محوطه سازی اداری شرکت خدمات ماشینی تامین

محوطه سازی

طراحی و اجرای محوطه اداری زیر نظر تامین اجتماعی یکی از پروژه های چالش انگیز برای شرکت پالیزبام محسوب می شود که در ادامه به جزئیات آن می پردازیم.

محوطه سازی شرکت خدمات ماشینی تامین

وضعیت موجود محوطه اداری

محوطه مورد نظر شرکت خدمات ماشینی تامین بین دو ساختمان اداری قرار دارد که می توان گفت یکی از فضاهای پر رفت و آمد کارمندان محسوب می شود. علاوه بر رفت و آمد یکی از فضاهای در دسترسی می باشد که کارمندان برای استراحت، سیگار کشیدن، غذا خوردن و … از ان استفاده می کنند.

محوطه سازی شرکت تامین

فضا در ابتدا همانطور که در عکس ذیل مشاهده می کنید نماهای نامناسبی داشت و دیوارهای آن از نظر ظاهری آسیب دیده محسوب می شد. مبلمان و فضایی جهت نشستن وجود نداشت و کارمندانی که به آنجا می رفتند ایستاده بودند. از طرفی فضای موجود از سایبانی برخوردار نبود و گاها آفتاب باعث اذیت مخاطبین انجا میشد و علاوه بر آن تمام این فضا در دید همسایگان قرار گرفته بود و آن ها را تا حدودی معترض نموده بود.

طراحی محوطه سازی و روف گاردن به سبک باغ آبی
مشاهده

قسمتی از فضا نیز تاسیسات قرار گرفته بود و نمای نامناسب و سرو صدای زیادی ایجاد می کرد.

اجرای محوطه سازی شرکت خدمات ماشینی تامین

طراحی محوطه اداری تامین

طراحی محوطه در ابتدا با در نظر گرفتن رفع چالش ها استارت خورد و در مراحل بعدی آیتم هایی با اولویت کم تر در فضا جایگذاری شد. کاور نمودن تاسیسات موجود یکی از چالش های مهم پروژه محسوب می شد.

طراحی محوطه اداری تامین

در مرحله ی اول تمامی تاسیسات با استفاده از استراکچر چوب پلاست و آهن با فاصله ی مناسبی از تاسیسات در طرح کاور شد که در ادامه به علت نگرانی شدید کارفرما جهت عدم آسیب رسیدن به دستگاه های مورد نظر، از طرح حذف شد و طراح با دیواری با نمای چوب پلاست فضای تاسیسات را به طور کلی از فضای دیگر جدا نمود و یک دسترسی برای آن قرار داد.

طراحی محوطه اداری تامین

بعد از آن تمامی دیوارهای موجود در فضا که نمای نامناسبی داشتند در طراحی با استفاده از کابل کشی، دیوار سبز، دیوار پوش چوب پلاست، ورق گالوانیزه سی ان سی و … به صورت آلترناتیو به کارفرما ارائه شد. که در انتها برای کاهش هزینه ها تنها دیوار انتهایی فضا و ستون موجود در فضا برای پوشش چوب پلاست تایید شد.

انواع سبک های محوطه سازی – طراحی لنداسکیپ
مشاهده

طراحی و ساخت محوطه اداری تامین

در مرحله سوم طراحی سایبان برای فضا مورد اهمیت بود که بتوان دید همسایه را کور کرد و سایبانی برای افزایش کیفیت فضا ایجاد نمود. در همین راستا یک پرگولا با ترکیب ورق سی ان سی و صفحه ی پلی کربنات در قسمتی از فضا طراحی و در بخش های دیگر سایبان هایی با استراکچر سازه چادری پایه کنار جایگذاری گردید.

محوطه سازی اداری تامین

چیدمان اقلام پالیزبام در طرح نیز برای افزایش کاربری و کیفیت آن صورت گرفت و سبزینگی فضا را تامین نمود.

طراحی مسیر برای فضا در مرحله ی آخر صورت گرفت و از متریال های متنوعی استفاده شد.

طراحی محوطه اداری شرکت تامین

اجرای محوطه اداری تامین

اجرای محوطه سازی شرکت خدمات ماشینی تامین در 14 روز انجام شد. در مراحل ابتدایی اجرا شاسی کشی پرگولا، دیوارها و مسیر ها صورت گرفت تا طی عملیات جوش کاری متریال های دیگر آسیبی نبینند.

اجرای محوطه اداری تامین

در ادامه تمامی فلشینگ های موجود در فضا رنگ سیاه زده شد تا نمای بهتری به فضا بدهند. در مرحله دوم اجرا تمامی فضاها و آیتم هایی که در طرح به کاور چوب پلاست نیاز داشتند، چوب پلاست نصب شد و در انتها چمن مصنوعی و اقلام ساخته شده در کارگاه، در فضا جایگذاری گردید.

طراحی محوطه ساحلی
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما