نوشته شد

طراحی لابی ساختمان

با گسترش ساختمان ها و برج های لوکس، طراحی لابی ساختمان ها یکی از فاکتور های مهم در ارزش گذاری ملک ها به شمار می آید، یکی از ویژگی های مهم که لابی یک ساختمان باید داشته باشد حس دعوت کنندگی است، زیرا لابی فضای مکثی است که ساختمان را تعریف می کند و برداشت افرادی که وارد ساختمان می شوند از لابی شکل می گیرد پس طراحی آن باید فکر شده و جذاب باشد. در طراحی های لابی نصب دیوار سبز و وجود فضای سبز بسیار با اهمیت است زیرا حس طراوت و تازگی را به ساکنین القاء می کند.

طراحی لابی هر ساختمانی متفاوت و متناسب با کاربری ساختمان است، به طور مثال نیاز مراجعه کنندگان به لابی یک بیمارستان با انتظار ساکنین از لابی یک ساختمان مسکونی یکسان نخواهد بود.

الزامات لابی :

در طراحی لابی ساختمان باید به صورت جداگانه فاکتور های طراحی را بررسی کنیم :

متریال لابی :

متریالی که برای طراحی لابی ساختمان استفاده می شود ترجیحا نباید از رنگ های تیره باشد زیرا ممکن است سبب سردرگمی و حس خفگی برای مراجعه کنندگان شود، همچنین متریالی که استفاده می کنید بهتر است از مقاومت بالایی برخوردار باشند زیرا تعمیر و نگهداری و در نهایت در طول زمان هزینه پایین تری خواهد داشت.

فضای سبز لابی :

یکی از مسائلی که در طراحی لابی ساختمان به طور خاص باید بررسی شود؛ طراحی فضای سبز لابی است که به شکل های گوناگون قابل انجام است. یکی از اقداماتی که در طراحی فضای سبز لابی صورت می گیرد، طراحی و اجرای دیوار سبز است. دیوار سبز علاوه بر اینکه حس سرزندگی به لابی شما می دهد و زیبایی بصری را افزایش می دهد.

دیوار سبز کابلی : در این نوع از دیوار سبز که معمولا در کنار باغچه ها یا فلاورباکس های مستقر بر روی زمین کار می شود، کابل کشی با سیم های مفتولی روکش دار بر روی دیوار اجرا می شود . حتی شما می توانید در طراحی لابی ساختمان خود یک گلدان از گیاهان بالا رونده بگذارید و در بالای آن این سیم کشی ها را انجام دهید از معایب این طرح آن است که یک بازه زمانی برای رشد گیاه وجود دارد و تا آن موقع کابل کشی های شما خالی است. در مواردی هم  می توان از فلاور باکس هایی با کاور چوب پلاست به جای گلدان استفاده کرد که معمولا هزینه بالاتری را در بر دارد.

دیوار سبز به شیوه های مختلفی قابل اجرا است که در موارد ذیل به آن اشاره می کنیم :

دیوار سبز با استفاده از فلاور باکس دیواری : در این مورد فلاور باکس ها به صورت طبقه طبقه بر روی دیوار قرار می گیرند، استراکچر این فلاور باکس ها از فلز است و بر روی آن کاور چوب پلاست کار می شود که نسبت به رطوبت و آفت بسیار مقاوم است. در این نمونه دیگر از گیاهان بالا رونده استفاده نمی شود و فقط از گیاهان مقاوم که زیبایی بصری لابی را افزایش می دهند استفاده می شود.

مبلمان لابی :

در طراحی لابی بهتر است مبلمانی که انتخاب می شود با فضای اطراف متناسب باشد، یکی از مباحثی که در انتخاب مبلمان لابی باید در نظر داشته باشیم مقاومت آن نسبت به شرایط آب و هوایی است و همینطور رنگ آن با فضای اطراف هماهنگی داشته باشد ، از نظر تعداد هم باید به گونه ای باشد که بتوان جلسات ساختمان را در لابی تشکیل داد و ساکنین یا مراجعین و مهمان ها جایی برای نشستن داشته باشند.

در مجموع رکن اساسی برای داشتن طرحی لابی ساختمان زیبا، طراحی مناسب فضای سبز لابی است که به شدت در فضا سازی لابی تاثیر گذار است. یکی از اقداماتی که تیم پالیزبام انجام می دهد، طراحی تا اجرای دیوار سبز است که با روش پرتابل و مدولار و در کم ترین زمان قابل اجرا است.

طراحی پشت بام سبز – روف گاردن مجزا برای هر واحد یک ساختمان
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما