نوشته شد

طراحی استخر در بام سبز

طراحی استخر در بام سبز یکی از لاکچری ترین و مدرن ترین اقداماتی است که بر روی بام سبز انجام می گردد. به طور معمول در ساختمان‌ها فضایی در طبقه پایین ساختمان برای طراحی و اجرای استخر در نظر گرفته می‌شود، اما در اکثر موارد این فضا در ساختمان موجود نمی‌باشد که در این صورت می توانید با سنجیدن باری که به ساختمان اضافه می گردد در بام خانه خود فضایی برای استخر داشته باشید.

اقدامات لازم برای طراحی استخر در بام سبز

قبل از طراحی و احداث استخر بر روی بام باید به چند نکته اساسی توجه کنید و اولین نکته میزان بار وارد به ساختمان و توان ساختمان مطرح می گردد.

دومین نکته قابل بررسی زیرسازی مناسب با محیط آبی استخر است که از نشتی آب جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی : مبلمان فضای باز

هزینه ساخت و اجرا

در زمینه برآورد هزینه های ساخت استخر نکته حائز اهمیت نوع استخری است که بر روی بام سبز ساختمان استفاده می گردد، زیرا اصولا با توجه به توان ساختمان انواع مختلفی از استخر قابل اجرا می باشد.

انواع روف گاردن
مشاهده

بعد از اجرای سازه اصلی استخر هزینه های جانبی استخر هم محاسبه می گردد که این هزینه با توجه به نوع دیزاین استخر برآور می شود.

روش اجرا و طراحی استخر در بام سبز

روش های مختلفی در اجرای استخر استفاده می گردد. اگر اجرای استخر به روش بنایی باشد حتما باید در حین ساخت و ساز ساختمان، این بار اضافه محاسبه گردد و تدابیری برای آن اندیشیده شود، در غیر این صورت ساختمان تحمل وزن آب ساکن استخر را نخواهد داشت و پس از مدتی سبب تخریب ساختمان می گردد.

امروزه به علت اهمیت بالای سرعت در اجرا، استخرهای پرتابل یکی از کاربری ترین استخرهای به شمار می روند. تیم پالیزبام با استفاده از استخرهای آماده فایبرگلاس و غیره بامی مدرن با حداکثر امکانات به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

به علت تابش مستقیم خورشید بر روی بام بهتر است از استخرهای آماده‌ای مانند استخری از جنس فایبر گلاس استفاده گردد که مقاومت بالایی نسبت به نور خورشید دارد، همچنین نسبت به تغییرات دمایی آب هم مقاوم می باشد.

9 سوال پرتکرار در مورد بام سبز و پاسخ پالیزبام
مشاهده

نگهداری استخر

 تنها مشکلاتی که طراحی استخر در بام سبز و محوطه سازی می تواند برای شما ایجاد کند مبحث نگهداری و سرویس آن می باشد. زیرا به دلیل سرباز بودن استخر ممکن است حشره و گیاهانی بر روی آب قرار بگیرد به همین علت ساکنین مجبور به تعویض زود هنگام آب استخر و یا تمیز کردن روی استخر می شوند.

راهکاری که در اینجا ارائه می گردد ساخت محافظی برای استخر می باشد که جنس این محافظ معمولا از جنس توری می باشد.

به طور کلی برای ساخت استخر بهتر است تمام نکات عایق بندی رعایت گردد تا کم ترین خسارت و خرابی به ساختمان وارد گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما