نوشته شد

طراحی پاسیو سنتی

یکی از علاقه مندی های کارفرما داشتن یک فضای سنتی در خانه می باشد. این فضا می تواند در پاسیو اجرا شود و اثرگذاری بیشتری داشته باشد. در این مقاله با طراحی پاسیو سنتی بیشتر آشنا می شویم.

طراحی سنتی پاسیو

قبل از پرداختن به ایده های طراحی و تصمیم گیری برای اجرای دیزاین پاسیو به روش سنتی بهتر است سبک چیدمان، نوع متریال و ساختمان را بررسی نمود و درصورت وجود هماهنگی، اقدام به داشتن پاسیو سنتی کرد.

یک پاسیو سنتی چه ویژگی هایی دارد!؟

1- رنگ ومتریال در پاسیو سنتی

رنگ هایی که در فضای سنتی استفاده می شود بهتر است گرم باشد و به فضا گرما ببخشد. متریال هایی که بیشتر در قدیم استفاده می کردند که البته بهتر است هماهنگ با متریال های موجود در بنا انتخاب شوند، آجر و سنگ می باشند.

که در برخی موارد استفاده موردی از کاشی های سنتی یا فیروزه ای در بخش هایی از کار، می تواند زیبایی فضا را چندین برابر کند.

2- آبنماو حوض سنتی در پاسیو

اگر فضای طراحی پاسیو وسیع باشد، استفاده از حوض های سنتی کوچک با فواره و یا بدون فواره، سنتی بودن فضا را بیشتر القا می کند. در صورت محدودیت در فضا، استفاده از آبنما های ایستاده گزینه مناسبی محسوب می شوند.

در کل قابل ذکر است که عنصر آب در فضایی سنتی بسیار نقش مهمی دارد و طراحی آبنما در این فضا با توجه به کاربری که برای کارفرما خواهد داشت اجرا می شود. بعضی از کارفرما ها صدای بیشتری از آبنما را می خواهند بشنوند که در این صورت از نازل هایی بازتر و آبنمایی با ارتفاع بیشتر استفاده می شود.

3- سبزینگی در پاسیو سنتی

گیاهان نیز در فضای سنتی بهتر است بومی یا دارویی انتخاب شوند. برای انتخاب گیاهان، رنگ، حجم، اندازه، کاربرد، نگهداری و … مد نظر می باشد که در بررسی همه ی این موارد باید به هماهنگی آن ها با وضع موجود توجه نمود.

بستر کاشت این گیاهان نیز الویت زیادی در زیبایی فضا دارد. که این باکس ها می توانند با استفاده از آجر، ورق گالوانیزه، چوب پلاست، ترموود و … ساخته شوند.

4- مبلمان در طراحی پاسیو سنتی

متریال، رنگ و مدل نشیمن و میزی که در فضای سنتی انتخاب می شود بسیار اهمیت دارد. در برخی از طرح ها بهتر است مبلمان مورد نظر ساخته شود که در بیشتر موارد شکلی به حالت تخت دارند. می توان برای داشتن نشیمنی زیباتر، ایده های زیادی برای تخت در نظر گرفت. به عنوان مثال در نظر گرفتن کمد برای پایین تخت، تکیه گاهی طراحی شده برای تخت و… . مورد دیگری که وجود دارند نشیمن های آماده یا موجود در فضا می باشد که در صورت کم کردن هزینه کارفرما می توان با حفظ آن ها از کوسن های سنتی برای این مبلمان استفاده نمود.

5- سقف پاسیو سنتی

برای پوشش سقف با حفظ نوردهی و تهوییه هوا برای پاسیو، گزینه های زیاد و متنوعی وجود دارد. اجرای پرگولا به روش های نیمه باز، مسقف، مشبک و… با استفاده از ورق های طراحی شده cnc، چوب پلاست، پلکسی، پروفیل و … صورت می گیرد.

6- الزامات دیگر طراحی سنتی پاسیو

وجود عنصر طاق در طرح، به صورت در آوردن طاقچه هایی داخل دیوار که بالای آن با طاق برجسته شده باشد یا استفاده از این عنصر در پوشش سقف، آبنما و… در دریافت حس نوستالژی، تاثیرگذار خواهد بود.

وجود عنصر آتش نیز، گرمای بیشتری به فضا خواهد بخشید. بستر این عنصر نیز می تواند با استفاده از متریال های سنتی ساخته شود.

طراحی پاسیو سنتی برای یک خانه مدرن

هماهنگی فضاهای خانه با یکدیگر از نظر سبک طراحی، متریال، رنگ و … که قبلا ذکر شده است، اهمیت دارد. ولی در برخی موارد کارفرما اصرار بر داشتن یک فضای سنتی نیز در خانه ی مدرن خود دارد. در این صورت می توان با هم رنگ کردن متریال های مدرن و قدیم، ترکیب عناصر مدرن در فضای سنتی و … این نیاز را براورده ساخت. به عنوان مثال یکی از راحت ترین کارهایی که می توان برای حفظ این هماهنگی انجام داد، استفاده از کوسن های مدرن برای نشیمن های سنتی پاسیو می باشد.

ایمنی روف گاردن مهدکودک
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما