طراحی حیاط ویلا

طراحی حیاط ویلا

طراحی ویلا می تواند به روش های گوناگونی انجام گردد که در مجموع زیبایی فضای حیاط می تواند به طور مستقیم بر روی افزایش ارزش ملک تاثیر گذار باشد. در این مقاله به بررسی نکات طراحی حیاط ویلا می پردازیم:

طراحی حیاط ویلا در سبک مدرن یا سنتی

در ابتدا برای مشخص کردن سبک طراحی باید به خواست کارفرما توجه کنید و توجه داشته باشید حیاط خانه و یا یک ویلا باید متناسب با نمای ویلای شما باشد و دارای بیشترین هماهنگی باشد و همانطور المان های استفاده شده هم باید متناسب با سبک انتخاب شده برای طراحی باشد.

مطلب پیشنهادی : مبلمان فضای باز

قرینه سازی در طراحی محوطه و حیاط ویلاها

در طراحی های قدیمی قرینه سازی بیش از هرچیزی به چشم می خورد و در واقع عضو جدا نشدنی از طراحی های سبک قدیم بوده است اما در طرح های مدرن و امروزی به هیچ عنوان از قرینه سازی استفاده نمی گردد و سعی بر آن است در ساده ترین روش ممکن طراحی و اجرا صورت گیرد. در این سبک حتی از قرینه سازی گیاهان هم پرهیز باید کرد.

تراس گاردن
مشاهده

در محوطه سازی ویلا معمولا از خطوط منحنی و رنگ های خنثی استفاده می گردد.

نکات طراحی حیاط ویلا

رعایت برخی نکات طراحی می تواند کمک شایانی به هر چه بهتر طرح حیاط ویلا گردد که در این جا به طور تک تک به بررسی آن ها می پردازیم:

مقیاس محوطه: برای شروع طراحی اولین نکته ای که باید در نظر گرفته شود مقیاس سایت می باشد زیرا هر چه قدر فضای شما بزرگتر باشد تنوع چیدمان المان های مختلف در فضا بیشتر می گردد. البته تنوع چیدمان را هم می توان در فضاهای کوچکتر هم وارد کرد اما ظرافت طراحی باید به گونه ای باشد که فضای شما را کوچکتر از مقیاس واقعی نشان ندهد.

تقارن: همانطورکه در بالاتر گفته شد در سبک های مدرن به ندرت از قرینه سازی استفاه می گردد اما در بعضی از قسمت ها قرینه سازی سبب ایجاد نظم در فضا می گردد و تناسب خطوط با سازه های استفاده شده از آشفته نشان دادن فضا جلوگیری می کند.

انواع آلاچیق – آلاچیق چوب پلاست – آلاچیق فلزی
مشاهده

ایجاد ریتم و سازگاری: یکی از موارد خیلی مهم در طراحی لند اسکیپ ایجاد ریتم و سازگاری در محیط می باشد، ریتم با تکرار یکسری خطوط هماهنگی ایجاد می کند و همین امر چشم انداز مناسبی برای فضای شما ایجاد می کند.

سازگاری به این معناست که تمام اجزای محوطه و یا روف گاردن در هماهنگی کامل از لحاظ فرم و رنگ قرار داشته باشند.

ایجاد نقاط کانونی:  نقطه یا نقاط کانونی می توانند ویژگی های متفاوتی داشته باشند، ایجاد نقاط کانونی بیشتر برای این منظور استفاده می گردد که خاصیت دعوت کنندگی را به محیط بدهد به طور مثال در زمان های قدیم کوشک یک نقطه کانونی محسوب می گشت و در واقع به علت اینکه مسیر های ورودی به کوشک می رسید خاصیت هدایت و دعوت کنندگی  را به مسیر و فضا می داد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما