نوشته شد

ارائه طراحی به کارفرما

هر طراحی در هر زمینه ای مانند روف گاردن ، گرین وال ، لنداسکیپ ، تراس گاردن ، دکوراسیون داخلی و… که می خواهد انجام شود طی چندین مرحله و در نرم افزارهای مختلف اماده و  خروجی رندر شده را در نرم افزار دیگری شیت بندی می کنند و مرحله آخر ارائه طراحی به کارفرما است. طی این فرآیند چندین روزه و یا برای پروژه های بزرگتر چندین ماهه ، برای کارفرما دغدغه و نگرانی هایی بابت پیش نرفتن کار ، اهمیت ندادن به کارشان و یا آگاهی نداشتن درمورد این مراحل به وجود می آید که ممکن است در حین انجام پروژه توسط طراحان اختلال ایجاد کند.

چالش طراحان با کارفرما

تعداد زیادی از کارفرماها اطلاع و درکی از نحوه کار ومدت زمان کار طراحان ندارند، برای همین امکان دارد مشکلاتی به وجودآید که بهتر است از آن پیشگیری نمود و در طی جلسات مذاکره ای که با کارفرما صورت میگیرد قبل از شروع کار طراحی ، توضیحات کامل مراحل کار ومدت زمان حدودی آن به کارفرما ارائه شود تا ابهامی ایجاد نشود.

هر کدام از این ابهامات می تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد برخی از آن ها عبارتند از:

  • منصرف شدن کارفرما از اجرای پروژه توسط شرکت مدنظر بابت طولانی شدن مدت زمان طراحی فضا حتی با وجود پیش رفتن 50 درصد طرح
  • هول کردن طراح توسط کارفرما و از بین بردن تمرکز آن ها
  • نارضایتی کارفرما از نحوه عملکرد و طولانی شدن آن
  • برداشت نامناسب کارفرما بابت هزینه طراحی از شرکت به علت آگاهی نداشتن
  • مدام عوض شدن نظر و خواسته ی کارفرما حین طراحی

روند طراحی پروژه ها

مراحلی که طراحی هر فضایی وجود دارد مثل طراحی بام سبز ، محوطه سازی ، تراس سبز ، دیوار سبز و … به صورت کلی شامل موارد زیر می شوند:

  • طراحی دو بعدی فضا در نرم افزار اتوکد

در این مرحله ایده پردازی ، لکه و کلیت فضاها مشخص می شود که دو الی سه طرح به این صورت آماده می شود و برای هر کدام برآورد قیمت انجام می گیرد و بسته به حجم کار طی چندروز از قبل مشخص شده به صورت شیت بندی شده با راهنما به کارفرما ارائه می شود. که در صورت تایید هرکدام از این طرح ها ، پروژه وارد مرحله بعدی از طراحی می شود و در صورتی که کارفرما طرحی را تایید نکردند ، مجدد طرح کشیده و یا اصلاح می گردد.

  • مدلسازی طرح انتخاب شده به صورت سه بعدی در یکی از نرم افزارهای مدلسازی مثل اسکچاپ ، تریدی مکس و …

در این مرحله تمامی عناصر ، المان ها و تمامی فضاها با دیتیل مدلسازی می شوند تا بتوانند به کارفرما طرح و ایده مدنظر را به نحوه بهتری ارائه دهند.

  • رندر گرفتن و انیمیشن سازی طرح سه بعدی شده در نرم افزار لومیون یا …

در این مرحله از ارائه طراحی به کارفرما، طرح سه بعدی شده وارد نرم افزار دیگری مثل لومیون می شود و در این نرم افزار رنگ و متریال های طرح ساخته می شود. نورپردازی ها نشان داده می شوند و چندین رندر یعنی خروجی به صورت عکس و یا انیمیشن برای ارائه بهتر از نرم افزار گرفته می شود. خروجی تا حدامکان مانند یک عکس واقعی جهت تصویرسازی ذهنی کارفرما از فضای بعد از اجرای خود می باشد. تا در صورتی که کارفرما با متریال یا رنگ آن و یا طرح آن مشکلی داشته باشد قبل از اجرا بررسی شود.

  • پست پرو و شیت بندی خروجی طرح ها

در این مرحله برای جلب نظر کارفرما و ترغیب او جهت به اجرا رساندن پروژه رندرهای گرفته شده را با نما وجلوه ی بهتر و زیباتری آماده کرده و تمام توضیحات مربوطه به هر فضا را جهت واضح بودن طرح اعمال کرده و به کارفرما ارائه می دهیم.

  • مدلسازی دیتیل اجرایی هر بخش از فضای طراحی شده

در این مرحله دیتیل های اجرایی شامل زیرسازی های موجود با اندازه و فاصله های دقیق و اجرایی و غیره با مشاوره مجری شرکت مدلسازی می شود تا زمان اجرا همه ی فضا طبق اندازه های از قبل بررسی شده اجرا شوند و مشکلی در آن ایجاد نشود.

تمامی این مراحل ارائه طراحی به کارفرما گفته شده تنها برای کسب رضایت کارفرما و احترام به او صورت میگیرد تا بتوان اعتماد و آگاهی از حرفه و کیفیت شرکت را از آن کسب نمود. در این راستا مدت زمانی باید برای بهترین ارائه به کارفرما گذاشته شود که از قبل به کارفرما توضیح داده خواهد شد تا در نهایت بتوان صبر کارفرما را با طرح زیبا جبران کرد.

هوم گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما