نوشته شد

تراس سبز مجیدیه – اجرای تراس گاردن کوچک در مجیدیه تهران

تراس سبز یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد یک فضای دلنشین و همساز با طبیعت در خانه و خصوصا منازل آپارتمانی است که در این روزهای کرونایی و دور از طبیعت به راحتی بتوان در محیطی اختصاصی سبز و دلنشین احساس آرامش و آسایش را بدون خروج از منزل و صرف وقت و هزینه برای خود و اعضای خانواده فراهم نمود .

شاید بسیاری از ساکنین آپارتمان ها تصورشان بر این است که برای داشتن یک تراس سبز یا یک تراس لاکچری نیاز به دارا بودن تراسی با متراژ بزرگ و قابل توجه است حال اینکه در صورت فراهم نبودن این شرایط نیز می توان با طراحی هوشمندانه و اجرای دقیق فضای مناسبی را در کمترین متراژ فراهم نمود .

در ذیل به نمونه ای از این موارد که تراسی به متراژ کمتر از 2 متر است اشاره می شود .

یکی از پروژه های کوچک انجام شده توسط شرکت پالیزبام طراحی و اجرای تراس سبز مجیدیه است که با تماس کارفرما با تیم طراحی و ابلاغ خواسته هایشان و دریافت مشاوره ، طراحی اولیه ی این تراس کوچک انجام شد .

از این تراس توسط کارشناسان پالیزبام بازدید بعمل آمد و ضمن اخذ خواسته های مشخص کارفرما ابعاد و اندازه های دقیق آن برداشت شد .

همانند سایر پروژه ها و برابر روش جاری دو طرح سه بعدی برای این تراس به ابعاد 1.5 در 1 به کارفرما در دو بخش پرهزینه و کم هزینه ارائه شد . در یکی از این طرح ها آیتم هایی از جمله میز تاشو ، فلاورباکس های مدولار آویز به نرده و کاور کامل کف ، نرده ها و سقف با چوبپلاست در نظر گرفته شده بود .

در طراحی بعدی که طرح دوم و کم هزینه بود ابتدا فضای کف و سقف تراس را با کاور چوبپلاست پوشش دادیم و برای نرده ها تا حد امکان کاور را کم کردیم و فلاورباکس ها و میز تاشو نیز از طراحی حذف شدند .

با ارسال این دو طرح به صورت دو بعدی و سه بعدی به کارفرما و ارائه توضیحات لازم ، کارفرما با توجه به محدودیت هزینه تصمیم برآن گرفت که درفاز اول و باتوجه به بودجه در اختیار ، طرح دوم و کم هزینه تر را اجرا نموده و استفاده از اقلام و ایجاد سبزینگی را در فاز بعدی انجام دهند .

یکی از نکات مثبت و حائز اهمیت در روش مدولار پرتابل این است که در صورت عدم آمادگی کارفرما می توان کار را در دو یا چند فاز و با فاصله زمانی اجرا نمود و یا در مواقعی که پس از اجرا کارفرما نظرات جدیدی در خصوص اضافه نمودن آیتم هایی به کار را داشت بدون آسیب زدن به طرح بخش های جدید را اضافه و اجرا نمود.

کارشناسان پالیزبام آمادگی دارند چنانچه شما نیز دارای فضایی مشابه می باشید با ارائه مشاوره رایگان و تخصصی در طراحی و استفاده بهینه از آن در کنارتان باشند .

گیاهان دفع کننده حشرات در روف گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما