نوشته شد

گلدان چوب پلاست

برای تعریف گلدان چوب پلاست باید ابتدا دو جز آن یعنی گلدان و چوب پلاست را تعریف کنیم و در ادامه تعریفی کلی از گلدان چوبپلاست نحوه ساخت و استفاده از آن را تشریح نماییم. در ذیل به صورت اجمالی این تعاریف ارائه شده است.

انواع گلدان

گلدان ( گلجا ) یا فلاورباکس ( Flower box ) انواع مختلفی دارد که عموما جنس و محل استقرار آن در تقسیم بندی آن موثر است. معمول ترین فلاورباکس های مورد استفاده به شرح ذیل می باشند.

گلدان چوب پلاست
  • گلدان سفالی

یکی از معمول ترین و ارزان ترین انواع گلدان که در اکثر منازل شاهد آن هستیم گلدان های سفالی یا گِلی می باشند.

  • گلدان بتنی یا سیمانی

با استفاده از سیمان یا بتن معمولی یا اکسپوز ساخته می شود و مناسب فضاهای بیرونی است.

  • گلدان پلاستیکی

ارزانترین و متنوع ترین انواع گلدان که در بازار در مدل ، ابعاد و رنگ های مختلف موجود است. قابل ذکر است که می توان برای افزایش طول عمر فلاورباکس این متریال را با ترکیب فلز و چوب پلاست اجرا نمود.

  • گلدان آهنی یا فلزی

گلدان هایی از جنس ورق و شاسی آهن، استیل یا آلومینیوم که معمولا در تراس سبز و بام سبز مورد استفاده قرار می گیرند و البته لازم است به خوبی در مقابل رطوبت و خوردگی عایق و مقاوم شوند. می توان گلدان چوب پلاست را نیز به نوعی زیر مجموعه این گلدان ها دانست.

  • گلدان چوبی

چوب یکی از متریال طبیعی و مطلوب می باشد که در انواع چوب معمولی یا فراوری شده ( ترمووود ) به عنوان متریال اصلی یا کاور گلدان مورد استفاده قرار می گیرد.

گلدان چوب پلاست
  • گلدان سنگی

از سنگ های مختلف ساخته می شوند که هم برای فضای بیرونی مناسب بوده و هم انواع گرانقیمتی از آن که معمولا از سنگ مرمر تراشیده می شوند در محیط های لاکچری داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

گلدان چوب پلاست
  • گلدان چوبی فلزی

گلدان های چوبی فلزی به گلدان هایی گفته می شود که از یک شاسی فلزی ساخته می شوند و پس از تکمیل استراکچر اصلی با چوب روس، ترمووود و یا چوبپلاست کاور می شوند و گلدان چوب پلاست را می توان یک گلدان چوبی فلزی تعریف نمود.

چوب پلاست چیست ؟

یک نوع متریال کامپوزیتی که از ترکیب مواد پلیمری و پودر چوب تولید می شود و می توان آن را در انواع قالب ها و برای کاربردهای مختلف تولید نمود و مورد استفاده قرار داد. در ایران شرکت های مختلفی نسبت به تولید این متریال اقدام نموده اند که شرکت پالیزوود با خط تولید مکانیزه، نیروهای متخصص و استفاده از فرمولاسیون مورد تایید کشور آلمان نسبت به تولید آن اقدام نموده و گلدان چوب پلاست پالیزوود با کیفیت بالا در اختیار مشتریان قرار داده می شود.

گلدان چوب پلاست چگونه ساخته می شود ؟

چوبپلاست به تنهایی قابلیت ساخت اقلام و از جمله گلدان را ندارد چرا که به تنهایی در مقابل تنش دمایی و گرما و سرما واکنش داشته و دفرمه می شود و الزاما باید بر روی یک استراکچر (ترجیحا فلزی) نصب شود به همین دلیل گلدان چوب پلاست ابتدا بوسیله پروفیل های آهنی و ورق گالوانیزه ساخته می شود و پس از عایق کاری با عایق های پلیمری و یا پوشش رنگ الکترواستاتیک با چوبپلاست کاور می شود.

گلدان چوب پلاست با توجه به اینکه استراکچری فلزی دارد و چوبپلاست نیز متریالی بیرونی می باشد قابلیت استفاده در محیط بیرونی خصوصا تراس سبز ، لنداسکیپ و بام سبز را دارد.

یکی از مزیت های گلدان چوبپلاست علاوه بر مقاومت و حفظ کیفیت در فضای بیرونی و در مقابل شرایط آب و هوایی، امکان تولید چوبپلاست در رنگ های متفاوت بوده و می توان متناسب با محل و سایر اجزای محل استقرار گلدان چوب پلاست، گلدان را با رنگ دلخواه کاور نمود.

گلدان چوب پلاست در روف گاردن

از جمله محل های مورد استفاده گلدان چوب پلاست ، بام سبز و تراس سبز می باشد چرا که چوبپلاست با توجه به خاصیت مقاومت در مقابل بارش باران و تابش آفتاب و همچنین عدم آسیب پذیری از حشراتی مانند موریانه و مورچه متریالی بسیار مناسب برای استفاده در بام سبز می باشد.

همچنین علاوه بر گلدان چوب پلاست می توانیم از چوبپلاست پالیزوود برای کاور کردن آلاچیق ، آبنما ، کف سازی، نمای دیوار و … در روف گاردن استفاده نماییم و شاهد یک بام سبز زیبا و کاربردی باشیم.

بام سبز رامسر
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما