نوشته شد

امروزه باتوجه به کمبود فضاهای سبز شهری و مشکلات استفاده از این فضاها به دلیل آلودگی های شهری و همچین شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله اجتماعی، محوطه سازی در ویلا و باغ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است لذا قصد داریم در ادامه این مقاله به محوطه سازی باغ بپردازیم و مباحث پیرامونی آن را شرح دهیم.

اصول مهم در محوطه سازی باغ

یکی از اصول مهم و مورد توجه در طراحی و محوطه سازی استفاده از پوشش گیاهی مناسب و ایجاد فضاهای سبز دلنشین می باشد که جانمایی و کاشت با توجه به موقعیت جغرافیایی ، اقلیم و آب و هوای های مختلف درنظر گرفته می شود.

از دیگر موارد مهم در طراحی لنداسکیپ استفاده از اقلام و مبلمان های قابل استفاده در فضاهای باز می باشد البته باید توجه داشت که محوطه سازی فقط به معنای کاشت گیاهان و گل آرایی و چیدمان مبلمان در فضا نیست ، در محوطه سازی باغ باید به طراحی فضایی پرداخت که فارغ از روزمره گی های موجود بتوان در آن محیط به آرامش و آسایش رسید.

استفاده از آبنما یکی دیگر از کارهایی است که در طراحی و محوطه سازی باغ از آن بهره گرفته می شود. و ترکیبی از صدای دلنشین آب در طبیعت و نور را برای شما رقم می زند.

آلاچیق ها نیز مواردی هستند که در طراحی و اجرای لنداسکیپ باغ و ویلا از آن بهره گرفته می شود و موقعیتی را برای نشیمن و دورهمی های کوچک و خانوادگی فراهم می کند که البته باید اشاره کرد اجرای آلاچیق به روشهای مختلفی از جمله سنتی و مدرن امکان پذیر است و می توان آن را به صورت فقط مسقف و یا محصور از 4 طرف (چهارفصل) طراحی و اجرا نمود.

کف سازی در محوطه

پوشش کف در فضاهای باز می تواند با متریال های مختلفی انجام پذیرد که از جمله می توان به سنگ چینی ، کف چوب پلاست (دکینگ کف) ، چمن مصنوعی یا طبیعی ، شن ، گرانول ، بلوک پلیمری و یا ترکیب این موارد باهم اشاره کرد.

نورپردازی در محوطه باغ

نورپردازی و استفاده از نورهای دفنی ، ریسه ای ، چراغ های پایه دار و … در محوطه یکی از کارهایی است که علاوه بر تامین روشنایی شبانه به فضا زیبایی خاصی می بخشد و شرایط استفاده از محوطه را در شب مهیا نموده و زیبایی فضا را دوچندان می کند.

در نهایت باید گفت که پالیزبام با داشتن سابقه ای درخشان و تیمی قدرتمند در طراحی و اجرای محوطه سازی باغ و ویلا و همچنین طراحی و اجرای روف گاردن و تراس سبز تمام تلاش خود را می کند تا فضاهای شما را به بهترین نحو سبز و زیبا کند.

طراحی دیوار پاسیو
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما