نوشته شد

طراحی آلاچیق با توجه به شرایط آب و هوایی

طراحی آلاچیق هم مانند هر مبلمان شهری دیگری باید منطبق با شرایط آب و هوایی طراحی و اجرا شود که در طولانی مدت آسیب ندیده و یا کیفیتش از بین نرود. آلاچیق ها چه در محیط باز مانند روف گاردن ، تراس سبز یا در فضا های داخلی می بایست طبق ضوابطی طراحی شوند ، که اگر این نکات رعایت نشوند ، آلاچیق کیفیت و کارایی خود را از دست می دهد.

متناسب بودن متریال با آلاچیق :

در طراحی آلاچیق متناسب بودن متریال و رنگ کف محوطه و مبلمان با متریال آلاچیق، زیبایی بصری محیط شما را چند برابر افزایش می دهد.

انواع طراحی سقف آلاچیق :

سقف های پوشالی آلاچیق : در مناطق بومی مثل مناطق شمالی و جنوبی ایران استفاده از مصالح بومی بسیار رایج می باشد، معمولا سقف ها کاملا پوشیده نیستند و نی های چوبی یا ساقه های برنج در سقف کار شده است. استفاده از مصالح بومی کمک بسیاری به دوام آلاچیق می کند زیرا، مصالح مطابق با شرایط آب و هوایی آنجا هستند.

سقف های گیاهی آلاچیق : استفاده از برگ های گیاهان برای سقف آلاچیق همیشه طرفداران خاص خود را داشته است زیرا روشن شدن آلاچیق از طریق روزنه های برگ ها، جذابیت بصری بسیاری را ایجاد می کند. اما سقف های گیاهی در برابر شرایط آب و هوایی ناپایدار عمل می کنند و ممکن است بر اثر باد یا بارندگی شدید در میان مدت از بین بروند و نیاز به ترمیم آنها باشد.

سقف های چوبی آلاچیق : سقف های چوبی می توانند مشبک یا به صورت پرگولا باشند که هر دو زیبایی خاص خود را دارند، برای محوطه ها بهتر است از این نوع آلاچیق استفاده کنیم، متریال سقف های چوبی بهتر است از چوب پلاست که ضمن تامین زیبایی و هماهنگی رنگی با محیط مقاومت بالایی نسبت به شرایط آب و هوایی دارد، باشد. برای طراحی روف گاردن بهتر است از آلاچیق با متریال چوب پلاست استفاده کنیم زیرا آلاچیق و پرگولا عضو جدا نشدنی از روف گاردن هستند که هم محیط شما را زیباتر می کنند و هم مقاوم هستند.

آلاچیق هایی با سقف پارچه ای : در بسیاری از موارد به دلیل کوچک بودن فضا از آلاچیق های پارچه ای تاشو استفاده می کنند، در خیلی موارد هم آلاچیق های پارچه ای را به عنوان آلاچیق استفاده نمی کنند بلکه به عنوان یک سایبان قابل جابجایی برای ماشین یا اشیاء خود استفاده می کنند، از سقف های پارچه ای بر روی پرگولا هایی از جنس چوب پلاست هم می توان استفاده کرد که فضای شما را مدرن می کند و  به دلیل پیچیدن باد در پارچه ها ، هوای اطراف خنک تر هم می شود و نسیمی مطلوبی را دریافت می کنید. سقف های پارچه در خیلی موارد با استراکچر فلزی می توانند به صورت طراحی و نصب شوند و در مواقع بارندگی یا تابش شدید آفتاب بر روی فضا یا آلاچیق شما کشیده شوند.

در مجموع اینکه شما چه طراحی برای روف گاردن یا تراس سبز داشته باشید تاثیر مستقیمی بر روی انتخاب شما برای سبک آلاچیق دارد، زیرا آلاچیق قسمت بزرگی ار روف گاردن شما را در بر می گیرد پس اگر به درستی انتخاب نشود، بی نظمی در فضا ایجاد می کند و آلاچیق شبیه بخش اضافه روف گاردن دیده می شود. هم چنین سایز ابعاد آلاچیق هم بسیار مهم است، شما فقط آلاچیق را در فضای خود ندارید پی باید ابعاد به گونه ای انتخاب شوند که همه فضای شما نگیرند و مانعی در مسیر رفت و آمد شما نباشند.

پالیزبام آلاچیق مد نظر شما را با طرح های مختلف و به روش پرتابل-مدولار بر روی بام یا تراس شما اجرا نموده و با توجه به اینکه آلاچیق پالیزبام هیچگونه اتصالی با کف بام و عایق آن ندارد ضمن عدم آسیب رسانی به ایزولاسیون هیچ بار مرده و سنگینی را به ساختمان و سازه شما تحمیل نمی کند.

گیاهان مناسب آپارتمان - نگهداری گل ها و گیاهان فضای بسته ( بخش دوم )
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما