فلاورباکس چوب پلاست

فلاورباکس چوب پلاست

فلاورباکس ( flower box ) را می توان همان گلدان نامید یعنی محفظه ای برای حفظ خاک قابل کشت و نهایتا تامین محلی برای کاشت انواع گل ها و گیاهان در جایی که به صورت طبیعی امکان استفاده از باغچه وجود ندارد. هرچند که در عموم معمولا به نوع خاصی از گلدان ها فلاورباکس گفته می شود و این دسته شامل انواع گلدان ها با ابعاد نسبتا بزرگ تر از حالت معمول و ساخته شده با متریال مقاوم در مقابل عوامل بیرونی و برای چیدمان و استفاده در محیط های غیر مسقف مانند روف گاردن، تراس سبز، محوطه، پاسیو می باشند.

البته با توجه به اینکه فلاورباکس ها دارای زیبایی، مقاومت و کارایی خوبی نیز هستند گزینه مناسبی برای استفاده در اماکنی مانند لابی، ادارات و شرکت ها، فروشگاه ها و رستوران ها و… نیز می باشند.

یکی از انواع فلاورباکس ها که مشتریان زیادی نیز دارد و انواع مختلفی از آن تولید و استفاده می شود فلاورباکس چوب پلاست می باشد. فلاورباکس چوب پلاست را در محل های زیادی خصوصا در روف گاردن، تراس سبز و محوطه ساختمان ها می بینیم که انواع مختلفی از گیاهان و گل ها در آنها کاشته شده است.

فلاورباکس چوب پلاست

فلاورباکس چوب پلاست چیست؟

همانگونه که در بند قبلی اشاره شد فلاورباکس عبارت است از محلی برای کاشت گل و گیاهان که در انواع و با متریال مختلفی تولید می شود که یکی از رایج ترین آنها فلاورباکس چوب پلاست می باشد.

فلاورباکس چوب پلاست در ابعاد و کیفیت های مختلفی ساخته می شود اما همه انواع آن در دو نوع کلی می باشند.

دیوار سبز پرندگان
مشاهده

الف: فلاورباکس هایی که فقط بوسیله چوب پلاست ساخته شده اند و خاک مستقیما درون محفظه چوب پلاست قرار می گیرد که این نوع اگرچه به لحاظ اقتصادی ارزان قیمت می باشد اما با توجه به فشار خاک و ریشه و تماس مستقیم و دائمی با رطوبت دوام چندانی نداشته و پس از مدتی ممکن است دچار تاب خوردگی، شکستگی و یا جداشدن اتصالا شود.

فلاورباکس چوب پلاست

ب: فلاورباکس هایی که دارای شاسی فلزی و مستحکمی می باشند و لایه داخلی آن یک گلدان(گلجا) پلاستیکی یا گالوانیزه قرار گرفته که خاک درون آن قرار می گیرد و نهایتا این شاسی با چوب پلاست تکاور می شود و در واقع در این فلاورباکس چوب پلاست ما نمای نهایی کار را با چوبپلاس پوشش می دهیم و بر خلاف نوع الف بسیار مستحکم، کارا و با دوام می باشد و بدون نگرانی از عمر مفید می توان ابعاد مختلفی از آن را برای کاشت گلها، گیاهان، درختچه ها و حتی درختان ساخت و مورد بهره برداری قرار داد.

فلاورباکس های چوب پلاست تولیدی پالیزبام عمدتا با روش دوم تولید می شوند و تفاوت آنها در ابعاد و عمق کاشت می باشد که به پرکاربردترین آنها شامل فلاورباکس شاسی دار با سینی تخلیه – فلاورباکس شاسی دار بدون سینی تخلیه – تری باکس شاسی دار با سینی تخلیه و تری باکس شاسی دار بدون سینی تخلیه اشاره می کنیم.

فلاورباکس شاسی دار با سینی تخلیه

فلاورباکس چوب پلاست شاسی دار با سینی تخلیه با ابعاد 28*78 و ارتفاع 53 سانتی متر که علاوه بر ساختار اصلی فلاورباکس یک سینی گالوانیزه نیز در زیر آن تعبیه شده است که زه آب دفعی پس از آبیاری به درون آن ریخته می شود و مانع از آلودگی محیط می گردد که برای لابی ها، ادارات و رستوران ها و یا روف گاردن هایی که فاقد کف کاذب می باشند مناسب است.

گلدان چوب پلاست
مشاهده
فلاورباکس چوب پلاست

فلاورباکس شاسی دار بدون سینی تخلیه

ساختار و ظاهری مشابه مدل سینی دار دارد با این تفاوت که فاقد سینی بوده و به همین دلیل ارتفاع آن 34 سانتی متر می باشد و با توجه به اینکه مازاد آب پس از خروج از درین بر روی کف می ریزد مناسب محل هایی است که این موضوع اهمیت نداشته و آب خروجی با شیب موجود و از طریق کفشور دفع می گردد.

فلاورباکس چوب پلاست

تری باکس شاسی دار با سینی تخلیه

تری باکس چوب پلاست شاسی دار با سینی تخلیه با ابعاد 50*50 و ارتفاع 70 سانتی متر که ساختار اصلی آن از پروفیل آهنی و یک لایه داخلی از جنس ورق گالوانیزه می باشد و یک سینی گالوانیزه نیز در زیر آن قرارداده شده است که آب اضافه دفعی پس از آبیاری به درون آن ریخته می شود و مانع از آلودگی محیطی می گردد این مدل از تری باکس چوب پلاست برای روفگاردن های بدون کف کاذب و همچنین لابی برج ها و آپارتمان ها، ادارات، رستوران ها و اماکن مسقف مناسب می باشد.

مطلب پیشنهادی : محوطه سازی

فلاورباکس چوب پلاست

تری باکس شاسی دار بدون سینی تخلیه

ساختار و نمایی مشابه مدل تری باکس سینی دار دارد با این تفاوت که فاقد سینی بوده و به همین دلیل ارتفاع آن کوتاه تر (50 سانتی متر) می باشد و با توجه به اینکه زه آب خروجی بر روی زمین جاری می شود بیشتر در روف گاردن و محوطه مورد استفاده قرار می گیرد و آب خروجی از طریق کفشورهای موجود در کف محوطه و بام دفع می شود.

ماس وال یا دیوار خزه ای چیست؟
مشاهده
فلاورباکس چوب پلاست

تفاوت فلاورباکس با تری باکس

فلاورباکس چوب پلاست و تری باکس چوب پلاست در واقع هر دو یک محصول می باشند و تفاوت نام گذاری آنها بدلیل ابعاد متفاوت و نوع کاربرد آنها می باشد. فلاورباکس ها بیشتر برای کاشت انواعی از گیاهان پوششی، رونده و کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند اما تری باکس ها به دلیل عمق کاشت بیشتر انتخاب مناسبی برای کاشت انواع درختچه ها و درختان می باشند.

فلاورباکس چوب پلاست

فلاورباکس چوب پلاست بدون شاسی

نوع دیگری از فلاورباکس های چوب پلاست که صرفا با چوب پلاست و بدون شاسی فلزی تولید می شوند را شاید نتوان به عنوان یک فلاورباکس مستقل تعریف کرد اینگونه اقلام که به نام قاب درختی و یا قاب گل نیز نامیده می شوند عبارتند از یک چهارچوب بدون کف که در هنگام ساخت روف گاردن در محل هایی از باغچه های ایجاد شده که نیاز است به صورت موردی افزایش عمق کاشت ایجاد شود از آنها استفاده می شود.

قاب گل ها در اشکال مستطیلی و مربعی و ارتفاع 10 الی 60 سانتی متر تولید می شوند و راهکاری مناسب برای ایجاد تنوع کاشت به صورت اقتصادی و کم هزینه می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما