ایزولاسیون روف گاردن

ایزولاسیون روف گاردن

یکی از موضوعاتی که در طراحی و اجرای روف گاردن باید به آن توجه ویژه ای شود، ایزولاسیون روف گاردن یا بام سبز می باشد. با توجه به عملکردی که ایزولاسیون نمودن روف گاردن در برابر نفوذ آب به سقف ساختمان دارد و از نفوذ آب به آن جلوگیری می کند، اگر ایزولاسیون روف گاردن به درستی انجام نشود می تواند خسارت های بسیار زیانباری را به بار بیاورد. زیرا در این شرایط آب به سقف ساختمان نفوذ کرده و به مرور باعث می شود از استحکام سقف کاسته شده و دچار ضرر و زیان شود.

ایزولاسیون روف گاردن چیست؟

ایزولاسیون روف گاردن یک عملیات آب بندی می باشد و درواقع روشی برای جلوگیری کردن از نفوذ آب به سقف ساختمان است تا ضرر و زیانی به سقف ساختمان وارد نشود. در گذشته ایزولاسیون نمودن روف گاردن به صورت قیرگونی انجام می شد اما امروزه با توجه به مصالح و مواد مختلفی که برای ایزولاسیون روف گاردن وجود دارد. شرکت های اجرا کننده ی این خدمات بسته به شرایط و موقعیت مکانی و بودجه ای که مشتری دارد از مواد گوناگون برای اجرای ایزولاسیون روف گاردن استفاده می کنند.

تراس ویلا
مشاهده

ایزولاسیون روف گاردن

 

انواع روش های انجام عایق بندی و ایزولاسیون روف گاردن

با توجه به پیشرفت صنعت ساختمان سازی و تولید مواد عایق جدید، روش های گوناگونی برای ایزولاسیون و عایق بندی روف گاردن وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

ایزولاسیون روف گاردن با استفاده از قیرگونی

یکی از روش های انجام عایق بندی و ایزولاسیون روف گاردن استفاده از قیرگونی است که برای اجرای ایزولاسیون به این روش باید از لایه ی محافظ استفاده نمود تا ماندگاری آن حفظ شود. البته برای اجرای ایزولاسیون روف گاردن به این روش باید به عواملی مانند شرایط جوی، موقعیت مکانی و غیره توجه شود.

ایزولاسیون و عایق بندی روف گاردن با استفاده از پلاستیک

روش بعدی برای عایق بندی روف گاردن نسبت به نفوذ آب، استفاده از پلاستیک است که براساس جنس و استحکامی که دارد قیمت آن متفاوت خواهد بود.

عایق بندی و ایزولاسیون روف گاردن به شیوه ی عایق رطوبتی

ایجاد فضای کاری در روف گاردن
مشاهده

یکی از متداول ترین شیوه های ایزولاسیون روف گاردن که در بسیاری از کشور ها از این روش برای عایق بندی روف گاردن استفاده می کنند، ایزولاسیون روف گاردن به صورت عایق رطوبتی می باشد که با توجه به هزینه و شیوه ی اجرایی مناسبی که دارد می تواند برای ایزولاسیون نمودن روف گاردن مناسب باشد.

یکی از موضوعاتی که باید در هنگام اجرای ایزولاسیون روف گاردن به آن توجه نمایید این است که در روف گاردن با توجه به اینکه گیاهان مختلفی کاشته می شود و به مرور زمان این گیاهان رشد می کنند و ریشه ی آن ها مستحکم تر و مقاوم تر می شود، ممکن است که ریشه ی این گیاهان به داخل لایه ی عایق نفوذ کند و بر روی این لایه ایجاد ترک نماید که این موضوع باعث می شود آب به سقف نفوذ کرده و خسارت به بار بیاورد. برای جلوگیری نمودن از وقوع این اتفاق می توان از یک لایه ی مقاوم نسبت به ریشه ی گیاهان در هنگام ایزولاسیون نمودن روف گاردن استفاده کرد.

ساخت باغچه
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما