تفاوت بین روف گاردن و پنت هاوس

تفاوت بین روف گاردن و پنت هاوس

بسیاری از افراد علاقه مند هستند هزینه زیادی بابت زندگی در ارتفاع صرف کنند و دید گسترده ای به پیرامون داشته باشند. در این جا انتخاب بین روف گاردن و پنت هاوس مد نظر می باشد. در ادامه تفاوت بین روف گاردن و پنت هاوس را بررسی می کنیم.

روف گاردن چیست؟

ادغام طبیعت با محل سکونت و زندگی بشر با استفاده از خلق فضایی سبز و کاربردی بر روی بام خانه ها صورت می گیرد که به فضای سبز ایجاد شده بر روی پشت بام، روف گاردن می گویند.

روف گاردن می تواند به عنوان فضایی برای استراحت، تفریح، محلی برای کار و مطالعه، تهویه، ذخیره انرژی ، فضایی جهت کسب درآمد، تهیه غذا و … مورد استفاده قرار بگیرد. ضمن اینکه روف گاردن فضایی روباز است و استفاده ی همیشگی از آن ممکن نمی باشد.

در برخی از آن ها با توجه به خواسته کارفرما و کاربری مورد نظر او می توان آتریوم هایی را در قالب آلاچیق های چهار فصل در روف اجرا نمود که استفاده از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در هر روزی از سال امکان پذیر باشد و استفاده و دسترسی بیشتری را برای کاربر فراهم سازد.

همچنین روف گاردن می تواند به روش های مختلفی مانند روش متمرکز، گسترده، پرتابل و … طراحی و اجرا شود.

روف گاردن چیست

مزایا و معایب روف گاردن

مزایای روف گاردن

  • کاهش آلودگی صوتی و آلودگی هوا
  • عایق گرما و سرمای ساختمان
  • بهبود دید مناظر شهری و دسترسی به دید گسترده
  • افزایش کاربری ساختمان
  • کاهش هزینه های نگهداری انرژی
  • بهبود کیفیت محل سکونت و سبک زندگی
مینی گلف چیست؟
مشاهده

روف گاردن

معایب روف گاردن

  • در نظر گرفتن میزان بار مورد تحمل برای ساختمان به صورت جدی، برای کاهش عواقب آن پس از اضافه نمودن بار مرده
  • نفوذ ریشه گیاهان در سقف در صورت اجرای نامناسب روف گاردن
  • نگهداری پر هزینه و تعمیر آیتم های روف گاردن در صورت انتخاب نامناسب روش اجرایی

قابل ذکر است که معایب نامبرده شده می تواند با در پیش گرفتن روش اجرایی پرتابل مدولار به طور کامل رفع شود. به این صورت که می توان  نگهداری و تعمیر آیتم های موجود را به صورت موضعی و با کمترین هزینه رفع نمود. همچنین با در نظر گرفتن بسترهای کاشت مناسب با استراکچری محکم از نفوذ ریشه گیاهان جلوگیری نمود و پوشش گیاه در روف را افزایش داد.

مزایا و معایب روف گاردن

پنت هاوس چیست؟

به بالاترین واحدی که در ساختمان ساخته می شود و تجهیزات کامل و طراحی لوکسی دارد پنت هاوس می گویند. تنها تفاوتی که در ساخت آن نسبت به بقیه واحدها وجود دارد در نظر گرفتن دیوارهای واحد با فاصله ای از دیوارهای بیرونی می باشد. در این  واحد شما می توانید یک زندگی لاکچری با فضای بیرونی خصوصی برای خود داشته باشید و در آن بدون هیچ محدودیتی زندگی کنید.

برخی از امکانات پنت هاوس شامل سالن ورزشی، فضای سبز زیبا و مخصوص واحد، استخر و جکوزی، تراس بزرگ و مجهز، چشم انداز زیبا، فضای بزرگ و دلبازو … می باشد.

پنت هاوس چیست

مزایا و معایب پنت هاوس

مزایای پنت هاوس

  • بهره مندی از با کیفیت ترین و لوکس ترین سبک زندگی
  • وجود حریم خصوصی ابدی
  • دسترسی به چشم اندازی فوق العاده
کاربرد چوب پلاست در روف گاردن
مشاهده

معایب پنت هاوس

  • زندگی کسل کننده بعد از گذشت مدت زمانی به جهت عدم ایجاد تعامل با دیگر افراد ساکن
  • در صورت عدم وجود آسانسور شخصی، زمان زیادی صرف رفت و آمد می شود
  • هزینه بسیار گزاف برای خرید و نگهداری
مزایا و معایب پنت هاوس

تفاوت میان روف گاردن و پنت هاوس

می توان گفت که بسیاری از افرادی که پنت هاوس خریداری می کنند آدم های پولدار و تنوع طلبی هستند که به راحتی و در مدت زمان کوتاهی محل زندگی خود را تعویض می کنند. از جهتی هزینه بسیار زیادی که پنت هاوس دارد، معامله را سخت تر می کند و کمتر افرادی برای آن سرمایه گذاری می کنند.

در صورتی که روف گاردن فضایی است که با در نظر گرفتن نیاز های ساکنین اجرا می گردد و هزینه آن نسبت به کاربری هایی که لحاظ گردیده، افزایش و کاهش می یابد. همچنین وجود روف گاردن در آپارتمان ارزش ملک را به راحتی افزایش می دهد و فروش را تسهیل می نماید.

 

مطلب پیشنهادی : دیوار سبز

 

فضای روف گاردن به سبب آیتم های مختلف موجود در آن و استفاده از بام سبز به صورت پارت تایم، کسل کننده نخواهد شد، ضمن انکه به راحتی قابل طراحی مجدد و تغییر می باشد.

قابل ذکر است که اجرای روف گاردن بسته به متراژ و کاربری های مورد نظر، حداکثر یک ماه به طول می انجامد و آپارتمان هایی که روف گاردن داشته باشند به راحتی مورد سرمایه گذاری افراد مربوطه قرار می گیرند.

فلاورباکس چوب پلاست
مشاهده

به طور کلی می توان گفت که روف گاردن و پنت هاوس تفاوت بسیاری زیادی با یکدیگر دارند و قطعا دو فضای جدا از یکدیگر محسوب می گردند. انتخاب هر یک از آن ها بسته به هزینه مورد نظر، کاربری و مواردی که در بالا ذکر شدند، دارد. باید در نظر گرفت که پنت هاوس فضای کاملا شخصی می باشد اما روف گاردن فضایی است برای تعامل و استفاده ساکنین آپارتمان.

تفاوت روف گاردن و پنت هاوس

روف گاردن و پنت هاوس پالیزبام

شرکت پالیزبام می تواند برای هر انتخاب شما خدماتی ارائه دهد و در کیفیت محیط زندگی شما تاثیرگذار باشد. در ابتدا طراحان پالیزبام پس از برداشت محیط شما دو آلترناتیو در قالب انیمیشن و تصاویر سه بعدی ارائه می دهند و پس از تایید کارفرما در کوتاه ترین زمان ممکن فضای مورد نظر را به اجرا می رسانند. پالیزبام به صورت تخصصی فضای سبز بام شما را به روش پرتابل انجام می دهد و برای پنت هاوس نیز خدماتی شامل موارد زیر ارائه می کند.

پنت هاوس

خدمات شرکت پالیزبام برای تراس پنت هاوس

1- کاور دور استخر و جکوزی با استفاده از چوب پلاست و ترموود

2- اجرای بستر کاشت مناسب با فضا و انتخاب گیاهان مناسب

3- اجرای سازه های مورد نظر کارفرما مانند آلاچیق، پرگولا، رواق، آتریوم، کابینت و …

4- ساخت مبلمان های مورد نیاز و متناسب با شرایط جوی مانند نیمکت، میز و صندلی غذاخوری، فلاورباکس، تری باکس، تاپ و …

5- نورپردازی فضا

6-  پوشش کف با استفاده از چمن، چوب پلاست، ترموود، سنگ، شن، بلوک پلیمری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما