نوشته شد

طراحی پاسیو خانگی

پاسیو خانه در واقع یکی از بخش های اصلی یک خانه می باشد که می توان از آن به عنوان یک حیاط خلوت برای استراحت و آرامش ، برگزاری مراسم ، محلی برای مطالعه، نگهداری حیوانات خانگی و یا گل ها و گیاهان ، آشپزخانه مخفی خانگی و … استفاده کرد. در این مقاله به بررسی ایده های مختلف برای طراحی پاسیو خانگی می پردازیم:

ایده های طراحی پاسیو خانگی

چند نکته اصلی برای طراحی پاسیو خانگی را مد نظر قرار بدهید :

پاسیو باید یک نور حداقلی برای احساس بهتر استفاده کنندگان داشته باشد که معمولا این نور به صورت طبیعی وجود دارد و در صورت عدم کفایت آن و یا در صورت استفاده در شب لازم است از نورپردازی مناسب استفاده شود و همچنین از نظر تهویه هوا بررسی شود و سیستم های خنک کننده و گرمایشی برای بهره مندی از این فضا در فصول گرم و سرد پیش بینی شود.

از لحاظ استاندارد های شهری پاسیو باید دارای مساحت 12 متر مربع به بالا باشد.

برخلاف تصورات عمومی طراحی و اجرای یک پاسیو خانگی کاری کاملا تخصصی می باشد و باید به صورت اصولی انجام گردد که در آن تمامی نکات مربوط به تامین نور، ایزولاسیون، اشرافیت و … مد نظر قرار گیرد تا پس از اجرای آن امکان استفاده بهینه برای بهره برداران فراهم شود. چرا که در غیر آن این محیط تبدیل به انباری و فضایی غیر مفید خواهد شد.

کف سازی های پاسیو

پاسیو در واقع مانند حیاط نیست و معمولا بر روی سقف طبقه پایینی یا پارکینگ قرار دارد به همین جهت در نظر داشته باشید که ضمن استفاده از مصالح سبک و رعایت بار مجاز کفپوش باید به گونه انتخاب و اجرا شود که نگرانی از بابت وزن و آب خروجی وجود نداشته باشد و با ایزولاسیون صحیح مانع از بروز نشت روطبت به طبقه پایینی شوید. یکی از کفپوش های مناسب و مورد توصیه پالیزبام برای استفاده در پاسیو ، استفاده از کفپوش(دکینگ) چوب پلاست با استفاده از شاسی کشی فلزی و یا زیره پلاستیکی می باشد.

در پاسیو خانگی بهتر است ضمن استفاده از کف پوش هایی مانند چوب پلاست و یا ترمووود که دارای مقاومت بالایی نسبت به رطوبت هستند از سایر آیتم ها مانند چمن مصنوعی و یا قلوه سنگ برای ایجاد ترکیب رنگ و زیبایی بیشتر بهره برد.

استفاده ار صدای آب در طراحی پاسیو خانگی

در طراحی پاسیو خانگی استفاده از صدای آب به وسیله اجرای آبنما در پاسیو بسیار آرامش بخش می باشد و از لحاظ روانشناسی قرار گرفتن در چنین فضایی می تواند آشفتگی خاطر را کاهش دهد و خصوصا در میان مشغله های فراوان زندگی امروزی و دوری از آرامش طبیعت آبنما گزینه ای بسیار مناسب برای این منظور است.

حال می توان در کنار آبنما از گیاهان معطر و رنگی نیز استفاده کرد تا فضایی چندین برابر زیبا و آرامش بخش داشته باشید، استفاده از نورپردازی مناسب برای آبنما هم کمک شایانی به این موضوع خواهد کرد.

گلدان های پاسیو

در کنار تمام آیتم های بکار رفته در طراحی پاسیو نباید اهمیت گل و گیاهان را نادیده گرفت به همین منظور فلاورباکس های پالیزبام با ابعاد و عمق کاشت متنوع می تواند این نیاز را مرتفع نماید چرا که ضمن استفاده از استراکچر فلزی و دوام مناسب در طول زمان برای همگونی با محیط امکان کاور شدن با متریال چوب پلاست و ترموود با طیف رنگ متنوع را دارد.

پس از انتخاب فلاورباکس های مناسب در طراحی پاسیو سبز خانگی می توان با استفاده از مشاوره کارشناسان پالیزبام و انتخاب پوشش گیاهی مناسب برای کاشت، گل ها و گیاهانی را کاشت که متناسب با نور و سایر شرایط محیطی ماندگاری بالایی داشته باشند و فضا را به خوبی شاداب و زیبا نمایند.

طراحی روف گاردن – نکات مهم در طراحی بام سبز :
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما