نوشته شد

دکوراسیون تراس و بالکن – چگونه تراس خود را دیزاین کنیم ؟

تراس و بالکن به عنوان جزء جدانشدنی ساختمان ها ، در بسیاری از مواقع مورد توجه قرار نمی گیرد اما این روزها باتوجه به عدم بهره مندی از فضاهای طبیعی و احساس کمبود آن در زندگی افراد ، طراحی و دکوراسیون این فضاهای کوچک می تواند حائز اهمیت باشد .

طراحی و دکوراسیون تراس و بالکن ها در نمای یک ساختمان می تواند از فرسودگی ساختمان ها جلوگیری کند و به دنبال آن آرامش و احساس سرزندگی در خانه ها را بهبود بخشد . در دکوراسیون این فضاها شما می توانید با استفاده از چند ایده کوچک فضاهای تراس و بالکن های خود را که در اکثر مواقع به شکل نامناسبی چیده شده و بعضاً تبدیل به انباری شده اند را به یک فضای جذاب و پرکاربرد تبدیل کنید .

راهکارهای دکوراسیون تراس

بالکن ها امکان دسترسی آسان و تماس نزدیک با طبیعت را به افراد می دهند ، بنابراین می توان آن را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از فضاهای سبز شهری درنظر گرفت . اولین قدم برای دکوراسیون تراس این است که آن را با توجه به سلیقه افرادی که در کنار هم زندگی می کنند به یک کاربری خاص اختصاص دهیم که عموما می توانند به عنوان فضایی برای مطالعه و کتاب خواندن ، غذاخوردن ویا گلخانه و باغبانی کاربرد داشته باشند.

در قدم بعدی با توجه به کاربری مورد نظر به طراحی ریزفضاهای مورد نیاز می پردازیم که دراین میان کفپوشی که در طراحی و دکوراسیون قرار می دهیم حائز اهمیت است و می توان از کفپوش های چوبپلاست ( دک ) ، چمن مصنوعی ، بلوک پلیمری و یا ترکیبی از این ها استفاده کرد .

دکوراسیون های مختلف تراس و بالکن

در دکوراسیون تراس ها چیدمان های مختلفی در نظرگرفته می شود که بهترین آنها اقلامی است که به صورت پرتابل بوده و قابل جابجایی باشند که دراینجا به چند مورد اشاره می کنیم :

1. طراحی دیوار بالکن ها به صورت دیوارسبز یکی از آیتم های زیبایی است که می توان درنظر گرفت و باعث ایجاد حس طراوت و سرزندگی در افراد می شود که به دو روش دیوارسبز مدولار و یا دیوارسبز کابلی قابل اجراست .

2. استفاده از نورپردازی و ریسه های نور در دورتادور فضای تراس یا بالکن

3. قرار دادن فلاورباکس ها در فضای تراس یا بالکن و یا استفاده از فلاورباکس های مدولار دیواری

4. در صورتی که کاربری غذاخوری برای تراس خود درنظر دارید استفاده از یک میز کم جا و تاشو و نیمکت های دیواری بهترین گزینه برای دکوراسیون تراس یا بالکن های با مساحت کم می باشد .

5. طراحی و قراردادن یک استند کتابخانه می تواند یکی از گزینه های مناسب برای داشتن فضایی جهت مطالعه باشد.

6. استفاده از مبلمانهای رنگ شاد و متناسب با ابعاد و فضای تراس یا بالکن

7. ایمن سازی جانپناه تراس با استفاده از کابل کشی فلزی برای ایجاد دیوارسبز ، کاور چوبپلاست یا ترموود ، توری فلزی ، باکس های گیاه و … برای جلوگیری از خطرات ناشی از آسیب رسیدن به کودکان.

8. طراحی آبنمای دیواری برای نمای یکی از دیوارهای تراس و یا آبنماهای متفاوت دیگر متناسب با فضا ، تنها برای القای حس حضور در طبیعت و استحکام این پیوند و یا ایجاد صدای آب در حین گذراندن وقت در تراس ، ایده ی خوبی برای داشتن فضایی مطلوب محسوب می شود.

9. طراحی و اختصاص فضایی برای عنصر آتش در فضا به روش های مختلف ، انعاکس طبیعت در محیط را تکمیل می کند .

دکوراسیون تراس توسط پالیزبام

شرکت پالیزبام با داشتن تیم طراحی و اجرایی مجرب ، با توجه به نیاز و خواسته های مشتریان به طراحی و اجرای تراس سبز و دکوراسیون آنها می پردازد تا بهترین فضا را برای بهره مندی افراد از فضا ایجاد نماید .

چه گل ها و گیاهانی برای دیوارسبز مناسب هستند
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما