نوشته شد

محوطه سازی ویلا – طراحی و اجرای لنداسکیپ

محوطه سازی برای ویلا ، می تواند خلاقانه ترین و چشم نوازترین منظرها را به وجود بیاورد. با توجه به متراژ بالا ، آب و هوای مناسب و محدودیت کمی که محوطه ویلاها برای طراحی دارند ، این بستر وجود دارد تا بتوان به مطلوب ترین شکل نسبت به طراحی و اجرای آیتم های مختلف در محوطه ویلا اقدام نمود.

طراحی محوطه ویلا

محوطه آرایی ویلا می تواند با چند سبک طراحی و اجرا شود. باتوجه به بافت حومه و ساختمان ، طراحی به سمت سبک های سنتی و یا مدرن پیش می رود که هر کدام به چندین سبک تقسیم می شوند. جایگذاری استخر ، آلاچیق ، باغچه ها ، تاب ، باربیکیو ، میز آتشدان ، آبنما ، نشیمن ، دیوارسبز ، فضای بازی و … گزینه هایی هستند که به صلاح دید طراحان و یا نظر کارفرما اعمال می شوند .

محوطه سازی ویلا – طراحی و اجرای لنداسکیپ

اگر بخواهیم جزئی تر به این موضوع نگاه کنیم :

مصالح در طراحی : در صورتی که ویلا با آجر اجرا شده باشد می توان سبک طراحی را به سمت سنتی پیش برد و در کفسازی و یا بخش هایی از آلاچیق و … آجر و یا متریالی مانند چوب پلاست و با رنگ آجر نیز به کار برد. یا حتی می توان با استفاده از حوض ، باغچه های متعدد و یا کاشی های سنتی در بخش هایی از سازه های اضافه شده ، محیط را به سمت بافتی سنتی هدایت کرد.

حال اگر مصالح به کاربرده شده مدرن باشند ، استفاده از استخر ، سنگفرش ، بلوک پلیمری ، باکس های مخصوص گیاه و… طراحی را در سبک مدرن معرفی می کند.

مسیر در طراحی : نما و خوانایی مسیرها در طراحی لنداسکیپ ویلا بسیار حائز اهمیت می باشد. به سبب اینکه سطح وسیعی باید به مسیر اختصاص داده شود ، جز مواردی می باشد که به کرات به چشم می آید و به همین علت باید تدابیری در طراحی و اجرای آن اندیشه شود که چشم نواز و جذب کننده باشد. به عبارت دیگر باید به گونه ای ایجاد شود تا کاربر با حرکت در آن مسیر نیز که جزئی از محیطش می باشد ، لذت کافی و احساس رضایت را دریافت کند.

الزاماتی نیز وجود دارد که بتوان در مسیر به کار برد و زیبایی بصری آن را افزایش داد. رواق ها و یا فلاور باکس ها و حتی تلفیق این دو می تواند مسیر جذابی ایجاد کند.

آلاچیق: این آیتم در محوطه ویلایی بسیار کاربرد دارد و می توان با استفاده از آن از آب و هوا و فضای طراحی شده لذت برد . کما اینکه زمان بیشتری از روز در محوطه سپری می شود ، آلاچیق های متفاوت و جذابی می توانند هماهنگ با سبک طراحی محوطه ، طراحی شوند.

سبزینگی : انتخاب گیاهان در طراحی کاشت بر حسب آب و هوا و گیاهان بومی منطقه ، صورت می گیرد . همچنین مقدار استفاده از سبزینگی در کار بسیار مهم است و می تواند نمای کلی محوطه را تعریف کند .

عنصر آب در طراحی : قرار دادن استخر یا آبنما ، حوض و یا هر چیز دیگری که وجود آب را در محوطه القا کند ، می تواند تاثیر بسزایی در منظر و ذهن کاربران بگذارد . علاوه بر اینکه صدای آب در محوطه ، خود عامل مهم و تاثیر گذاری در میزان لذت استفاه از محیط می باشد .

عنصر آتش در محیط : وجود میز آتشدان یا آتشدان به تنهایی در محوطه برای گرم کردن ، پختن ، زیبایی و یا روشنایی بسیار می تواند ایده ی زیبا و جالبی باشد .

سنگ : استفاده از سنگ به صورت های متفاوت مثل گابیون ، قلوه سنگ در حاشیه مسیر ، استفاده به صورت نمادین و… شکلی از طبیعت را در محوطه منعکس می کند.

لنداسکیپ چیست – محوطه سازی به چه معناست ؟

محوطه سازی به سبک پالیزبام

طراحان پالیزبام با ارائه تدابیرو ایده هایی جهت کاربردی کردن محوطه های ویلایی کوچک و بزرگ این هدف را پیش می برند و تیم اجرایی با سبک پرتابل مدوولار بدون وارد کردن آسیبی به بنا ، محوطه ای مطلوب نظر کارفرما را ایجاد می کنند .

روف گاردن در چهار اقلیم ایران
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما