نوشته شد

تولید چوب پلاست

چوب پلاست جایگزینی برای  چوب طبیعی می باشد که بسیار از لحاظ  مسئله محیط زیستی، قابل بحث می باشند. در این مقاله به بررسی تولید چوب پلاست می پردازیم:

روند تولید چوب پلاست

چوب پلاست به روش های مختلفی تولید می گردد که یکی از رایج ترین روش های تولید  چوب پلاست روش اکستروژن می باشد. این روش به دلیل ساخت یکنواخت کامپوزیت چوب پلاست از بین روش های دیگر بیشترین کاربرد را دارد، در این روش با توجه به کاربرد چوب پلاست ها قالبی تهیه می شود که درون قالب ها مواد مذاب کامپوزیت ها ریخته می شود و این مواد از داخل اکسترودها عبور می کند، مهم ترین بخش یک اکسترود قسمت پیج آن می باشد که این پیچ می توانند از دو پیچ به بالا باشند طبیعتا هرچه تعداد پیچ ها بالاتر باشد درهم آمیختگی مواد هم بهتر صورت می گیرد، خرده چوب ها به همراه پلاستیک وارد اکسترودها می شوند و بعد از درهم آمیخته شدن این مواد مذاب داخل قالب هایی با طرح های مختلف شکل می گیرند.

گل ها و گیاهان فضای باز ( روف گاردن و لنداسکیپ ) - بخش دوم
مشاهده

موارد استفاده از چوب پلاست

چوب پلاست مصارف گوناگونی دارد که از جمله مصارف آن استفاده از آن به عنوان کفپوش و دیوارپوش می باشد، چوب پلاست به علت مقاومت بالایی که دارد بیشتر برای فضاهای خارجی محبوب شده است.

چوب پلاست به سه نوع عمده تقسیم می گردد : تایل و دک و دیوارپوش استفاده می گردد.

برای تولید چوب پلاست کفپوش معمولا دک استفاده می گردد زیرا علاوه بر اینکه از مقاومت بالایی به سبب ضخامت مقطع آن، برخوردار می باشد می تواند به عنوان عایق صدا هم عمل کند، دک چوب پلاست به علت وجود تخلخل که در خود دارد حجم زیادی از صدای رفت و آمد بر روی بام را می گیرد. معمولا ازعرضهای 11 و 15 دک های چوب پلاست استفاده می شود تا پوشانندگی سریع تر و بهتری در پروژه ایجاد نماید.

مطلب پیشنهادی : پاسیو سبز

ضمن اینکه پردازشی که روی متریال چوب پلاست انجام می شود می توانند طرح های متفاوتی باشد و مطابق با طرح و سلیقه ی کارفرما انتخاب شوند. این موضوع همچنین در انتخاب و تنوع رنگ چوب پلاست های دک نیز صدق می کند.

سینما در بام سبز
مشاهده

علاوه بر این ها چوب پلاست های دک مقاومت بالایی در مقابل پاخور بودن فضا دارند. به عبارتی دیگر اگر فضای پوشانده شده از دک چوب پلاست در دسترس رفت و آمد کفش های نامناسب نیز باشد، ظاهر متریال بدون خط خوردگی، همان گونه باقی می ماند.

در یکسری از موارد برای که از تایل استفاده می گردد، تایل های 30 در 30 که بر روی شاسی هایی از جنس پلاستیک قرار می گیرند و به راحتی در تراس سبز قابل نصب می باشد اما این نکته را در نظر بگیرید که تایل های 30 در 30 که در زیر آنها شاسی ها پلاستیکی قرار دارد حتما باید در محیط هایی نصب گردد که در معرض آفتاب مستقیم نباشند و در تراس های کوچک تر این مورد گزینه بهتری محسوب می شود و جابه جایی ان به حداقل می رسد.

تایل های دیگری که وجود دارند برای کاور استفاده می شوند. از کاور اقلام تا دیوارهایی در پروژه با ظاهر نامناسب کاربرد دارد.

آلاچیق شیشه ای گرد
مشاهده

دیوارپوش ها نوع دیگری از چوب پلاست ها برای کاور دیوارها هستند با این تفاوت که نحوه نصب و ظاهر آن مناسب تر می باشد. این دیوار پوش های فاق و زبانه به راحتی در داخل یکدیگر قفل می شوند و درز و فاضله ای بین آن ها دیده نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما