد.

پرتابل مدولار

در این روش باغچه آرایی در تراس می توان از بستر های نامبرده شده ی دیگر استفاده نمود که هیچ ارتباطی با بنای اصلی ندارن و آسیبی وارد نمی کنند و حتی قابل جا به جایی هستند.

کلیتی که در اجرا رعایت می شود استفاده از لایه های فیلتر و زهکش داخل بستر های مدنظر می باشد که بتوان  از نم زدگی و اسیب های دیگر جلوگیری نمود.

طراحی کاشت باغچه تراس

قبل از هرچیزی با بررسی آب و هوا و شرایط موجود گیاهان انتخاب می شوند. سپس بر اساس ارتفاع ، شرایط نگهداری ، رنگ ، فرم ، کاربرد و … طراحی کاشت و باغچه آرایی در تراس صورت میگیرد.

کلیت انتخاب گیاهان و طراحی کاشت برای باغچه ی تراس باید به گونه ای باشد که به عمق کاشت کمی نیاز داشته باشند و ریشه هایشان به اندازه کافی پراکندگی داشته باشد.

در ارتباط با طراحی بستر کاشت می توان برای فلاورباکس های سفارشی به گونه ای متفاوت ایده پردازی کرد  و یا برای بستر های دیگر کاور و نمایی در نظر گرفت تا نامطلوب به نظر نرسند.

آبیاری گیاهان مورد نظر را هم می توان براساس بودجه کارفرما ، نیروی موجود و … به صورت دستی و یا اتوماتیک اجرا کرد.

آبیاری اتوماتیک چیست ؟
مشاهده

یک نوشته

  1. عالی بود مرسی من میخوام تراس سبز داشته باشم خوشحال میشم بیشتر راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما