نوشته شد

بررسی طرح فضای کافه سم بی سم

کافه سم بی سم واقع در نیاوران به دلیل داشتن طراحی خاص، مخاطبان زیادی به خود جذب کرده است. در ادامه به بررسی طرح فضای کافه سم بی سم می پردازیم.

تحلیل کلی طرح فضای کافه سم بی سم

فرم کلی این کافه از بیرون و داخل به شکل یک گلخانه می ماند. دو وجه از دیوراهای فضای کافه سرتا سر شیشه با پروفیل آهن سیاه کارشده است و سقف آن نیز از شیشه می باشد. برای جلوگیری از ایجاد دمای گلخانه ای داخل فضا، از المان هایی در سقف استفاده کردند که به همراه گلدان های آویز تا حدودی این دما را تعدیل میکنند و میزان تابش نور به فضا را کنترل می نمایند.

ورودی جذب کننده

بین دو وجه دیوار شیشه ای گلخانه سم بی سم یک در مشکی با شیشه های کوچک وجود دارد که دسترسی اصصلی این کافه محسوب می شود. در دوطرف این در دو گلدان بزرگ قرار گرفته است که فضای ورودی را تعریف می کند.

لنداسکیپ درمانی – روف گاردن درمانی – باغ های شفابخش
مشاهده

کفپوش کافه سم بی سم

سبکی که در طراحی کافه صورت گرفته است، ترکیبی از سبک مدرن و سنتی می باشد. متریال استفاده شده در دیواره ها (شیشه و پروفیل سیاه) در کنار کفپوش کافه از آجرهایی با رنگ گرم، باعث ایجاد سبکی جدید شده است.

چیدمان آجرها در کف نیز به صورت منظم و مورب نصب شده اند. ضمن آنکه روی آجرهای کف، زیر هر فضای غذاخوری فرشی سنتی پهن شده است.

مطلب پیشنهادی : پاسیو سبز

 فضای بار کافه

میز باری که برای کافه در نظر گرفته شده تماما از چوب می باشد و حس طبیعت در فضا را انعکاس می دهد.

مبلمان فضای کافه

میزهای غذاخوری به تعداد متناسب روی هر فرش قرار گرفته اند که هرکدام نیز از چوب هستند و تنها نشیمن آن ها تنوع متریال دارد. در برخی از فضاها صندلی ها از پارچه و در فضاهای دیگر از فلز می باشند.

سبزینگی

گیاهان به اندازه های متفاوت و به گونه های متفاوت در طراحی فضای کافه سم بی سم استفاده شده اند. روی هر میز یک گلدان کوچک قرار گرفته است. از سقف کافه به صورت مکرر گلدان های سفالی آویزان شده است که داخل
آن ها گیاه سرخس کاشته شده است. سرخس ها با فرمی که دارند، از پایین به صورت خورشید دیده می شوند و تششعات نور خورشید دریافت شده از سقف شیشه ای را از لابه لای برگها به فضا می تابند.

محوطه سازی در کردان
مشاهده

گیاهانی با سایزهای بزرگ تر (برگ عبایی، برگ انجیری) نیز بر روی چهارپایه هایی در قسمت های مختلف فضا استفاده شده اند. از گیاهان آویز دیگری مثل شاخه گوزنی نیز در ستون های آهنی گلخانه استفاده شده اند.

به صورت کلی سبزینگی کافی در کافه تامین شده و حس گلخانه با به عبارتی سان روم گاردن را ایجاد نموده است. ضمن آنکه انتخاب محل ساخت این سان روم گاردن تدبیر شده و متناسب بوده است. به این صورت که در محلی کافه ساخته شده است که از داخل کافه، تعداد متناسبی درخت نیز دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما