نوشته شد

تعریف باغ ویلا

باغ ویلا در واقع محیطی را شامل می شود که خانه یا ویلا در آن قرار می گیرد که معمولا طراحی باغ ویلا با توجه به سبک نمای ویلا طراحی می شود.

طراحی باغ ویلا

طراحی به گونه ای است که فضای موجود اطراف فضای ویلا را با توجه به اصول طراحی لنداسکیپ و معماری منظر، طراحی می کنند که افزایش مطلوبیت بصری را به همراه دارد. در زمان های قدیم هدف اصلی فضا سازی در باغ ها، افزایش بر اهمیت کوشک و تاکید پذیری بر آن بود.

مراحل طراحی باغ ویلا

در ابتدا برای طراحی باید توسط یک نقشه بردار پلان باغ تولید شود تا بر روی آن ایده های طراحی اعمال شود.

در مرحله بعدی با کارفرما جلسه ای صورت می گیرد که در این جلسه خواسته های کارفرما برای طراحی مطرح می شود.

در قسمت طراحی باید دقت داشته باشید که قبل از شروع طراحی، وضع موجود را آنالیز کرده و امکانات و محدودیت های آن را در طراحی خود در نظر بگیرید.

سبک های طراحی

در طراحی باغ ویلا سبک های مختلفی وجود دارد که تعدادی از آن ها شاخص تر است عبارت است از:

  • مدرن
  • کلاسیک
  • تلفیق سبک های مختلف

که در نهایت با توجه به خواست کارفرما و شرایط موجود یکی از این سبک ها برای طراحی انتخاب می شود.

طراحی باغ ویلا به سبک مدرن

سبک مدرن به دلیل اینکه نزدیک به آخرین متدهای طراحی روز دنیا است کمک بسیاری هم به محیط زیست می کند معمولا در این سبک از طرح های پر استفاده نمی شود و سعی بر آن است در طراحی از گیاهانی استفاده شود که نیاز آبی پایین تری نسبت به بقیه گیاهان داشته باشند. در سبک مدرن طراحی از روش زری اسکیپینک بسیار زیاد استفاده می شود زیرا در این روش هم مصرف آب به حداقل می رسد و هم به نسبت از گیاهان کمتری استفاده می شود.

طراحی باغ ویلا به سبک کلاسیک

در این سبک از طراحی، طراحی کاشت و جانمایی فضاها بر اساس خطوط هندسی منظم قرار می گیرند و در این سبک خطوط صاف و مستقیم که هدف آن ایجاد مسیر هدایت کننده به سمت ویلا دارد طراحی می شود و ویلا نقطه کانونی فضا تعریف می شود.

سبک طراحی تلفیقی

تعریف مشخصی برای این سبک از طراحی قابل رویت نیست زیرا بستگی به خواست کارفرما و شرایط محیطی و توپوگرافی زمین هر تکه به صورت جداگانه و یا تلفیقی از سبک های مختلف طراحی می شود.

عوامل تاثیر گذار

میلمان: مبلمان انتخاب شده برای فضای باغ باید متناسب با طراحی فضا باشد، همچنین انتخاب مبلمان باید به گونه ای باشد که مقاومت بالایی نسبت به شرایط آب و هوایی داشته باشد.

متریال مورد استفاده: باید در نظر داشته باشیم در انتخاب متریال مورد استفاده ، ویلا در چه موقعیت جغرافیایی قرار گرفته است که متناسب با آن منطقه و شرایط آب و هوایی این انتخاب صورت گیرد، به طور مثال در منطقه ای که بارندگی سالانه زیاد است اگر در کف پوش از چوب طبیعی مانند ترمووود استفاده کنیم، در برابر رطوبت دچار افت می شود پس بهتر است از چوب پلاست که مقاومت بالایی دارد استفاده کنید.

ورودی ها: ابتدا در طراحی باید مشخص شود که باغ مورد نظر چند ورودی دارد و کدام یک ورودی اصلی تعریف شده است و با توجه به آن و توسط طراحی خاص مثل ایجاد کردن پرگولا الویت بندی کرد.

طراحی باغ ویلا توسط تیم پالیزبام

پالیزبام در طراحی و اجرای باغ ویلا با تمرکز بر هر دو آیتم باغ و ویلا و تلفیق صحیح و همگون این دو مقوله بهترین خروجی را تحویل مشتریان می دهد. ابتدا در بخش محوطه سازی و لنداسکیپ با جایگذاری دقیق درختان و پوشش گیاهی در کنار آیتم هایی مانند آلاچیق ، باربیکیو، استخر ، شاه نشین و … بیشترین بهره برداری از فضای موجود می شود و در ادامه بخش ویلا و مسکونی نیز طراحی و اجرا می شود با این تفاوت که در پالیزبام باتوجه به توانمندی در حوزه ساخت سازه های پرتابل، این امکان وجود دارد تا در صورت مشکلات مجوزی و محدودیت ساخت ساختمان در زمین باغی یا زراعی، ویلا به صورت پرتابل طراحی و در محل به صورت غیرمتصل اجرا گردد و یا حتی به صورت کارگاهی تولید و قطعات در محل مونتاژ شده و بدون نگرانی از محدودیت های مجوز ساخت ویلا آماده استفاده و سکونت گردد.

تعمیر و نگهداری روف گاردن – نگهداری بام سبز
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما