هتل کوچک (cabana)

cabana

اقامتگاه هایی وجود دارند که به شکل آلاچیق ساخته می شوند و بیشتر در سواحل جانمایی می شوند. این اقامتگاه ها با عنوان هتل کوچک یا cabana شناخته می شوند. در ادامه این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم و با طراحی و کاربردشان بیشتر آشنا می شویم.

طراحی کابانا

اغلب کاباناهایی که وجود دارند با استفاده از متریال های طبیعی ساخته شده اند و در کنار طبیعت سازگاری خود را تداوم بخشیده اند. همچنین متریال های استفاده شده در ذوق و روحیه مسافران و مخاطبین مورد نظر موثر بوده است. اما می دانیم به کارگیری متریال ها در فضای باز به سبب افزایش آسیب پذیری آن ها بسیار مورد اهمیت بوده است. بهترین متریال هایی که می توان در فضای باز استفاده کرد و در کنار زیبایی و کاربرد آن عمر و کیفیتش را ضمانت کرد، متریال چوب پلاست، آهن، سنگ و … می باشد.

cabana

با توجه به نوع متریال های منتخب و زیرسازی مناسب آن ها می توان طراحی های متنوعی برای اقامتگاه های موقتی ارائه نمود. در وهله ی اول طراحی کابانا برداشت وضعیت آب و هوایی منطقه، کاربری فضا، موقعیت های مناسب مانند منظره ی مورد دید، متراژ فضا و … اهمیت دارد. پس از بررسی موارد ذکر شده کابانا می تواند در اشکال متفاوت و میزان دسترسی متفاوت به محوطه طراحی شود. با انتخاب سبک طراحی متناسب با منطقه می توان فضای بیرونی و داخلی کابانا را به صورت روستیک، کلاسیک، مدرن، سنتی و … طراحی نمود.

آلاچیق شیشه ای روف گاردن
مشاهده

مطلب پیشنهادی : روف گاردن

زیرسازی کابانا

زیرسازی هر متریال روش متفاوتی دارد که یکی از آن ها را در این پاراگراف مورد بررسی قرار می دهیم. برای مناطق ساحلی نزدیک به دریا زیرسازی مناسب برای متریال چوب پلاست، سنگ می باشد. بر خلاف خیلی از باورها و روش های معمول اجرای چوب پلاست با آهن در فضاهایی که رطوبت به حد زیادی وجود دارد سنگ می تواند گزینه مناسب تری نسبت به آهن باشد.

به این صورت که می توان با به کار گیری سنگ های نواری با فواصل مهندسی شده و چیدمان درست ان ها روی زمین چوب پلاست ها را با استفاده از پیچ و رول پلاک روی سنگ ها نصب نمود.

کاربرد کابانا

در اصل هتل کوچک مورد بحث برای استفاده حداکثری از منظره ی مورد نظر ساخته می شود. در همین راستا ارتفاع آن برای دسترسی بهتر به منظره مورد اهمیت بوده و علاوه بر آن تجهیز نمون فضای داخلی آن، عملکرد کابانا را ارتقا می دهد. نمای کابانا نیز در جذب گردشگران نقش موثری دارد. با استفاده از متریال شیشه می توان کابانایی با جداره های شفاف ایجاد نمود و در هر شرایط آب و هوایی استفاده از آن را دائمی نمود.

متریال و روش ساخت آلاچیق
مشاهده
cabana

هتل کوچک پالیزبام

شرکت پالیزبام با ارائه خدمات صفر تاصد به عبارتی از تولید و طراحی تا اجرا می تواند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشد. کابانا در چهارچوب کلی آلاچیق های چهارفصل پالیزبام با کیفیتی متناسب تر توسط متخصصین ساخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما